Hrvatski Fokus
Znanost

Stručna usavršavanja – gubljenje vremena

DOR-H uglavnom 'dor-mire’, a U-SKOK uglavnom bez ‘skok’-a!

 
 
Za one nenaviknute na ‘stilske figure’ da odmah objasnim da ‘dormire’ na talijanskom znači spavati, a ‘skok’ znači pokrenuti se, skočiti kada se desi nešto radi čega valja skočiti, pokrenuti se. Ima i previše razloga i primjera koji opravdavaju primjenu tih metafora na DORH i USKOK, no jedno pismo u rubrici Pisma, objavljeno 14. srpnja 2017. u Večernjem listu, definitivno navodi na razmišljanje je li DORH zaista spava, i je li USKOK sposoban da se pokrene samo ako za to dobije naređenje “odozgo”?
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2017/07/dubravka_weber_salopek.jpg
Dubravka Salopek Weber
 
Naime radi se o pismu uvažene gospođe Dubravke Salopek Weber, učiteljice fizike u dvije zagrebačke osnovne škole (OŠ Mate Lovrak, i OŠ Horvati), a odnosi se na predviđenu “reformu” osnovnoškolskog i srednjoškolskog sustava u Hrvatskoj, u okviru koje je predviđeno uvođenja e-Škole, čiji pilot projekt je prema riječima ministrice Blaženke Divjak u prvoj fazi pokazao dobre rezultate. No uvažena učiteljica o tome ima sasma drugačije mišljenje. Ona tvrdi “stručna usavršavanja koja sam pohađala su mi bila gubljenje vremena, a nisam vidjela ni jedan jedini upotrebljiv digitalni materijal. Termin Samsung School, s čime se počelo, od početka mi je zvučao zabrinjavajuće, pogotovu kada sam čula da tableti stari tri godine ne rade na najnovijim varijantama programa. Tableti stoje i dalje u ormarima, a mi radimo kao i prije, sa skromnom opremom za pokuse, ali učenicima daleko korisnijom od prikazivanja filmića”.
 
Uvažena gospođa učiteljica Dubravka Salopek Weber na osnovi vlastitih saznanja tvrdi da nasatvnici iz STEM područja uopće ne rade u skupim digitalnim učionicima jer od toga ne vide koristi. Nadalje ona govori da dok se u svijetu sve više govori i razmišlja o digitalnoj demenciji općenito, a posebno mladih, mi govorimo da je prikazivanje maslačka ili rodu na ekranu revolucija u obrazovanju. No sve napred rečeno još nije tema za uplitanje u priču DORH-a i USKOK-a, jer se to odnosi na nekvalitetan pristup reformi obrazovnog sustava, ali ono što uvažena učiteljica Dubravka Salopek Weber iznosi i argumentirano dokazuje brojkama je zasigurno nešto što bi trebalo zainteresirati i DORH i USKOK.
 
Naime radi se o tome da ona tvrdi da “za iduću fazu projekta e-Škole , u kojoj će sudjelovati 150 škola, planira se potrošiti 300 milijuna kuna, dakle 2 milijuna po školi”. Predviđa se opremanje u nekim školama jedne prezentacijske učionice sa računalom, monitorom i zvučnicima, a u drugim školama interaktivne učionice će dobiti i 30 tableta. Ona tvrdi, a joj vjerujem jer i sam znam dosta o toj opremi, da sve to po jednoj školi ne  može kože koštati više od 200.000 kuna, a kamoli 2.000.000 kuna. pa se ona pita, pitam se i ja, a trebao bi se pitati i DORH i USKOK o čemu se tu radi? Razlika između realnog troška i predviđenog troška u proračunu nije mala, uznosi 1.800.000 kuna po školi! Gdje će nestati tih 1.800.000 kuna? Pogotovu ako se zna da će  Hrvatskoj biti “uvaljena” zastarjela oprema!
 
Ne radi li se ovdje o još jednom pogodovanju nekom lobiju koji svoju opremu želi “uvaliti” Hrvatskoj, sjetimo se samo sada već afere sa razdjelnicima topline na koje se prisiljavalo građane, a kasnije su proglašeni nepotrebnima i neobveznima. Za razdjelnike se čak točno zna koje ministarstvo i koji ministar je inzistirao na najihovom uvođenju, no za sada se i o tome ‘mudro’ šuti. Ovo sa e-Školom i Tabletima neobično sliči na lobiranje u korist nekih stranih prodavača opreme, ustvari magle, a potrošeni proračunski novac bi se na “bogu ugodan” način podijelio između učesnika ove e-Školske gluposti, na način kako su se već vjerojatno dogovorili. A “kratkih rukava” bi vjerojatno ostale škole, učitelji i nastavnici, i najzad i djeca, jer bi se tih 300.000.000 kuna moglo puno pametnije potrošiti.
 
Nije ovo prvi slučaj pripremanje terena za izvlačenje hrvatskog novca u strane i privatne džepove, a ako bi netko od nadležnih onako sa “visine” kako to premijer zna docirati narodu, rekao da je to novac iz EU fondova, ni onda to nije u redu, jer se ni sa EU-ovim novcem ne smije postupati na takav način da ne donese korist onima kojima je namijenjen, već samo lobistim ai njihovim klijentima. A koji su to lobisti i koji su to klijenti nije teško istražiti, ja bih se čak usudio reći ZNA SE, no to je posao DORH-a i USKOK-a, ako ne spavaju, i ako još imaju snage da se pokrenu !
 

Laslo Torma, dipl. el. ing.

Povezane objave

Ujedinjeni narodi sa svoje web stranice uklonili su članak koji najavljuje ‘dobrobiti gladi u svijetu’ nakon što je postao viralan

hrvatski-fokus

Prvi čovjek u Kanadi kojem je odobrena isplata zbog cjepiva protiv Covid-19

hrvatski-fokus

Što je krajnji cilj kurikulne reforme?

HF

Prilog HAZU-a kurikulnoj reformi (24)

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više