Hrvatski Fokus
Gospodarstvo

Autentično električni

Električno vozilo Renault Twizy

 
 
Ono što pruža Twizy ne može se usporediti s ostalim uobičajenim sudionicima užurbane gradske prometne svakodnevice. No, jedno je sigurno, kroz gradske ulice taj Renault prolazi glatko, na ruku mu ide i parkiranje te je prijatelj urbanog okoliša.
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2019/09/renault-twizy-2018-02.jpg
Ni prometna gužva u kišno ponedjeljno jutro nije mogla pokvariti raspoloženje svih onih vozača koji su na svome obzoru ugledali električno vozilo Renault Twizy. Štoviše, neki od njih su unatoč početku radnog tjedna posegnuli za mobitelom kako bi ovjekovječili bliski susret s njime. Dakle, tom francuskom proizvođaču automobila koji je odlučio 2012. tržištu ponuditi gradski četverocikl duljine 2320 mm, širine 1396 mm i visine 1454 mm treba skinuti kapu. Jer, zahvaljujući gotovo junačkoj hrabrosti napravio je četverocikl koji je te iste godine bio najprodavanije električno vozilo u Europi, koji plijeni pažnju gdje god se ukaže i koji je gotovo bez konkurencije. Najljući rival – električni Smart, gradski je automobil u punom smislu te riječi i već u osnovnoj opremi ima bočna vrata, grijanje i, među ostalim, radio-uređaj. Ne, nije riječ o tiskarskoj pogrješki – bočna vrata nisu standard kod osnovnog modela Twizyja, kao ni radio, servo-upravljač…
 
Testni primjerak futurističkog dvosjeda Renault Twizy 80 Intens bio je opremljen bočnim vratima koja se otvaraju prema gore, baš kao kod skupih sportskih automobila. Gornji dio tih vrata je napravljen od plastične folije iznimno dobre vidljivosti koju je moguće otvoriti i zatvoriti zahvaljujući patentnim zatvaračima. Tako se, naime, otvaraju 'prozori' u Twizyju.
 
Borbeni zrakoplov
 
Međutim, spuštena vrata i zatvorene prozirne folije nisu jamstvo od vjetra koji na nekoliko mjesta prodire u unutrašnjost vozila. Razlog tomu je jaz između okvira s plastičnim folijama i karoserije, kao i nekoliko manjih otvora na bočnim vratima. Kako bi zbog slabe zabrtvljenosti unutrašnjost vozila bila što otpornija na vanjske utjecaje (kišu sunce, prašinu…), ona je napravljena od tvrde plastike. Položaj sjedala je također neuobičajen i moguće ga je usporediti s onim u borbenom zrakoplovu. Jer, u tome dvosjedu suvozač sjedi iza vozača. Unutar sigurnosnog okvira koji je obložen plastičnim panelima, dakle u unutrašnjosti Twizyja, ima dovoljno prostora za putnike koji su prosječne visine. Na suvozačkom mjestu pak o udobnosti mogu govoriti tek tinejdžeri. Na upoznavanje tog slobodnog gibajućeg 'gradskog' elektrona nije potrebno utrošiti mnogo vremena. Twizy nudi jednostupanjski mjenjač kojim se barata pritiskom na jedan od tri prekidača (D – vožnja, N – prazan hod i R – vožnja unatrag) na lijevoj strani vrlo siromašne upravljačke ploče koja ima dva pretinca (jedan pod ključem), te digitalni zaslon na kojem se očitavaju osnovne informacije – brzina kretanja i, među ostalim, razina napunjenosti baterije. Posebice je zanimljivo istaknuti kako ovaj Renault ipak ima grijanje, ali samo vjetrobranskog (i jedinog) stakla. Također, zanimljivo je kako se jedini 'pravi' prtljažni prostor zapremine 31 litre nalazi iza suvozačkog sjedala. I to je to.
 
Kućna utičnica
 
Ukupna masa tog četverocikla sa stražnjim pogonom iznosi 487 kg. Testna inačica imala je snagu od 13 kW (18 KS) i najveći okretni moment od 57 Nm što je dovoljno za dostizanje najveće brzine od 80 km/h. Twizy u toj izvedbi od 0 do 45 km/h dolazi za 6,1 sekundu. Tvrd ovjes i sjedala te buka i vjetar koji dopiru izvana pridonose dojmu veće brzine, ali i zabave u vožnji. Na sva četiri kotača nalaze se disk-kočnice bez ABS-a. Euro NCAP je 2014. godine testirao Twizy dodijelivši mu dvije zvjezdice za sigurnost. Nadalje, neto kapacitet litij-ionske baterije koja je smještena ispod vozača je sedam kWh, a njena masa 98 kg. Proizvođač ističe kako je doseg Twizyja u mješovitoj vožnji 90 km, a potrošnja 6,3 kWh/100 km. Naravno, to ovisi o načinu vožnje i u prijevodu znači manje kilometara i nešto veća potrošnja. Točnije, u gradu se ovim e-vozilom može prijeći oko 70 km, uz potrošnju od oko 10 kWh/100 km. Punjenje na kućnoj utičnici putem električnog kabela traje nešto više od tri sata, a stoji svega nekoliko kuna jer se pritom utroši oko 2000 W, baš kao kod glačala. Važno je naglasiti kako ovaj model dolazi u još jednoj (slabijoj) izvedbi električnog motora koja ima snagu od četiri kW (pet KS), najveći okretni moment od 33 Nm i najveću brzinu od 45 km/h. Twizyjem 45 moguće je upravljati s položenom kategorijom AM, dakle, s 15 godina. K tomu, u ponudi se nalazi dostavni Twizy Cargo koji je predstavljen 2014. godine. On ima prtljažnik zapremine 180 litara i nosivost od 75 kg.
 
Panoramski krov
 
Zračni jastuk, zvučno upozorenje za pješake, brisači vjetrobranskog stakla dio su skromne liste osnovne opreme tog četverocikla. Od dodataka moguće je naručiti aluminijske naplatke, već spomenuta bočna vrata, senzore za pomoć prilikom parkiranja, Bluetooth i, među ostalim, panoramski krov. Cijena osnovnog modela sa slabijim električnim motorom iznosi 76 900 kuna. Inačica s najboljim paketom opreme Sport stoji 106 900 kuna. Puno ili ne, teško je reći, jer ono što pruža Twizy ne može se usporediti s ostalim uobičajenim sudionicima užurbane gradske prometne svakodnevice. No, jedno je sigurno, kroz gradske ulice taj Renault prolazi glatko, na ruku mu ide i parkiranje te je prijatelj urbanog okoliša. S druge strane, upravljanje Twizyjem zahtijeva određenu dozu umješnosti jer je riječ o vozilu koje nema servo-upravljač, servo-kočnice… Istovremeno, prilično tvrd ovjes tog inače vrlo stabilnog prometala ipak nešto slabije upija neravnine na prometnicama i, primjerice, izbočene tračnice u odnosu na veliku većinu drugih automobila. Dodana vrijednost tog Renaulta je pažnja koju ukrade na svakom prijeđenom metru. Bez obzira na to je li riječ o djeci koja će jurnuti do ograde gradskog vrtića kako bi ga bolje ugledala ili zaštitaru kojem će prolazak Twizyja s lica nakratko otkloniti za posao mu prijeko potrebnu ozbiljnost.
 
Redakcija časopisa EGE svojim čitateljima već niz godina donosi informacije o novim proizvodima, uslugama i rješenjima koji dolaze upravo s područja elektromobilnosti. Kako bismo približili rastuće tržište e-vozila, nastojat ćemo redovito predstavljati nove modele te svima vama omogućiti sudjelovanje u izboru za nagradu 'EM – električni automobil godine'.
Glasovanje za najbolji električni automobil u Hrvatskoj bit će moguće putem adrese: ege@ege.hr.
 

www.energetika-net.com

Povezane objave

Francuska je jedina nuklearna sila kontinentalne Europe

hrvatski-fokus

Tko vlada Hrvatskom?

HF

Nema izvoznoga buma

HF

Nacrt Zakona o tržištu električne energije

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više