Hrvatski Fokus
Društvo

Determinacija metodološkog pristupa u stilu učenja učenika

Učenici usvajaju nastavne sadržaje različitim stilovima

 

STIL je način na koji individua prima, obrađuje i pohranjuje informacije na njemu svojstven i najlakši način, a kako bi se tim informacijama koristio.

Stilove učenja dijelimo u tri kategorije:

  1. VIZUALNI STIL – VIZUALNI TIP
  2. AUDITIVNI STIL – AUDITIVNI TIP
  3. KINESTETIČKI STIL – KINESTETIČKI TIP

VIZUALNI STIL UČENJA – VIZUALNI TIP:

učenici koji zapamćuju sadržaje ovima stilom, kod  zapamćivanja nastavnih i drugih sadržaja iste predočavaju u vidu mentalnih slika. Najbolje uče gledanjem. Vole sjediti u prvoj klupi, kako bi fokus bio na učitelju i onome što učitelj zapiše na ploči. Vole grafikone, slikovni materijal, umne mape, shematske prikaze, Power Point prezentacije.

Zapamćeno pohranjuju u obliku mentalnih slika što im omogućuje dugoročno pamćenje. 

AUDITIVNI STIL UČENJA – AUDITIVNI TIP:

najviše uče i zapamćuju slušajući. Često čitaju naglas. Nastavni sadržaj vole slušati u auditivnom obliku. O onome što uče vole razgovarati s drugima. Uče i pamte po sluhu. Veoma su dobri u prepričavanju događaja, pričanju priča i diskutiranju o zapamćenom. Bolje razumiju verbalizirano  od pisanih uputa. Često pričaju na glas. Ukoliko sadržaj moraju čitati u sebi, često miču usnama. U testovima su uspješniji ako im se pitanja pročitaju. Često se stječe dojam da ne prate nastavu, međutim kad ih učitelj prozove oni znaju nastaviti i odgovoriti na postavljeno. Veoma rado će diskutirati. Izuzetni su slušači, ali im je bilješke teže napisati. Vole slušati nastavnika i sudjelovati u komunikaciji. Istraživanja pokazuju da im tiha glazba pomaže u učenju, ubrzavajući tempo učenja, poboljšavajući pamćenje, motivaciju i kreativnost.  Buka im remeti koncentraciju i pažnju.

KINESTETIČKI STIL UČENJA: KINESTETIČKI TIP:

Učenici kod kojih je dominantan ovaj stil učenja, najlakše, najbrže i najbolje uče kroz pokret, kroz djelovanje.

Najbolje pamte kada je u učenje uključena neka tjelesna aktivnost, grupna dinamika, manipulacija predmetima. Najbolje razumiju i pamte ono što su sami napravili, a teže ono što su vidjeli i čuli. Najteže im je sjediti na jednom mjestu, potreban im je pokret. Učenici s tjelesno kinestetičkim stilom učenja  uvijek imaju potrebu držati nešto u rukama. Često treskaju s nogama, stopalima, lupkaju prstima po klupi. To im pomaže kako bi se lakše koncentrirali. Ovakve učenike često se doživljava kao nemirne.

Tijekom čitanja, tekst prate prstom, a dok pričaju gestikuliraju rukama. Odlični su sportaši, izuzetno se snalaze u prostoru, imaju razvijenu orijentaciju, vrlo su otvoreni u komunikaciji. Vole sve aktivnosti koje uključuju igru i pokret. Tijekom učenja hodaju po prostoriji. Vole učiti i pomoću računala, da bi učenje potakli dodirom (tipkovnica).

Ovim učenicima potrebno je puno taktilnih izvora učenja ( učenje dodirom, pokretom, situacijsko učenje, učenje iskustvom).

Treba im omogućiti da uče u pokretu, da sami izrađuju i crtaju sheme, modele, da izrađuju kartice, mentalne mape, da samostalno smišljaju igre u kojima će pokazati svoja stečena znanja. Učitelji mogu koristiti igru uloga i glumu.

NASTAVNE METODE I METODOLOŠKI PRISTUPI U ŠKOLAMA, NAJMANJE ODGOVARAJU UČENICIMA S KINESTETIČKIM STILOM UČENJA.

Često učenici imaju više stilova učenja. Potrebno je prepoznati stil koji ima najviše odgovara i primijeniti odgovarajuće metode, a što je ključ uspjeha u usvajanju  i zapamćivanju nastavnih sadržaja.

Metodološkom primjenjivošću i promjenjivošću metoda rada postiže se trajan uspjeh.

Krasna Marinić, prof.

Povezani članci

AFORIZMI – Jalni lopovi

HF

Otvoren Muzej na otvorenom u Betini

HF

Razvoj samopouzdanja kod djece

hrvatski-fokus

Antife financiraju Đula Soros i Tom Steyer

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...