Novi izložbeni projekt Galerije umjetnina Split koji se odvija svakog petka, počevši od 17. travnja 2020., na službenim Instagram i Facebook profilima. Kustosice projekta su Jasminka Babić i Marija Stipišić Vuković uz asistenciju Ane Čukušić.
„Uslijed trenutne nemogućnosti realizacije povremenih izložbi i izvođenja planiranog izložbenog programa, uskraćeni smo za izuzetno važan i vitalan dio muzejskog rada – suradnju sa suvremenim umjetnicima. Stoga smo odlučili pokrenuti izložbeni projekt nazvan 'Pogled iznutra' za kojeg smo pozvali naše nezaobilazne suradnike – umjetnice i umjetnike da kroz svoje radove s nama i s vama podijele viđenja, preokupacije i razmišljanja vezana uz situaciju u kojoj se svi nalazimo. Završetak i konačni izgled projekta ne možemo i ne želimo predvidjeti. Jedino što uistinu možemo biti sigurni je da ćemo dobiti relevantne i zanimljive uvide u razne aspekte promjena kroz koje svi prolazimo“, kaže Jasminka Babić.
Projekt je počeo serijom fotografija splitske umjetnice Duške Boban pod nazivom „Zrno“, koje nastaju 2017./2020. godine.
„Iz svoje arhive analognih fotografija s prikazima splitske arhitekture i krajolika izdvojila sam fotografije na kojima je lik čovjeka sakriven. Rekadriranjem prikaza, tj. uvećavanjem detalja izvorne fotografije, čovjek izranja iz uglavnom samotne aktivnosti i izolacije. Za razliku od izoštrene prve verzije fotografije, novonastala ima vidljivu zrnatu strukturu fotografskog filma koja je dodatno čini „rubnom“, gotovo neprihvatljivo intimnom, ranjivom. Stvaranje nove slike iz postojeće fotografije predstavlja povratak na ishodište fotografske misli – na kadriranje uočenog i kreiranje prizora – upućujući na prisutne mogućnosti izbora unutar trenutka, na slobodu donošenja odluke. Fotografija svjedoči da se ljudski izbor ostvaruje u određenoj situaciji, piše John Berger 1968. Ovakvim postupcima moj se fokus retroaktivno okreće upravo tim pitanjima slobode i izbora u vremenima Covid-19 pandemije, ali i općenito u antropocentričnim okolnostima koje su nesumnjivo dovele do ove i vode drugim najavljenim katastrofama. Pitanje o cijeni čovjekove dominacije nad okolišnim totalom tako je napokon postalo dovoljno zastupljeno i na mainstream kanalima, a opipljivim i stvarnim čine ga ljudski i ekonomski gubitci te restrikcije državnog aparata koje utiho prijete vlastitom normalizacijom. Odabranim lokacijama s odgođenim turističkim potencijalom htjela sam podsjetiti na neke vrijednosti kojima se, izvjesno je, treba vratiti, a to su očuvanje prirodnih i kulturnih dobara, infrastrukture, javnog zdravstva i servisa socijalne skrbi. Moramo se vratiti ideji grada orijentiranog na pružanje mogućnosti rada i stanovanja, a time i svog stvarnog razvoja i rasta“, kaže autorica.
Akademski slikar Vinko Barić je za 'Pogled iznutra' odabrao dva rada. Iako bitno različita u tehnici i izvedbi, jedan nastao kao najava budućih događaja, a drugi referirajući se na aktualne događaje, na samo njemu svojstven crnohumorni način oslikavaju aktualnu društvenu zbilju te usprkos svoj ozbiljnosti trenutne situacije, uspijevaju unijeti dašak osvježenja i životne vedrine. Slika „Pojava neidentificiranih letećih mobitela u Dalmatinskoj Zagori“ iz ciklusa „Subrealizam oko nas“, danas bi mogla biti aktualna jer sve je tu – leteći kineski Huawei mobiteli, uplašene ovce koje bježe pustopoljinom u netaknutoj prirodi i bunker u kojem paranoični ljudi gomilaju zalihe hrane za crne dane. Ako želite i novu 5G mrežu, ne bojte se, ona je već ovdje. Digitalno primitivni remake slike Giorgia de Chirica „Napušteni trg nedjeljom popodne“ – sam naslov objašnjava crtež, a sjetni i prazni urbani pejzaži Giorgia de Chirica ovih dana su također aktualni.
Meksičko-hrvatski umjetnik Eric Del Castilla predstavlja se serijom digitalnih kolaža nastalom 2019.-2020. godine.
„Od kada sam se doselio u Hrvatsku moj se rad drastično promijenio. Gas maske se stalno ponavljaju, ne znam zbog čega. Možda zbog selidbe i prilagodbe novom okruženju, promjene na osobnoj razini ili zbog potrebe za svježim zrakom zbog opstanka. Sada mi se čini da je mnogo mojih recentnih radova nastalo upravo za sadašnji trenutak“, kaže autor.
Po prvi puta u povijesti suvremene civilizacije nas je na globalnoj razini izvanjski faktor natjerao na maksimalno fizičko povlačenje unutra – u svoje domove. Posljedično se perspektiva prema izvanjskom i funkcioniranje na svakodnevnoj razini drastično mijenja, od fizičke distance do promjena u načinima komunikacije, rada, te privatnim i društvenim odnosima. Kako vrijeme prolazi, sve više se nameću pitanja: Je li trenutna situacija uistinu samo pauza ili će promjena biti trajna? Hoćemo li se i kako prilagoditi? Hoćemo li morati osmisliti potpuno nove društvene modele? Kako će izgledati buduća produkcija i komunikacija umjetničkih sadržaja? Za sada konačnih odgovora na ova pitanja nema. No, ono što je sigurno je da kreativnost na svim razinama života nikada nije bila važnija. U trenutku u kojem smo primorani na osobnoj i društvenoj razini primijeniti neke potpuno nove modele funkcioniranja i dobro preispitati vrijednosti po kojima želimo nastaviti živjeti, umjetnici su ti koji specifičnim alatima i metodama imaju sposobnost prikazati različite aspekte sadašnjosti i ocrtati konture nekog budućeg vremena.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. PrihvatiPogledaj više...