Hrvatski Fokus
Religija

Božanska svjetlost

Izložba njemačke umjetnice Miriam Ferstl

 
 
Izložba fotografija „Božanska svjetlost / Divine Light“, njemačke umjetnice Miriam Marie Ferstl, otvorena je 1. kolovoza 2017. godine u Galeriji umjetnina u Splitu. Mlada njemačka fotografkinja Miriam Ferstl izložbom fotografija 'Božanska svjetlost' po prvi se put predstavlja hrvatskoj publici. Ciklus je rezultat njezinog prošlogodišnjeg terenskog rada na otocima Braču, Korčuli, Visu i Hvaru, u čijem su fokusu crkveni lusteri i svijećnjaci, fotografirani iz žablje perspektive. Na ovaj način Ferstl želi navesti promatrača na gledanje svakodnevnih detalja, često zanemarenih i neprimjetnih predmeta iz crkvenog inventara na posve drugačiji način, ne samo dubljim pogledom na površinu predmeta, već i promatranjem duhovnim očima.
http://hrvatskifokus-2021.ga/wp-content/uploads/2017/08/slika3.1000x0.jpg
Crkveni svijećnjaci u Ferstlinom objektivu nisu samo bogato ukrašeni i raskošno obojani predmeti. Oni su i prijenosnici drevnih, arhaičnih vibracija molitvi, pjesama i otočkih melodija, odjeci lokalnih priča i sjećanja. Na simboličan način prikazuju nebo i zemlju, božansko i ljudsko, vječno i raspadljivo. Nijedan svijećnjak nije jednak, no svaki je jednako savršen u vlastitoj geometrijskoj pravilnosti, simetriji, ljepoti i energiji. Skladnost običnih metalnih i staklenih predmeta na fotografijama održava duhovno središte svih stvari, poziva nas da se ohrabrimo zaroniti ispod površnosti ovog svijeta i pronađemo svjetlost koja je u nama i oko nas.
 
Umjetnički oblikovani lusteri uslijed bogatstva oblika i svečanog rasporeda izvora svjetla posjeduju imanentnu atraktivnost. Koncentrična konstrukcija pridaje im snažan i univerzalan simbolički naboj. Strukturirano povezivanje jedinstva i različitosti posebno su impresivni po pogledu okomito odozdo, a to je upravo perspektiva za koju se Miriam Ferstl odlučila prilikom snimanja lustera u dalmatinskim otočnim crkvama. Iz te perspektive, lusteri u simetričnom, gotovo kaleidoskopskom međudjelovanju svjetlosti, boja i oblika ostvaruju živopisan odnos s arhitekturom crkve. Razvidno je da se struktura lustera temelji na prirodnim oblicima, što se očituje u njihovom grananju poput drveta, ili rastvaranja cvijeta ili krhke strukture kristala snijega, a ne po našoj ideji univerzalnog rasporeda. Stoga su senzualne i duhovne dimenzije koje nam omogućuje promjena perspektive središnja tema projekta.
 
Münchenska umjetnica Miriam M. Ferstl (30) studirala je kazalište, medije i njemačku književnost na Sveučilištu u Bayreuthu (Bachelor of Arts 2009). Nakon višegodišnjeg rada u dramaturškom odjelu kazališta Bochum, kao dramaturg, autor i producent u filmskoj produkciji Construction Film, kao urednik, reporter i filmski producent na Bavarian broadcasting i Erstes Deutsches Fernsehen te kao glumica, moderator i autor na raznim projektima, sada se fokusira na svoje interes za fotografiju i vizualnu umjetnost.
 

Nives Matijević

Povezani članci

Ti sve gledaš

HF

Daleko ostadoh sam

hrvatski-fokus

Sporno imenovanje

HF

Glas mu je bivao sve slabiji

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...