Udruge za zaštitu interesa zahtijevaju jedinstvenu europsku regulativu u pogledu prijevozništva
Ako više zapadnoeuropskih zemalja nastavi potiskivanjem prijevoznika iz istočnih država članica administrativnim sredstvima, to bi moglo rezultirati i urušavanjem europskog opskrbnog lanca, stoga će sektorske organizacije za zaštitu interesa četiriju višegradskih zemalja zajednički nastupiti kako bi došlo do unificiranja regulative o prijevozništvu na razini EU-a – rečeno je na konferenciji za medije održanoj nakon jučerašnjega potpisivanja zajedničke deklaracije Mađarske udruge cestovnih prijevoznika (MKFE), poljskoga ZMPD-a, češke Cesmad Bohemie i slovačke Cesmad Slovakie. Prije zauzimanja zajedničkoga stajališta organizacije su na dvodnevnom skupu raspravljale o nastaloj situaciji.
Kako nam je rekao György Wáberer, predsjednik MKFE i povjerenik predsjednika Vlade Mađarske, jedinstveni paket preporuka sastavljen na sastanku tih organizacija održanom u četvrtak dostavit će se i Europskoj komisiji, te će od toga tijela zatražiti da se u paket o pravilima cestovnog prometa koji bi se trebao izglasati krajem svibnja uključi i regulativa koja će se odnositi na sve države članice.
Trenutno manevarski prostor zapadnoeuropskih zemalja osigurava regulatorno okruženje prema kojem se na radnike koji izvršavaju prijevoz u inozemstvo odnose odredbe direktiva o detaširanju radnika. Pozivajući se na to, među ostalima Njemačka, Francuska, Austrija i Nizozemska zahtijevaju da vozač koji je zaposlen u stranom poduzeću, a koji posao obavlja u tim zemljama, dobiva primanje u iznosu lokalne minimalne plaće. Prema riječima predstavnika organizacija za zaštitu interesa glavni problem nije ispunjavanje toga uvjeta, s obzirom da plaće danas već ne zaostaju znatno od zapadnoeuropskih minimalaca.
Istodobno, predstavlja vrlo ozbiljan izazov obavljanje administrativnih zadaća koje se razlikuju od zemlje do zemlje. Tijela vlasti mogu tražiti ugovor o radu preveden na jezik dane države, potvrdu o dohotku, potvrdu o postojanju socijalnog osiguranja, platne listiće. Osim toga, poduzeća mogu kazniti velikim novčanim kaznama. Prema mišljenju organizacija za zaštitu interesa, primjenom direktive o detaširanju radnika na sektor cestovnih prijevoznika štite se tržišta „starih“ država članica. prema riječima Györgya Wáberera, neprikladnost aktualne zakonske regulative pokazuje i činjenica da teoretski nema nikakvih zapreka da u 28 država članica EU-a na snazi budu apsolutno oprečni propisi.
– Naš je cilj da se do izglasavanja nove, jedinstvene regulative na razini EU-a u zapadnim zemljama uvede trenutačni moratorij na regulativu o detaširanim radnicima u dijelu koji se odnosi na obvezu plaćanja minimalne naknade važeće u tim zemljama za radnike u međunarodnom prijevozništvu. Probleme treba riješiti pregovorima, s obzirom da ne želimo prouzrokovati zastoje u opskrbi sirovinom proizvođačkih kompanija s pogonima u istočnoj Europi, ili u isporuci proizvoda na tržište – naglašavao je predsjednik te organizacije.
Gábor Somogyi, glavni tajnik MKFE je rekao kako organizacije u državama koje su potpisnice deklaracije raspolažu sa 172 tisuće kamiona i šlepera i zastupaju 10 tisuća poduzetnika, što tvori 29 posto ukupnog prijevozničkog tržišta u EU-u. Prema podacima Eruostata, dvije trećine prijevoza robe na udaljenosti većoj od tisuću kilometara obavljaju prijevoznici iz istočnoeuropskih zemalja, a prijevoznici zapadnoeuropskih zemalja za to ne raspolažu ni s dovoljnim brojem prijevoznih sredstava a niti s odgovarajućim ljudskim resursima.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. PrihvatiPogledaj više...