Hrvatski Fokus
Unutarnja politika

PRAVO NA IZBOR – O pobačaju u Hrvatskoj danas

Saborske feministice zalažu se za carski rez ili kako usmrtiti Grgu pa ga u komadima vaditi iz utrobe

 

Ovih dana čuli smo, a i saznali – makar za mene, novi termin u medicini odnosno u porodništvu a to je feticid (fetus je plo, a cid je ubojstvo – od glagola cidere = ubiti). Fetus u utrobi žene u 27. tjednu trudnoće nije običan fetus kao mahuna boba u mom vrtu kojeg sam ovih dana zalijevao, jer nema kiše odavno, nego je nerođeno dijete kao što je bilo u samom trenutku začeća, ljudsko biće-osoba, čovjek. U našem ustavu piše, u članku 21. kako svako ljudsko biće ima pravo na život. Ta zar išta može biti ljudsko a da nije  čovjek ili zar itko može biti čovjek a da  nije osoba? A da je našoj dragoj Mireli Čavajda, o kojoj bruje svi mogući mediji u Hrvatskoj, u utrobi nešto ili netko drugi, a ne čovjek, nakon 27. tjedna trudnoće onda ne bi tom stvorenju dala ime i tepala mu u svom pismu „Moj Grga, moj sine….“ I da se ne ponavljamo, utvrđeno je kako to dijete Grga ili Grgo ima tumor na mozgu. I nastala je fama(galama) ovih dana, da ne kažem i zavrzlama, oko pobačaja kod nas a posebno takozvani priziv  savjesti kod doktora koji po tom prizivu nisu primorani raditi abortus, koji je legaliziran u Hrvatskoj još po onome zakonu iz SRH iz 1978. a potpisao ga je predsjednik predsjedništva SRH Jakov Blažević.

Po tom zakonu abortus je dozvoljen na zahtjev do 10. tjedna trudnoće, a poslije toga po dopuštenju posebne komisije ili povjerenstva. Upravo slučaj kod trudnice Mirele Čavajde stvara problem kako postupati s bolesnim Grgom u majčinoj utrobi, jer da su mu nikakvi ili minimalni uvjeti da preživi s tumorom do rođenja, a za izvršiti abortus problem je takozvani feticid, tj. kako usmrtiti Grgu pa ga u komadima vaditi iz utrobe? Ima doktora odnosno stručnjaka-ginekologa koji bi htjeli da se izvrši porod (valjda carski rez) pa da se liječi malog Grgu, tj. da biopsijom utvrde o kakvom se tumoru radi te ako ima ikakve šanse da se izliječi neka se radije majka odluči na tu soluciju. A čuli smo i za tehniku usmrćivanja u ovom slučaju. Bolje da o tome i ne pišem! Tolike feministice kod nas stale su na stranu Mirele i traže da se ostvari to njezino pravo na izbor (pobačaj), i to na prosvjedima odnosno mitinzima s transparentima koje ne bi bilo, vjerojatno, moguće vidjeti ni u doba Hitlera ili Staljina. A tko je od feministica stao u obranu malog Grge, osim Hoda za život? Zar to dijete nema pravo na porod i da ga se liječi, nego se staje na stranu majke za koju i koja traži da se izvrši feticid? Opet to ženino pravo na izbor biva stožer oko kojega se vrti cijeli svijet, pa i nebeske galaksije sa suncima i svemirske crne rupe!? Pa otkud u ovo civilizacijsko doba toliko kratke ili nikakve pameti kod ljudi koji postavljaju božanstvo pod imenom pravo na izbor ispred liječnika i cijele znanosti kao i humanizma koji niječu pravo na život i rođenje a na način da se usmrti onog koji se ne može braniti da bi sačuvao život i rodio se?

Ali sad dolazi ono još raspamećenije od prethodnog: otkud sila ili zakon da netko drugi ubije onog nemoćnog-nerođenog  jer to traži ovaj ili ona s pravom na izbor, a taj drugi je baš onaj kojem je struka da liječi od samog začeća pa nadalje, kako je i prisegnuo prije profesionalnog nastupa. A ta prisega je proizišla prema Hipokratovoj zakletvi a vremenom je modificirana. A što se tiče samog pobačaja evo kako je to stalo po Hipokratu: „Nikome ne ću, makar me za to i molio, dati smrtonosni otrov, niti ću mu za nj dati savjet. Isto tako neću dati ženi sredstvo za pometnuće ploda.“ A prema novijoj verziji prisega ili zakletva po ovom pitanju, takozvana Ženevska deklaracija 1948 izgleda ovako: „Apsolutno ću poštovati ljudski život od samog začetka“. I konačno najnovija verzija iz 2017 stoji: „Uvijek ću poštovati ljudski život; Ne ću dopustiti da bilo kakvo obilježje u pogledu dobi, bolesti ili nemoći, vjere, etničkog podrijetla, roda, narodnosti, političke pripadnosti, rase, spolne orijentacije, klasne pripadnosti ili drugih čimbenika utječe na mene u obavljanju dužnosti prema bolesniku“.

Zar je Mireli i ostalim feministicama, a posebno onima u našem Saboru, mali Grgo kao mahuna boba u mom vrtu? I evo neka znaju, ako nisu znale, na kojim temeljima počiva ili stoji liječnički priziv savjesti. I nema te sile ili zakona koji ga može prisiliti da obavi nešto protiv svog pacijenta a pogotovo na način da ga direktno usmrti. Njegovo je da liječi a ne da ubija – feticid! Ako je utvrđeno da je mali Grga bolestan, s tumorom na mozgu onda je on pacijent ispred doktora pred kojim se predstavila  majka Mirela. Vjerujem da je više liječnika pred kojima je bila gospođa Mirela imala na umu dio svoje prisege: „Ne ću dopustiti da bilo kakvo obilježje u pogledu dobi, bolesti ili nemoći… A saborske feministice čak traže da se promjeni naš Ustav, tj. da pravo na pobačaj, a i svega drugog su tu nabrojale, postane ustavna kategorija. A što kad bi netko predložio i pravo na izbor bilo koje životne želje da postane ustavna kategorija: pa gdje bi nas to odvelo; od pedofilije, sodomije, tj. brak između starijih i maloljetni(ca)ka, brak sa životinjama, silovanja, neograničeno raspolaganje i trgovanje drogama, prostitucija bez ikakvih ograničenja i koješta?  Pravo na izbor  da svjetlost nazivamo tamom, istinu držimo za laž, dobro proglasimo zlim i obratno. Ali dobro znamo da neke od ovih kategorija i bez ustavnog pokrića i te kako egzistiraju među nama. Poželimo svim ženama koje imaju ili će imati slične probleme u trudnoći da se opredijele za liječenje svog djeteta na način da posluša doktore koji su baš orijentirani na to, i čvrsto i iskreno ih na to savjetuju.

Nikola Bašić, Vis

Povezane objave

Zašto glorificiramo Ljudevita Gaja?

HF

Bandić gradonačelnik Hrvatske. Za kaj ne

HF

Političko preživljavanje političkih zvijezda

HF

Mediji su tendenciozni i nasilni

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više