Počelo je 1932. u Beču s Hedy Lamarr i Zvonimirom Rogozom
„Veliko oko“ preko filmske industrije provodi još jedan program. Gledatelje se sustavno gura u hedonizam, nihilizam, nastranosti, kao i druga zla koja se prikazuju pod vidikom dobra. Već u prvom biblijskom opisu napasti također je razvidno da se sotona pojavljuje kao nešto dobro, pametno, pa čak i bolje i pametnije nego što to čovjek može pojmiti. Nikada sotona ne djeluje pod vidikom zla, nego pod vidikom dobra jer kada bio se prikazivao pod vidikom neke ludosti većina ljudi bi prepoznala tu ludost i ne bi ju činila jer zlo i nije ništa drugo nego ludost. Stoga je Isus i definirao sotonu kao lašca i ubojicu od početka, jer on laže da ubije Boga u čovjeku. Čak je i Eva to prepoznala, ali misleći kako je zlo dobro ipak mu je podlegla. (Vatroslav Halambek: Predgovor knjizi Tko želi razoriti Crkvu M. Lojkića, Zagreb, 2011., str. 12.)
Hedy Lamarr i Zvonimir Rogoz
Hollywood je „tvornica“ đavoljih opsjena pomoću planetarno popularnih i simpatičnih glumaca koji čineći zlo na filmu dovode gledatelja ne samo do neosjetljivosti na njihova zla djela, nego im ta djela postaju privlačna. Prije svega holivudski prikazi seksa više ne poznaju granice ni tabue. Iako se prvi seksualni čin na filmu dogodio u austrijsko-češkom filmu Ekstaza još davne 1932. godine u kome je, među ostalim, uz proslavljenu obnaženu glumicu Hedy Lamarr glumio i hrvatski glumac Zvonimir Rogoz, Hollywood je ubrzo postao središte filmske „Sodome i Gomore“.
Ako se scene filma zadržavaju samo na heteroseksualnim odnosima onda glavni protagonisti ni u kom slučaju nisu slobodni mladić i djevojka, već se te „velike ljubavi“ obvezno događaju oženjenim muškarcima i udanim ženama. Oni svoju pravu sreću pronalaze u tko zna kojem braku! Poruka je jasna: brak nije nikakva sveta institucija, prošlo je vrijeme kad su se ljudi vjenčali i ostali vjenčani, i gledatelj također treba što više tragati, mijenjati, biti nevjeran… Ne govore samo fabule filma o višebračnoj razigranosti, to svojim primjerom nužno pokazuju i popularni glumci. Sjetimo se ljupke filmske dive Elizabeth Taylor. Koliko se ona puta udavala, razvodila, pa ponovno udavala. Zar njezini obožavatelji nisu slijediti njezin primjer?
No ni heteroseksualni odnos više nije odveć zanimljiv. Holivudska ponuda je svakim danom sve raznovrsnija. Nude se homoseksualna, biseksualna, transseksualna, poliseksualna i tko zna već kakve sve vrste seksualnih iskustava. Ne postoje granice u ludosti, nastranosti i promiskuitetu jer seks je postalo svenazočno jeftino, beznačajno pustolovno traganje za još većim i domišljatijim seksualnim užitcima. Ono što je nekada bilo ćudoredno nepoćudno, kažnjavano, netolerirano, danas Hollywood nudi gledatelju kao gotovo obvezujuću alternativu. Homoseksualac i lezbijka postali su in – oni se prikazuju kao talentirane i osjetljive žrtve diskriminacije,a prostitucija se prikazuje kao časno zanimanje – poželjan i krjepostan obrt.
Zanimljive su metode pomoću kojih se postiže da gledatelji promijene svoje sklonosti. Obvezno „nastrane osobe“ u filmu zrače svojom fizičkom ljepotom, pameću, dobrotom kako bi izazvale udivljenje kod gledatelja. Gledatelj će se vrlo lako ukalupiti u svjetonazor tako drage osobe. Oni protagonisti filmova koji žive svojim tradicionalnim kršćanskim životom obično su negativci u filmovima, fizički ne odveć privlačni, te prikazivani kao grubi primitivci i ortodoksni zanesenjaci koji žive u nekom prošlom vremenu. Cilj je da te osobe izazovu prijezir kod gledatelja.
Elizabeth Taylor
Šokantno je što silovanje, incest, dječja pornografija, kao i seksualno zlostavljanje djece sve više nude „maštovite“ filmske produkcije. Čak i za te nastranosti ne samo da se ima razumijevanja već se gotovo i potiču. Primjerice, zagovornici tih opačina za seksualno zlostavljanje djece našli su prihvatljivi izraz „seks između odrasle osobe i djeteta“. Zorni prikaz seksualnog zlostavljanja djece ponudila je oskarovka Nicole Kidman u filmu Rođenje.Film je snimljen 2004. godine u produkciji holivudske New Line Cinema kuće (sestrinske kuće Warner Brosa). U filmu Nicole Kidman (Anna) misli da se njezin pokojni muž reinkarnirao u tijelo desetogodišnjeg dječaka. U jednoj sceni Kidmanova ljubi tog dječaka u usta, u drugoj ga pak pita je li imao ikada spolni odnos, u sljedećoj sceni filma dječak se polako skida ispred Kidmanove prije negoli će joj se pridružiti u kadi… Koja je poruka ovog filma milijunskom gledateljstvu koje se pomalo i samo već guši u seksu? Gdje su granice tzv. seksualne slobode te dokle će nas dovesti filmski svijet raskalašene anarhije? (David Kupelian: Marketing zla, Harfa, Split, 2010., str. 71., 135. i 136.)
Hrvatski film „Sodome i Gomore“ ima također svoju dugu povijest. Rijetke su zemlje koje se mogu pohvaliti kako su poput Hrvatske već u dvadesetim godinama 20. stoljeća imali snimljen erotski, pa čak i pomalo pornografski film. Film je snimljen u Zagrebu u režiji Oktavijana Miletića. Glavna zvijezda filma bila je lička Srpkinja Leposava Kangrga (1896.-1981.), kasnije planetarno popularna pod imenom Bela Krleža. Zbog Leposavinog novog imena jasno je zašto je ovaj film cijelo vrijeme skrivan od očiju javnosti više nego što „zmija skriva noge“.
Hrvatska kinematografija danas dostojno slijedi Leposavinu pornografsku prošlost. Ona slijedi i holivudsku moralnu kaljužu zombizacije svijeta. Stječe se dojam kao da je raspisan natječaj: tko će stvoriti gluplju sapunicu; tko će više nemorala, psovki, nasilja i pornografije umetnuti u svoju priču; tko će osmisliti vulgarnije komedije; tko će više obezvrijediti sve tradicionalne, domoljubne i kršćanske vrjednote hrvatskog čovjeka, relativizirati Domovinski rat i poniziti hrvatskog branitelja itd. Recept je isti. Velikom magijskom moći filma, TV-serija i kazališnih predstava nužno je, uz programiranje uma, potaknuti hrvatski katolički puk na nepoćudan život, na dekadentno i izopačeno ponašanje, na etos pomame za svakojakim tjelesnim nastranim užitcima.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više