Hrvatski Fokus
Kultura

Izložba “Istanbul” fotografa Hrvoja Filipovića

Cijeli ovaj ciklus fotografija ima tri ključna elementa: svjetlo, kompoziciju i ritam

 
 
U Galeriji fotografije Fotokluba Split, postavljena je izložba „Istanbul“ zagrebačkog fotografa Hrvoja Filipovića. Riječ je o ciklusu od 48 fotografija nastalih za vrijeme fotografske radionice pod vodstvom dvaju svjetski priznatih fotografa, Stanka Abadžića i Timurtasa Onana, u Istanbulu 2018. godine.
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2019/12/2019-11-16-20-42-4586-.jpg
Autor je iskoristio priliku i svojim objektivom snimio svakodnevni ritam ulica turske metropole. Zavirujući svojim aparatom u mahale, dvorišta džamija, groblja, brodskih paluba donosi crno-bijelu viziju Istanbula. Loveći izražajnu igru svjetla i sjene prostire pred promatrača bogatstvo nijansi i tonova. Dva najizražajnija motiva čiji suživot je neophodan su ljudi i arhitektura. Krećući se kroz fotografije pred nama se raspliće cijela lepeza lica od mladih do starih. Uhvaćeni u ritmu igre, smiraju dana, iščekivanju, svi oni nepretenciozno zaokružuju sliku onog „stvarnog“ dijela Istanbula koji diše uz Bospor. Spontano ili pomno odabrano Hrvoje Filipović u spletu ulica i ljudi s naglaskom na raznolikost života izaziva suosjećanje, ali i određenu vrstu nostalgije za djetinjstvom. Fotografijama dominira pokret koji je pomno uhvaćen kroz igru svjetla i sjene.
 
„Ako bih izdvajala fotografiju koja to najbolje zaokružuje odabrala bih muškarca u laganom trku niz praznu ulicu na čijem kraju dominira minaret. Put svjetlu otvara nasuprotna ulica, koja je siječe, a naš motiv nalazi se u samom centru. Upravo ovaj odnos svjetla i sjene stvorio je kompozicijski sklad između arhitekture i čovjeka. S druge strane, promatrajući kako fotograf pomno bira građevine te njihove interijere i eksterijere s naglaskom na stepeništa u nekoliko odabranih fotografija. Učestalo je neka ljudska pojava spontano zabilježena u pokretu na njima ili djeluje kao namjerno namještena scena koja oblikuje interesantnu siluetu. Kao primjer bi se tu našla djevojka sa šeširom na stepenicama; zaustavljena u pokretu s blago savijenom nogom. Iznad ženstvenog lika nalaze se siluete drugih ljudi raspoređenih na stepenicama iznad nje poput kakvih kipova zarobljenih u određenoj pozi. Cijeli ovaj ciklus fotografija kako i sam autor naglašava jest u ključna tri elementa, u svjetlu, kompoziciji i ritmu. Ako promatramo fotografije kao jednu cjelinu uvidjet ćemo da se ta tri elementa prožimaju i na autoru svojstven način donose nam njegov uvid u raznolikost istanbulskog načina života, u tursku kulturu i arhitekturu prožetu stoljetnim utjecajem islama.“ (Ana Vukas)
 
Autor izložbe Hrvoje Filipović rođen je u Zagrebu 1983. godine. Svoj fotografski put započinje 2007. godine radeći iz entuzijazma kao fotograf za potrebe različitih glazbenih događanja. Dvije godine za redom sudjeluje na Fotomaratonu (2008., 2009.), a između 2010. i 2012. dio je organizacijskog tima. Godine 2012. završio je Tečaj analognog razvijanja filma i fotopapira kod Josipa Klarice te sudjelovao u skupnoj izložbi u Galeriji Badrov. Nakon ovog uslijedila je veća aktivnost na raznoraznim radionicama i tečajevima, kao što su KLUBVZIJA SC za ekspirimentalni film i fotografiju MM centra u zagrebačkom SC-u. Od 2013. godine do danas redovito sudjeluje na završnim izložbama KLUBVIZIJE SC (Galerija Greta, foaje SC-a i MM CENTRA). Hrvoje Filipović član je udruge Film lab X uz kolegu fotografa Hrvoja Grgića i slikara Franu Rogića. Značajno mjesto u njegovom životopisu čini osnivanje Centra za kreativni razvoj ARTMIX s akademskim slikarima Ksenijom Filipović i Marcom Antoniom Cinottijem. Centar djeluje od 2010. godine, a među najistaknutijim projektima ističe se Richter 100 čiji su voditelji uz raznorazne edukativne projekte. Od osnivanja Centra H. Filipović vodeći je fotograf te samostalno vodi foto dokumentaciju projekata. Autorov dugogodišnji rad i predanost fotografiji vodila je prema sudjelovanju u mnogobrojnim skupnim izložbama, projektima i programima vezanima za fotografiju kroz rad udruga. Njegov fotografski rad i interes prelazi granice Hrvatske. U Pragu (2017.) i Istanbulu (2018.) sudjelovao je u internacionalnim fotografskim radionicama u organizaciji fotografa Stanka Abadžića i Timurtasa Onana. Upravo je ovo zadnje sudjelovanje iznjedrilo ciklus istanbulskih fotografija s uličnim motivima, a dio je trenutnog postava Fotokluba Split.
 

Nives Matijević

Povezane objave

Jezik za nepce zarastao

hrvatski-fokus

Osebujni oblici u ciklusu Mladena Žunjića

hrvatski-fokus

Nova jedra Mate CROate

HF

Vedran Perkov – Kraj umjetnosti

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više