Hrvatski Fokus
Kolumne

Manipulacija i kriminal

Konzum je najosjetljiviji na turizam

 

Fortenova je 29. travnja 2021. objavila poslovne rezultate za 2020. godinu u kojima je iskazan konsolidirani prihod od prodaje u iznosu od 21 mlrd. kuna, a ukupno konsolidirani EBITDA 1,3 mlrd. kuna. Za 2020. godinu iskazan je EBITDA od 1,3 mlrd kuna što iznosi oko 173 milijuna eura.

U obrazloženju uspješnosti poslovanja, izvanredna uprava Fortenove ističe maloprodaju, Konzum, kao najuspješniju stratešku kompaniju u 2020. godini. Što drugim riječima govori da su prehrambena industrija i druga poslovna područja poslovali lošije iz razloga koje su oni naveli. Tako je jedna od posljedica pandemije loše poslovanje. A ja ovdje osnovano tvrdim da je Konzum najosjetljiviji na turizam, što se može vidjeti iz poslovnih prihoda 20 godina unazad.

Drugo, kada se govori o turizmu na nivou cijelog svijeta, on je stvarno doživio veliki podbačaj. To bi globalno značilo veliki problem za velike globalne industrije poput Nestlea, Unilvera, Krafta pa pogledajte njihove poslovne rezultate u protekloj godini. Kompanija Nestle je u prvom tromjesečju zabilježila organsku stopu rasta prihoda, koja isključuje promjene valutnih tečajeva i prodaju odnosno kupnju imovine, od 7,7 posto. U istom razdoblju prošle godine stopa rasta prihoda iznosila je 4,3 posto. Kraft je imao stopu rasta prihoda od oko 6,2 % dok je Unilever imao rast od 1,9 % godišnje. Iz svega ovoga se može zaključiti da se prehrambena industrija, globalna a ja bih rekao i lokalna, jako dobro borila s pandemijom i dapače ima iste ili uzlazne rezultate.

Prilažem jedan interesantan podatak gdje sam usporedio javno objavljene financijske podatke izvanredne uprave Agrokora i njihove iskazane brojke EBITDA za 2016. godinu s procjenom istih kompanija od strane Goldman Sachsa iz kojih se može vidjeti, što je i točno da je prehrambena industrija u tom trenutku imala preko 200 milijuna eura EBITDA. Danas, da je nastavljeno redovno poslovanje bi to vjerojatno trebalo biti oko 270 milijuna eura. A mi danas imamo situaciju da je Fortenova za ukupno poslovanje, da ne kažem za ukupnu grupu bez Mercatora iskazala 173 milijuna eura. Pitanje je kako je pet grupa kompanija prehrambene industrije ranije imalo 200 milijuna eura a danas cijela grupa ima 173 milijuna eura? To su upravo kriminalne i poražavajuće brojke, ali i ono u što sam siguran, čista manipulacija svega i svačega.

Dakle, ja nemam podatke, ne znam što se zbiva ali bi bilo interesantno, na primjer, vidjeti kakav je poslovni rezultat Leda u odnosu na Zvijezdu, Jamnicu i slično za 2020. godinu. Iz razloga što je Ledo apsolutno najosjetljivija kompanija na turizam u cijeloj grupi. Pitanje je koje su brojke dane potencijalnom kupcu, a koje nadležnim državnim organima (ako je uopće išta dano). Već se dvije godine objavljuju neke pro forma objave, jedanput ovakve drugi put onakve brojke – ovo nema veze sa državom i zakonima koji vrijede za sve ostale poduzetnike. Meni se čini da su to opasne kriminalne manipulacije financijskim izvještajima, pa bi iz tog razloga nadležni državni organi trebali djelovati. Nevjerojatno je da jedna punopravna država članica Europske unije dozvoljava kriminalno ponašanje koje izravno državnoj blagajni i svim poreznim obveznicima ide u štetu!

Izvor:

https://ir.kraftheinzcompany.com/…/kraft-heinz-reports…

https://www.unilever.com/…/ir-q4-2020-full-announcement…

https://hr.n1info.com/…/zbog-ljubitelja-kave-i…/

Ivica Todorić

Povezani članci

Zaustavite rat u Ukrajini!

hrvatski-fokus

Međunarodno priznanje Hrvatske i nove laži Mate Granića

hrvatski-fokus

Kina jača meku silu u Europi

HF

4,5 milijardi razloga protiv hrvatske zastave

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...