Hrvatski Fokus
Kultura

Retrospektiva Fulvija Juričića u Sveučilišnoj galeriji Vasko Lipovac u Splitu

Slikarstvo Fulvija Juričića zaokružena je i po mnogo čemu jedinstvena epizoda u suvremenoj istarskoj i hrvatskoj umjetnosti

 

Retrospektivna izložba akademskog slikara Fulvia Jurićića otvorena je od 16. kolovoza 2022. u Sveučilišnoj galeriji Vasko Lipovac u Splitu.

Slikarstvo Fulvija Juričića zaokružena je i po mnogo čemu jedinstvena epizoda u suvremenoj istarskoj i hrvatskoj umjetnosti. Od samih svojih autorskih početaka Fulvio se odredio u likovnom svijetu autoreferencijalnog prosedea, posvetivši se istraživanjima koja su nužno dosezala do samog bitka, odnosno definicije slike. Nedugo nakon završene Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu (slikarstvo u klasama Miljenka Stančića i Vasilija Jordana), a nakon nekoliko godina kolebanja između kubističkih i ekspresionističkih utjecaja, Fulvio je krenuo na jedinstven umjetnički put radeći apstraktne slike – crteže kombiniranom tehnikom ugljena i akrila gdje je znak imao primarnu funkciju, odnosno bio ikonografskim subjektom kompozicije. Taj znak nije bio izrazito akcentiran, već naznačen kao svojevrsni grafizam dihotomijskog odnosa prema nemirnoj i uzbudljivoj zagasitoj površini i gestualnoj autorovoj ekspresiji. Takav sustav znakovlja Juričić će postupno reducirati u korist cjelovitih slikarskih kompozicija što će postići nove rezultate izrazito kultiviranih predznaka gdje će Juričić govoriti zajedničkim, rafinirano izbalansiranim jezikom znakova i materije što će ga dovesti do metafizičkog karaktera djela. Ti su radovi, a radi se o osamdesetim i počecima devedestih godina proteklog stoljeća, dali naslutiti budućnost slikarske osobnosti Fulvija Juričića koja je do današnjih dana zadržala svoj specifični modus postinformelovskog karaktera, kojeg autor ispituje podjednako eksperimentiranjem kompozicijskih mogućnosti kao i uporabom slikarskih, ili neslikarskih materijala. Svojim istraživanjima informelističkih postupaka višestruko je ukazao na svoj autorefleksivni pristup, preispitujući raznovrsne tautološke postupke kad umjetnički rad postaje istraživanjem konkretnog procesa stvaranja i svodi se isključivo na svoje osnovne metijerske funkcije. Fulvijevo slikarstvo potpuno je oslobođeno ikakvih asocijativnih primjesa te definitivno napušteno od predmetnog svijeta. Akromatski slog svojom zagasitom gamom i dominantnim crnilom ne dopušta prisutstvo ničemu osim slojevitim nanošenjima i rastakanjima pigmenta, što izrazito pogoduje Juričićevim istraživanjima svedenim isključivo na materiju i gestu. preispitujući raznovrsne tautološke postupke kad umjetnički rad postaje istraživanjem konkretnog procesa stvaranja i svodi se isključivo na svoje osnovne metijerske funkcije. Fulvijevo slikarstvo potpuno je oslobođeno ikakvih asocijativnih primjesa te definitivno napušteno od predmetnog svijeta. Akromatski slog svojom zagasitom gamom i dominantnim crnilom ne dopušta prisutstvo ničemu osim slojevitim nanošenjima i rastakanjima pigmenta, što izrazito pogoduje Juričićevim istraživanjima svedenim isključivo na materiju i gestu. preispitujući raznovrsne tautološke postupke kad umjetnički rad postaje istraživanjem konkretnog procesa stvaranja i svodi se isključivo na svoje osnovne metijerske funkcije. Fulvijevo slikarstvo potpuno je oslobođeno ikakvih asocijativnih primjesa te definitivno napušteno od predmetnog svijeta. Akromatski slog svojom zagasitom gamom i dominantnim crnilom ne dopušta prisustvo ničemu osim slojevitim nanošenjima i rastakanjima pigmenta, što izrazito pogoduje Juričićevim istraživanjima svedenim isključivo na materiju i gestu.

Neprestana autorova želja za promjenama unutar jasno zadane i određene slikarske problematike rezultirala je s nekoliko zaokruženih ciklusa (Tišine dubine, Jedra, Crna jedra, Između, Moj mali svijet Tao), a u posljednjem, nazvanom ‘Dijalozi’, otišla i korak dalje. Juričić sada prvenstveno preispituje probleme serije i monokromije. Te su slike zasićene tipografskim znakovima (slovima) koji naravno ne stvaraju nikakav smisaoni niz, odnosno ne odašiljaju poruku ili značenje. Slova su u funkciji slike kao njezin integralni gradidbeni dio, a njihovi blokovi razdvojeni su manjim razmacima koje tvore bijele uske površine s ugrebanim i slojevito nanesenim potezima slikarske špatule. Biljeg informela na taj je način i nadalje prisutan, a njegova izvjesna refleksija prisutna je i u naglašenoj iluziji reljefnosti samih slova koja su osnovni subjekt slike. Kompozicijska dispozicija slovnih blokova svoje porijeklo zahvaljuje iskustvu kolažiranja, ali njihov raspored na platnu s pažljivo izbalansiranim razmacima (koji u ovom kontekstu podsjećaju na pauzu u notnom pismu). U svom bogatom dosadašnjem stvaralaštvu Fulvio je upornim istraživanjima pikturalnih postupaka do kraja ogolio sliku vrativši je na početke, a paradoksalno i ujedno fascinirajuće je što je do toga došao u potpunosti zasićenim slikarstvom kao produktom bogatih osobnih iskustava rukovođenih premisama avangarde proteklog stoljeća.

Radovi Fulvija Juričića potvrđuju i ukazuju da su beskonačne i iznenađujuće mogućnosti disciplinarnih istraživanja u domeni određene slikarske problematike, a ako su idejno postavljene i izvedbeno provedene na promišljeni način, daju rezultate visokih umjetničkih dosega, kao što je slučaj s Juričićevim cjelokupnim umjetničkim opusom. (Iz teksta Mladena Lučića)

Fulvio Juričić rođen je 18. kolovoza 1952. godine u Puli. Akademiju likovnih umjetnosti upisuje u Zagrebu 1973. godine, slikarski smjer u klasi profesora Miljenka Stančića,  a diplomirao je 1978. u klasi profesora Vasilija Jordana. Od 1977. izlaže na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Sudionikom je nekoliko slikarskih kolonija i simpozija, a dobitnik je brojnih nagrada i priznanja.

Izložba se može pogledati do 2. rujna 2022. kada će se upriličiti i svečano zatvaranje u društvu autora i priređivača ove izložbe Igora Brešana.

Nives Matijević

Povezani članci

Novi ciklus cvijeća Anite Kunić

hrvatski-fokus

Zimski broj Hrvatskoga filmskog ljetopisa

HF

Sjećanja dubrovačkog slikara Mara Kriste

HF

Niz kolorističkih imaginacija Ranka Ajdinovića

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...