Neki feministički teoretičari tvrdili su da se u patrijarhatu standard muškog supremacizma provodi kroz različite kulturne, političke i interpersonalne strategije. Od XIX. stoljeća postojao je niz feminističkih pokreta koji su bili suprotni muškom supremacizmu, čiji je cilj postizanje jednakih zakonskih prava i zaštita žena u svim kulturnim, političkim i međuljudskim odnosima.
Stoljeća europskog kolonijalizma u Americi, Africi, Australiji, Oceaniji i Aziji bili su opravdanibijelim supremacističkim stavovima. Tijekom XIX. stoljeća, izraz "Bojanje bijelog čovjeka", koji se odnosi na mišljenje da bijelci imaju obvezu da društvu drugih naroda više nalikuju na svoje, široko se koristi za opravdanje imperijalističke politike kao plemenitog poduzeća. Thomas Carlyle, poznat po svom povijesnom prikazu francuske revolucije, koja je inspirirala roman Charlesa Dickensa A priča o dva grada, tvrdila je da su europske supremacističke politike opravdane zbog osnove koje su pružale najveću korist za "inferiorne" narodne narode. Međutim, čak i u vrijeme objavljivanja 1849. godine, Carlyleovo glavno djelo na temu, Povremeni diskurs o crnom pitanju, slabo su primili njegovi suvremenici.
Prije američkog građanskog rata, Konfederacijske Države Amerike osnovane su ustavom koji je sadržavao klauzule ograničavajući sposobnost vlade da ograniči ili ometa instituciju ropstva "crnca". U Govornom govoru, potpredsjednik konfederacije Alexander Stephens izjavio je da je jedan od temeljnih koncepata Konfederacije bio bijeli nadmoć nad crnim robovima. Nakon rata, na jugu je formirano tajno društvo Ku Klux Klan. Njegova je svrha bila "obnoviti" bijelu nadmoć nakon razdoblja obnove, iako je u to doba bilo bijele, protestantske supremacije u Sjedinjenim Državama. Grupa je propovijedala nadmoć nad svim drugim rasama, kao i nadmoć nad židovima, katolicima i drugim manjinama.
U Aziji, drevni Indijci smatraju sve strance kao barbare. Muslimanski učenjak Al-Biruninapisao je da su za Indijce svi stranci nečisti. Nekoliko stoljeća kasnije, Dubois primjećuje da "Hindusi gledaju na Europljane kao barbare potpuno nezamjećene svim principima časti i dobrog uzgoja… U očima Hindusa, Pariji i Europljani su na istoj razini.” Kinezi su Europljane gledali kao odbojne, duhovne stvorove, pa čak i za vragove. Kineski su pisci također nazivali Europljane barbarima.
Od 1933. do 1945. nacistička Njemačka, pod vladavinom Adolfa Hitlera, promicala je ideju nadređenog, arijskog Herrenvolka. Državna propaganda zagovara uvjerenje da su germanski narodi, koje su nazivali "arijevci", bili nadmoćni, Nadljudi (Herrenvolk) koji je bio nadmoćniji od Židova, Slavena i Cigana. Arthur de Gobineau, francuski rasni teoretičar i aristokrat, okrivio je pad ancien régime u Francuskoj na rasnoj miješanju, te je tvrdio da je to uništilo čistoću nordijske rase. Gobineauove teorije, koje su privukle snažnu ulogu u Njemačkoj, naglasile su postojanje nepomirljive polarnosti među arijskim i židovskim kulturama.
Neki akademici i pisci također tvrde da kako postoji muslimanski ili islamski supremacizam. Drugi tvrde da Kur'an i drugi islamski dokumenti uvijek govore o tolerantnim, zaštitnim uvjerenjima, koje su zlouporabe, pogrješno citirane i pogrješno protumačene islamskim ekstremistima i islamofobima. Primjeri kako su supremacisti iskoristili ime islama uključuju muslimansko sudjelovanje u trgovini afričkim robovima, panislamizam početkom XX. stoljeća koji promovira Abdul Hamid II. Tu su i pravila vjenčanja u muslimanskim zemljama Na ne-muslimane, većinska muslimanske tumačenja i pravila pluralizma u Maleziji nameću se nemuslimanima. "Obrambeni" supremacizam prakticiraju neki muslimanski useljenici u Europi. Drugi pisci postavljaju "otrovnu, nasilnu, islamsku supremacističku vjeru" i da je supremacizam jednako svojstven u islamu kao i u svim drugim religijama.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više