Hrvatski Fokus
Aktualno

Divjak nastavila gdje su Jokić i Budak stali

Režimski hrvatski mediji protežiraju promidžbu eksperimentalnoga programa u školama na štetu hrvatskoga odgoja i obrazovanja

 
 
Ni nakon dvije godine od pokretanja Cjelovite kurikul(ar)ne reforme Borisa Jokića, ni nakon stotina recenzija najeminentnijih hrvatskih stručnjaka – od škola preko znanstvenih instituta, sveučilišta pa sve do HAZU-a, ni nakon nebrojenih kritičkih osvrta na pojedine predmetne kurikule https://sites.google.com/site/zareformuskolstva/recenzijekurikula – ništa se nije promijenilo u odgoju i obrazovanju hrvatskih učenika – osim što je uveden eksperimentalni program. On je i dalje nepoznanica, o njemu nitko konkretno ništa ne zna, a nastavnici se sada, nakon još jedne takozvane javne rasprave (nakon koje ponovno ništa od primjedaba nije usvojeno) na brzinu educiraju na stručnim seminarima, a predavači su isti oni autori kurikula iz vremena CKR-a B. Jokića i N. Budaka, koji neprestano ponavljaju iste odgovore da će se nastavnici već nekako, u hodu upoznati s eksperimentalnim programom.
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2019/01/5cb60c11a2bc2b7da51332f253d9c652.jpg
Na potrebu analize postojećega stanja u školstvu i nužnu reformu visokih učilišta koja obrazuju nastavne kadrove upozoravalo je Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo HAZU-a, a među njihovim članovima su doajeni hrvatskoga odgoja i obrazovanja (V. Paar, S. Popović, M. Furić, I. Čatić) kao i mnogobrojni nastavnici iz škola i sa sveučilišta, koji ustrajno upozoravaju na manjkavosti ponuđenih predmetnih kurikula. Posebice su istaknuti problemi u kurikulima bitnima za nacionalni identitet, a to su Hrvatski jezik i Povijest, u kojima nisu uvažene primjedbe ni nakon što je ministrica B. Divjak naručila recenzije iz Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. O problematici lektire i temi Domovinskoga rata svoju su riječ izrekli najveći znanstveni autoriteti (R. Katičić, A. Bežen, S. Prosperov Novak te A. Nazor, A. Birin, M. Jareb) kao i mnogi drugi stručnjaci.
 
Nakon niza novih komentara ovom prigodom objavljujemo još nekoliko tekstova kako bi i šira javnost s njima bila upoznata. Naime, otvoreno pismo ministrici Divjak profesora Dalibora Jolera nisu htjeli objaviti oni hrvatski mediji koji protežiraju propagandu na štetu hrvatskoga odgoja i obrazovanja. K tome je ono kritika ukidanja učenja stranih jezika, onoga što je od neprocjenjive važnosti za razvoj hrvatskoga društva budućnosti. Uvaženi akademik Stanko Popović, doajen hrvatskoga školstva, već dugi niz godina veliki je borac za nacionalne interese, ali i stručnjak za iznimno važne kurikule Fizike i Kemije, tj. STEM područje, kojega nastoje prešutjeti. Naposljetku, slično je i s esejom o etici i moralu profesorice Matije Grgat – onako kako bi se ova problematika trebala promišljati u sklopu međupredmetne teme Građanskoga odgoja i obrazovanja.
 

Portal Reforma školstva

www.reformaskolstva.eu

Povezane objave

Je li homoseksualizam put do pedofilije?

HF

Marina i SDP-ova lopovska družina

HF

Posluh u doba korone

HF

Zvezdaš na Markovu trgu

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više