Komunikacijska stručnjakinja Ljiljana Buhač Milanović. Vratio se svom starom komunikacijskom stilu – agresivnom, arogantnom, podcjenjivačkom i bahatom.
Poruke koje šalje su uvredljive i započeo je obačun spuštanja na najnižu granicu dobrog ukusa, slanja poruka suparniku na osobnoj razini. Nastup Milanovića u središnjem Dnevniku HRT-a bio je pun nervoze, nastojanja da preuzme dominaciju u razgovoru, «pokazivanja mišića», agresivno ponašanje, pokazivao je otvorenu ljutnju, jednom riječju neuvjerljiv i nesimpatičan. Pokazao je da ne zna vladati svojim emocijama, već one vladaju njime. Verbalizaciju je pojačao bahatim sjedenjem. Sve izrečeno bilo je u suprotnosti s neverbalnim. Previše signala – neverbalnog curenja koji upućuju na nevjerodostojnost i na znak upitnosti za izrečeno (lickanje usnica, češkanje po nosu, glavi, lomljenje prstiju, zamuckivanje…). Nastupom je ostavio dojam i poslao poruku – vidite i vi ćete jednog dana biti ovako pametni kao ja. Ovim komunikacijskim stilom koji koristi Milanović potvrđuje da nema sadržaja, nema argumenata o čemu govori, da je prisutan stres i strah i tada koristi komunikaciju napada, agresije na osobnoj razini. Između pokazane fasade i izrečenog vlada jaz, strah od „razotkrivanja“.
Tipičan narcisoidni tip izlaganja. Birači baš taj stil ne podržavaju. Neka samo tako nastavi, Karamarko ne treba ništa govoriti, Milanović će za njega raditi. Možda bi Milanović trebao imati na umu ako mora udarati nekoga da pobijedi, treba pripaziti da ne udari sam sebe.
Za razliku od Milanovića, Karamarko je u svom nastupu bio smireniji, kulturniji, odmjereniji i pozitivniji. Nije ostao dužan Milanoviću no njegove riječi u odnosu na Milanovića su kao kamilica. Ne koristi negativnu komunikaciju. Vidi se da se radi s njime ali još uvijek nedovoljno. Dobro je da se ne da upecati u blatnjavi komunikacijski ring. Nastup nije bio uvjerljiv. Previše ukočen, zalijepljen na jedno mjesto ne koristi geste i monoton glas sve to odvlači pažnju sugovornika i teško ga je pratiti. Poruke koje je slao čak su bile i simpatične ali mu nedostaje jačina, snaga u izdržavanju. Ne gleda u oči kada prenosi poruku – a sve je u očima. Bezizražajno lice šalje poruku: ne uznemiruj. Neodašiljanje nikakvih signala putem lica je trenutna prepreka prema drugima. Potrebno je 'nabaciti' pozitivan izraz na lice i neka se počne smiješit. Od mrštenja i ljutnje će dobiti bore a osmjehom birače. Nedostaje mu snaga u govoru i stil izlaganja mu je ukočen. Snažna poruka zahtjeva i snažnu izvedbu. Karamarko se također previše bavi Milanovićem a premalo sadržajem svoga programa. U svakom slučaju njegov nastup bio je pozitivan, bez prijetnji i miroljubiv.
U nastupima bolji dojam je ostavio Karamarko jer se nije dao upecati na negativizam, što je dobro. Milanović je «pit bul» u komunikaciji i upravo to Karamarkovo ignoriranje ga dovodi do agresivnih ispada. Ako je to taktika Karamarka onda je to dobar pristup i neka tako nastavi. Kako je krenulo, Milanović će zasigurno zadržati ovaj stil komuniciranja. Očito se drži one ako ne možeš pobijediti poštenom borbom, bori se prljavo. Ili unajmi trećega da se bori umjesto tebe. U ovu agresivnu komunikaciju uključili su se i ministri i ostali članovi stranaka Kukuriku koalicije ali i članovi HDZ-a. Agresivna komunikacija nikome ne donosi dobro.
Ljudi koji se bave javnim poslom trebaju primjenjivati prihvatljivu komunikaciju jer kada se obraćaju jedan drugom, obraćaju se biračima. Oba lidera trebaju komunicirati pristojno i ne baviti se svojim osobnostima već se trebaju baviti programima, to je jedino što birače zanima. Birači zaslužuju poštovanje. Oprez s obećanjima jer u zemlji bogatoj obećanjima mnogi su pomrli od gladi", mišljenje je prof. Buhač. Autor: direktno.hr
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više