Hrvatski Fokus
Aktualno

Djeca su preopterećena nastavom na daljinu

Antonija Petričušić optužila Ministarstvo znanosti i obrazovanja za lošu organizaciju Nastave na daljinu

 
 
Antonija Petričušić, docentica na Katedri sociologije Pravnog fakulteta u Zagrebu, upozorila je u pismu dječjoj pravobraniteljici da su djeca opterećenija nastavom na daljinu nego u redovitoj nastavi, te da se takvom nastavom krše prava djece, a neka djeca se i diskriminiraju. »Online školu mnogi roditelji diljem Hrvatske smatraju prezahtjevnom i neprilagođenom okolnostima izvanredne situacije u kojoj se društvo nalazi«, ustvrdila je Petričušić, dodajući da se to može vidjeti i u Facebook grupi Roditelji o koronaškoli koja zasad ima 1200 članova.
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2020/03/antonija.petricusic.jpeg
Antonija Petričušić
 
U pismu Helenci Pirnat Dragičević ocijenila je da je organizacija Nastave na daljinu u potpunosti previdjela uvažiti situaciju da se cjelokupno društvo pa tako i djeca, nalaze u izvanrednom stanju nametnutog socijalnog i tjelesnog distanciranja te izolacije u domovima, što generira stres, strah, napetost i druga nepoželjna psihička stanja. Pritužba se odnosi na odluke Ministarstvo znanosti i obrazovanja u pogledu organiziranja i koncipiranja Nastave na daljinu i na "povrjedu prava djece" zbog "nerazumnog obima gradiva kojeg su dužni usvajati i neprilagođenosti online nastave ovim izvanrednim kriznim okolnostima i vrlo stresnim životnim uvjetima u kojima se učenice i učenici ovih dana nalaze i žive." Po njezinim riječima, kako otprilike četvrtina hrvatskih đaka živi u Zagrebu, mnoga su djeca doživjela niz jakih potresa i stresova, a nastava se odvijala nesmiljeno, ne uvažavajući životne okolnosti, kao ni psihološke posljedice prirodne kataklizme, ni činjenicu da su mnogi bili prisiljena napustiti svoje domove.

Smatra i da takav oblik nastave pretpostavlja da su sva djeca, počevši od petog razreda osnovne škole, ovladala zavidnom razinom informacijsko-komunikacijskih tehnologija te posjeduju digitalne kompetencije koje im omogućuju samostalno korištenje nekoliko programa za rad i kretanje iz jednog virtualnog programa u drugi. »Ovakva pretpostavka je potencijalno diskriminatorna jer stavlja u neravnopravan položaj one učenike koji ili nemaju informacijsko-komunikacijsku tehnologiju ili njome nisu ovladali  jer je predmet Informatika do ove godine bio izborni u svim osnovnim školama, a trenutačno je obvezan tek za pete razrede« – ustvrdila je.

Smatra da je ovakav oblik nastave potencijalno diskriminatoran prema učenicima nižeg socio-ekonomskog statusa, kao i prema djeci čiji roditelji ne rade od kuće i ne mogu im pomoći te onoj koja inače nastavu pohađaju prema individualiziranom programu. »Čini mi se da program Nastave na daljinu nije ni na koji način uvažio pravo učenika s teškoćama u razvoju na primjerene programe i oblike školovanja te primjerene oblike pomoći tijekom školovanja« – naglasila je. Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je u petak preporuke o organizaciji radnoga dana učenika, s obzirom na povratne informacije da neki učenici imaju više, a neki manje opterećenja po pitanju isporuke obrazovnih sadržaja. (Hina)

Povezane objave

Bošnjaci-Muslimani i Srbi-Srbijanci unitarno o jeziku

HF

Da nas političari ne izdaju kao i Maček

HF

Dobro došla u Domaju

HF

Milanović-Josipović-Pusić-Teršelič-Pupovac su posmrtna Titina straža

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više