Hrvatski Fokus
Kultura

Ne održavaju se Marulićevi dani

Odgođeno jubilarno 30. izdanje Festivala hrvatske drame

 
 
Jubilarno 30. izdanje Festivala hrvatske drame Marulićevi dani, koje se trebalo održati u Splitu od 20. do 27. travnja ove godine, odgađa se uslijed dobro poznatih okolnosti pandemije koronavirusa. Termin održavanja odredit će se shodno uputama Nacionalnog stožera civilne zaštite.
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2020/04/marulicevi-dani-identitluk-scaled.jpg
Ta je odluka donesena u konzultacijama između ministrice kulture Republike Hrvatske Nine Obuljen Koržinek, predsjednice Vijeća Marulićevih dana Ive Hraste Sočo i Srećka Šestana, intendanta Hrvatskog narodnog kazališta Split koje je osnivač i organizator Marulićevih dana.
Festival hrvatske drame za djecu „Mali Marulić“, za koji je predstave odabrao Goran Golovko, a organizira ga Gradsko kazalište lutaka također je odgođen, ali žiri Natječaja za najbolji dramski tekst za lutkarsko kazalište i kazalište za djecu pročitao je pristigle tekstove i proglasio nagrađene.
 
Pristiglo je 18 tekstova, a žiri u sastavu Sanja Vidan, glumica, Ivana Vuković, dramska spisateljica i Jasen Boko, dramaturg, prvu nagradu je dodijelio tekstu „Bijeli grebeni“ Marte Mekovec de Carvalho Pokupić. Priča se zbiva u malom gradu u kojem vlada diktatorica i tu stižu tetka i nećakinja. Nova djevojčica u mjestu, Teodora ima neobičnu sposobnost: ljude vidi sa životinjskim glavama, koje govore o njihovim karakteristikama. Arhetipska priča o borbi dobra i zla, u svijetu kojim je ovladalo zlo, završava ipak pobjedom dobra, a Bijeli grebeni tekst je koji potencijalno stereotipnu priču pretvara u originalni scenski iskaz i maštovitu kazališnu igru.
 
Druga nagrada pripala je tekstu „Kako je Bluno postao Bruno“ Ozane Ramljak, koji govori o izgubljenoj ljubavi među roditeljima. Medvjedić Bluno krene u svijet tražiti ljubav koju su njegovi roditelji izgubili jedan prema drugome jer tragati za ljubavlju se isplati, a koliko god je mukotrpan put veća je sreća na kraju. Kako je Bluno postao Bruno je topla priča o ljubavi, a dotiče se i prijateljstva i različitosti među djecom. Šarolika menažerija tumači aktere te učinkovito dočarava osobnosti raznih likova.
 
Treću nagradu je dobio „Uštimanac“Andrijane Grgičević s temom odnosa prezaposlene majke i sina koji joj nije spreman pomoći. Dječak i Majka žive sami. On se ponaša dječje bezobzirno prema kućanskim poslovima, a majka, sve više opterećena brigom za njega i kućanstvo, sve se više žali, što dječaka navede da posjeti Ministarstvo tužakanja i od ministra svetog Jeronima zaželi novu majku. Humorističkim ocrtavanjem likova, posebno svetog Jeronima i njegovih anđela u Ministarstvu tužakanja, priča „Uštimamac“ vodi nas na zabavan put kreiranja nove 'savršene majke' i uči djecu lekciju kako i njihovo ponašanje utječe na njihove roditelje koji na kraju dana, ipak daju sve od sebe za dobrobit svoje djece.
Od 21. travnja do 4. svibnja ipak će se održati četvrta po redu radionica dramskog pisanja, sastavni dio popratnog festivalskog programa. U skladu s okolnostima radionica će se odvijati on-line. Voditelj radionice i ove godine je Tomislav Zajec, istaknuti i nagrađivani hrvatski dramski pisac, peterostruki dobitnik nagrade za novi dramski tekst 'Marin Držić' i dvostruki dobitnik festivalske nagrade Marul,docent na Odsjeku dramaturgije zagrebačke Akademije dramske umjetnosti.
 
Odabrani autori za ovogodišnju radionicu su: Anita Čeko, Jasmina Žiljak Ilinčić, Danijel Nejašmić, Anja Pletikosa i Ana Marija Veselčić. Polaznice i polaznik ovogodišnje radionice odreda su afirmirani autori, dobitnici brojnih nagrada i priznanja, svi sa zanimljivim i značajnim iskustvom rada u kazalištu ali i vrlo kvalitetnim početnim idejama za vlastite drame, što sasvim sigurno garantira i dramske tekstove različitih vrsta i žanrova ali odreda visoke kvalitete“, kaže Tomislav Zajec.
Svi prijavljeni autori vlastitim su primjerom još jednom potvrdili kako umjetnici ne vjeruju u ograničenja te mogu djelovati i iz prostora izolacije, i to na najljepši mogući način – pisanjem! 
 

Nives Matijević

Povezane objave

Gušterov rep, petnaest priča Korane Serdarević

hrvatski-fokus

Sve što želim reći u mojoj je poeziji

HF

Nadmoćna autorska kontrola prostora Mladena Žunjića

hrvatski-fokus

Ciklus erotike Ivana Jakšića

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više