Kod motiva, prvenstveno me zanima atmosfera – ugođaj
Suvremeni hrvatski i izraelski likovni umjetnik, slikar Peter Weisz, rođen 1943. godine, autor je iznimnog i složenog opusa. Izlagao je na brojnim zapaženim samostalnim izložbama diljem svijeta. Osoba je živopisne i doista nesvakodnevne biografije.
• Imate vrlo zanimljivu osobnu povijest. Možete li izdvojiti, dvije, tri točke o događajima koji su na Vas najviše utjecali?
– Izdvajam – kada sam sa devetnaest godina bez sredstava i podrške otišao u Pariz i uspio položiti prijamni ispit na Akademiji. Drugi je odlazak u Izrael (nakon što sam već živio u mnogim zemljama) – te kada me tamo zatiče rat u Hrvatskoj. Kao član njihove Udruge liovnih umjetnika uspijevam skupiti donaciju za hrvatske umjetnike od 40 izraelskih umjetnika (koji nemaju veze s Hrvatskom, a neki su profesori na tamošnjim akademijama – ili vrlo poznati i priznati u zemljama iz kojih dolaze). To je 1993. bio prvi gest dobre volje prema Hrvatskoj iz te zemlje. I treći događaj je 1998., kada u Osijeku iniciram stvaranje nevladine Udruge "Olimpijada kulture" – koja kasnije mijenja ime u WAG – (World Art Games – Svjetske Umjetničke Igre) – i čiji sam sada supredsjednik. Danas je to Glavni ured od više od 60 Udruga Nacionalnih Odbora u više od 60 zemalja svijeta… i uspjeli smo do sada održati četiri takve "Olimpijade". To podrazumijeva da Nacionalni odbori odabiru svoj tim umjetnika iz raznih područja umjetinčkog izričaja.
• Nakon prava i umjetnosti studirate u Parizu na Akademiji likovnih umjetnosti.
– Da u klasi profesora Clarina.
• Živjeli ste i djelovali u više zemalja.
– Da – u Francuskoj, Italiji, Švicarskoj, Izraelu…
• Ekspresionistički izičaj je ključan za Vas.
– Prvenstveno sam sklon ekspresionizmu i novoj figuraciji, ali sam zadnjih godina puno pažnje posvetio i apstraktno-ekspresvnom likarstvu
• Predstavljate se umjetnikom apstraktne estetike.
– Da.
• Kako pristupate motivu?
– Zanima me prvenstveno atmosfera – ugođaj. Neki puta to kreće spontano iz jedne linije ili boje… a neki puta svjesno želim stvoriti neki željeni ugođaj. On ne mora nužno biti i dopadljiv.
• Često ste samostalno izlagali. Važnost izlaganja za umjetnika?
– Izložbe su bitne da svoj rad predstavite drugima, čujete i vidite njihove reakcije…ali ipak najbitnije je da ste Vi sami zadovoljni urađenim.
• Kako doživljavate suvremenu umjetnost?
– Pratim je. Neke stvari mi se dopadaju, no smatram da ako je riječ o slici ona mora biti izložena u prostoru, stanu, uredu, muzeju i slično, jer tek onda ona može komunicirati sa onima koji ju promatraju i žive s njom. U umjetnosti je najvažnija upravo ta mogućnost svakodnevne komunikacije između autora i prmatrača.
• Novosti u atelijeru.
– Ja sam po prirodi kampanjac. Mogu slikati neprekidno danima – kada se napunim emocijama… ili kada mi se stvari "događaju"…, a onda nastupa duži period odmora, punjenja. Vjerujem da je to najpoštenije… i jedino iskreno. Dozvoljene su i grješke drugačije umjetnost može prerasti u savršenu ili manje savršeno majstorstvo što je također vrijedno.
• Planovi, izložbe, monografije…?
– Monografiju već imam. Izložbe bih rado imao – no godinama je zamorno organizirati izložbu tako da sam spreman izlagati (a imam i puno radova) ukoliko galerija preuzme organizaciju i pripreme.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više