Peta samostalna izložba umjetničkih radova splitskog arhitekta otvorena je 14. veljače 2017. u galeriji Studio -21
Izložbom „Evolucija“ Dražen Pejković nastavlja istraživanja unutar svog umjetničkog projekta kodnog naziva „Genesis“. Projekt je zamišljen kao ciklus od 6 dijelova / izložbi tijekom šest godina od kojih je ovo peta u nizu (Virusi 2013., Mreže 2014., Mikroni 2015., Mutacije 2016., Evolucija 2017., Kloniranje 2018.). U konačnici 2019. slijedi rekapitulacija na završnoj izložbi Genesis koja će obuhvatiti sva prethodna autorova nastojanja. Konceptualno polazište je reinterpretacija najstarije dogme u ljudskoj povijesti – dogme o postanku, jer kako i sam autor piše najstarija pitanja na koja kroz cjelokupnu povijest pokušavamo dati odgovor su: „Kako smo nastali?, Koja je naša uloga na Zemlji?, Kako je nastao i što je Svemir? Koja je pozicija čovjeka u njemu?…“ U svijetu značajnih umjetničkih angažmana (a u kontekstu prethodno napisanog) svakako valja spomenuti čuvenu tezu teoretičar umjetnosti, pionira geometrijske apstrakcije Kazimira Maljeviča: „Ja sam početak – kad kažem ja, podrazumijevam čovjeka“ na koju se Pejković referira reinterpretacijom: „U početku su bile čestice“.
„Svakako ono što ovog arhitekta respektabilnog životopisa i njegov rad krasi jesu sljedeće osobine: interdisciplinarnost u pristupu i intermedijalnost u realizaciji, težnja što širem uvidu i što raznovrsnijem prikazu vlastitih istraživanja i spoznaja; dinamičnost i procesualnost kao okosnica (kičma) života koji istražuje u polju vizualnih umjetnosti; ludizam, odnosno zainteresiranost iskazana kroz igru modelima, arhetipskim slikama i postulatima – dogmama; humanost izražena ustrajnim višegodišnjim altruističnim kretanjem ka idealu usprkos maloj vjerojatnosti njegovog potpunog ostvarivanja. Formalno gledajući Pejković je u svojim realizacijama na tragu strukturalističkim promišljanjima koja: „umjetničko djelo promatraju kao model elemenata i njihovih odnosa; umjetnost definiraju kao sistem odnosa koji određuju i uvjetuju značenja, izgled, materijalnu strukturu djela, tj. djelo je funkcija cjeline kojoj pripada; umjetnički postupak zasniva se na formalnim postupcima stvaranja djela povezivanjem elemenata u poredak (likovnih, vizualnih, prostornih, prostorno-vremenskih, znakovnih) odnosa tj. postupak stvaranja naziva se strukturiranje djela, jer djelo nije homogeno i cjelovito nego struktura (povezanost) diskretnih elemenata koji svoja pojedinačna svojstva podređuju zakonima cjeline.“ (Toni Horvatić u predgovoru kataloga)
Prigodom otvaranja izložbe povjesničar umjetnosti Toni Horvatić je istaknuo da je autor po obrazovanju arhitekt što se može primijetiti i u pristupu, istrajnosti i preciznosti. „Ono što nastoji interpretirati je dogma kroz poigravanje s modelima i jednim pluralističkim poimanjem umjetnosti“, kazao je.
Pročelnik za kulturu Grada Splita Siniša Kuko rekao je da je ova galerija na neki način pokazala da se kvalitetna izložba može raditi i na rubnim dijelovima grada.
Dražen Pejković rođen je 14.02.1968. godine, živi i radi u Splitu. Studirao je arhitekturu na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, na kojem je diplomirao 1994. godine. Bavi se urbanizmom i arhitekturom. Predsjedavao je Društvom arhitekata Splita i aktivno sudjelovao u nizu izdavačkih projekata. Višestruki je dobitnik nagrada na urbanističko-arhitektonskim natječajima, a sudionik je i nekoliko skupnih i samostalnih umjetničkih izložbi. Autor je niza stručnih tekstova objavljenih u ČIP-u i Slobodnoj Dalmaciji.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više