Grafičar po vokaciji, svakodnevno je posvećen zahtjevnoj likovnoj disciplini
U Sveučilišnoj galeriji „Vasko Lipovac“ u srijedu, 20. rujna 2017. godine otvorena je samostalna izložba „Iluzija sigurnosti“ Edvina Dragičevića. Iz teksta kustosice izložbe Iris Slade: „Od prvog bakropisa na temu bunkera do ljetos zaokruženog ciklusa prošlo je pola desetljeća. U tom je vremenu Edvin Dragičević realizirao stotinu i dvadeset prikaza najrazličitijih utvrda i skloništa. Objedinjene pod znakovitim nazivom Iluzija sigurnosti, na izložbi u Sveučilišnoj galeriji „Vasko Lipovac“, prvi ih put predstavlja kao dovršeno djelo, karakteristično po broju i boji otisaka – crnoj i crvenoj. Cijeli ciklus izveden je u bakropisu, na jednako velikim matricama, i otisnut na grafičkim listovima identičnih dimenzija (100 x 100 / 210 x 180 mm). Usto, prikaz bunkera isključivi je likovni sadržaj svih grafika, što upućuje na razrađenu i jasnu koncepciju autora već na početku rada na ciklusu 2012. godine. Prvotna zamisao u konačnici je nadograđena i udvostručena. Naime, kontrapunktiranjem grupe od stotinu i dvadeset bakropisa u crnoj boji brojčano jednakoj crvenoj grupi ostvarena je prostorna instalacija velikog vizualnog, asocijativnog i simboličkog potencijala.“
Neuobičajena predanost radu i zadivljujuća perfekcija svakog pojedinog otiska konstantna su obilježja grafika Edvina Dragičevića (takvom stvaralačkom pristupu maksima 'vrijeme je novac' naprosto je strana i neprilična). Grafičar po vokaciji, još od srednje škole primijenjene umjetnosti, svakodnevno je posvećen zahtjevnoj likovnoj disciplini, bilo u atelijeru, bilo predajući na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Osim grafikom u užem smislu bavi se ilustriranjem i grafičkim opremanjem knjiških izdanja, naročito literature za djecu i mlade. Redoviti začin izvedbi doza je humora kada god karakter djela to dopušta. Štoviše, humorni je diskurs prilično česta sastavnica cjelokupnog umjetnikova djelovanja. U grafičkom su mu opusu naročito zapažene osebujne interpretacije realija, nerijetko amalgamirane s izmišljenim detaljima, a redovito popraćene rečenicama – izjavama/komentarima/pitanjima. Značenjski odnos pikturalnog i tekstualnog sadržaja površnom se gledatelju može činiti bezazlen. Zapravo suptilno je provokativan i dvosmislen u mjeri da promatraču može prouzročiti određenu nelagodu zbog nedoumice kako stvar treba vidjeti, odnosno što o njoj misliti. Na koji način, primjerice, sagledati nadnaravno veliki presjek očne jabučice nadopunjen izjavom „Prekrasan prizor“? Za koga? – možda za oftalmologa ili pak za sve nas s obzirom na to da je posrijedi predragocjeni organ vida. Budući da nemali dio suvremene umjetničke prakse publiku sustavno odvikava od likovnog umijeća, iščitavanje značenja Dragičevićevih konceptualno promišljenih slikovno-tekstualnih djela doista može biti otežano zbog zavodljive vrsnoće izvedbe, koja je istodobno iskaz umjetnikova htijenja i reprezentant dojmljive individualne poetike.
Edvin Dragičević rođen je 1968. godine u Splitu, završio je Školu primijenjenih umjetnosti- smjer Grafika, 1997. godine diplomirao je na Fakultetu prirodoslovno matematičkih znanosti i odgojnih područja -studijska grupa Likovna kultura u Splitu. Član je Hrvatske udruge likovnih umjetnika, Split (HULU) od 1993. godine. Zaposlen je na Umjetničkoj akademiji u Splitu (UMAS) u zvanju izvanrednog profesora, gdje predaje kolegije Grafike. Do sada je održao 14 samostalnih izložbi i sudjelovao na 121 skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Izložba ostaje otvorena do 4. listopada 2017.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više