Hrvatski Fokus
Gospodarstvo

Kapacitet baterija prosječno pada 2,3 posto godišnje

Velika većina baterija će nadmašiti vijek uporabe električnih vozila

 
 
Nakon nezaobilaznih pitanja o cijeni, dosegu i, među ostalim, vremenu punjenja, dežurni dušobrižnici ljubiteljima električnih automobila često postavljaju i ono o gubicima kapaciteta baterije. Jer, nije novost, sve baterije s vremenom gube dio kapaciteta za pohranu, a takvih gubitaka nisu lišena ni električna vozila. Tvrtka Geotab je napravila interaktivni 'online' alat zahvaljujući kojem je moguće vidjeti koliko je tijekom godina korištenja umanjen kapacitet baterija nekih električnih automobila. Geotab je podatke prikupio izravno iz vlastite flote koju čini 6300 ‘električara’, nedavno je objavio portal Electrek.co
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2020/03/ev-battery-degradation.png
Prema tom alatu, kapacitet baterija električnih automobila nakon šest godina bio je prosječno manji za 12 posto. Baterija Nissan Leafa, jednog od najprodavanijih električnih vozila, nakon dvije godine korištenja je izgubila oko četiri posto, a za tri godine gotovo sedam posto kapaciteta. Nakon šest godina, pak, Leafova baterija je pokazala lošiji rezultat od prosjeka izgubivši oko 18 posto kapaciteta. Tesla Model S je, primjerice, nakon godine dana izgubio oko jedan posto, a za tri godine nešto više od osam posto kapaciteta. Baterija Volkswagen e-Golfa je nakon 12 mjeseci izgubila dva posto, a nakon dvije i pol godine oko tri posto kapaciteta. Zanimljiv je podatak kako je Renault Kangoo Z.E. nakon nešto manje od šest godina izgubio tek pet posto kapaciteta baterije. 
 
Raniji pad 
 
Zatim, podaci otkrivaju kako će velika većina baterija nadmašiti vijek uporabe električnih vozila. Jer, prosječno smanjenje baterijskog kapaciteta iznosi 2,3 posto godišnje. Tako se doseg od 240 km umanjuje za 27 km nakon pet godina. Posebice valja istaknuti kako pad kapaciteta baterija električnih vozila nije pravocrtan. Drugim riječima, on ranije pada i potom usporava u narednim godinama. Kapacitet baterija koje hladi tekućina smanjuje se sporije od onih sa zračnim hlađenjem. Međutim, električna vozila koja se koriste u područjima gdje su temperature više pokazuju brži pad kapaciteta baterije. Geotab, među ostalim, navodi kako veća uporaba električnog automobila ne mora nužno dovesti do manjeg kapaciteta.
 

B. O., www.energetika-net.com

Povezane objave

Proizvodnja maslinova ulja i vina u Hrvatskoj

hrvatski-fokus

Pet smjernica energetske strategije

HF

Dodvoravanja biračima s prekobrojnim ugovorima

HF

Kriza na energetskom tržištu nije pri kraju

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više