Hrvatski Fokus
Kultura

Izložba Johna Bocka u Galeriji Kula u Splitu

John Bock artikulira povišenu tenziju i nelagodu kod publike

 

Izložbom nazvanom „Bivši ego stvara dimnu zavjesu u svakom čovjeku“ splitska Galerija Kula predstavlja intrigantnog umjetnika Johna Bocka, koji svojim nastupima širom svijeta nikoga ne ostavlja ravnodušnim.

Izložba Johna Bocka dio je međunarodnog programa kojeg na godišnjoj osnovi priprema i realizira Galerija Kula u Splitu. Riječ je o veoma značajnom suvremenom njemačkom umjetniku s trajnim boravkom u Berlinu, a predstavljenog na Documenta XI, Kassel (2002.) te na 48., 51. i 55. Venecijanskom bijenalu koji u svojoj umjetničkoj praksi koristi performans, performativna predavanja, iskustvo teatra, video i video dokumentaciju odnosno strategije participativne umjetnosti i ostalo.

Svojim procesualnim ekscesima u materijalu i disparatnim semantičkim podražajima koje afirmira u svome tzv. „maničnom svjetskom teatru“ John Bock artikulira povišenu tenziju i nelagodu kod publike, dok rezultati njegovih izložaba počesto znaju biti groteskne nakupine različitih predmeta nabijene crnim humorom. Tako i prepoznatljivi prostor Galerije Kula ovog puta pretvara u mjesto umjetničke akcije Johna Bocka koja se sastoji od asambliranja umjetnikovih radova i različitih predmeta svakodnevice. Upravo o toj svakodnevici umjetnik progovara nesmiljeno kritičkim i ponešto satiričkim umjetničkim jezikom. Ovako promijenjen izlagački prostor poslužio je i kao „scena“ daljnjih Bockovih intervencija, a sve u ozračju procesualnosti koja u osnovi i karakterizira njegovu umjetničku strategiju.

Na otvorenju izložbe se pojavljujem kao izvođač, objašnjava dijagram i oblikuje rezultate uspomena u plastelinu kao poklon primateljima/posjetiteljima.

Izvođač je smješten u kutno križno polje. On manipulira i crta po površini od pleksiglasa (prozirnoj površini djelovanja), koja je postavljena okomito ispred njega. U pozadini je postavljen okvir „Upravitelj br. 1“. Unutar okvira je pričvršćeno kućište od lijevanog aluminija. U kućištu od lijevanog aluminija nalaze se Kleinodtotsods objekti, poput graha, malih aluminijskih skulptura i malih predmeta od plastelina.

Kućište je opremljeno u šarmantnom stilu neurotične kućanice. Iz okvira „Upravitelj br. 1“ proteže se priključak sa završecima. Pričvršćen je za prozirnu površinu od pleksiglasa. Prozirno područje djelovanja se koristi za rukotvorine. Umjetnik postavlja fotografije, članke, radne predmete, Kleinodtotsods-objekte, tekućine, crteže, folije, itd. na prozirnu površinu djelovanja. Kapanjem materijala on dočarava četiri zrake kako bi aktivirao elastičnost sažete materijalne priče na prozirnoj površini. Četiri elastične trake protežu se preko „Asistenta br. 1“ do krajnjeg distributera. Pored krajnjeg distributera i „Asistenta br. 1“ tekući donor od lijevanog aluminija se pretvara u kruti oblik. Tekući donor od lijevanog aluminija ispušta tekućinu koja teče kroz meko crijevo u prozirnu površinu djelovanja. „Asistent br. 1“ pretvara i preusmjerava elastičnosti. One se protežu prema drugoj površini djelovanja preko crvenih traka. To se naziva spojnik rezultata. Sadrži krajnje rezultate. Krajnji rezultati pokazuju savršenu entropiju.

Cjelinom izražajnih registara izložba John Bocka je događaj aktualnoga stvaralaštva i pruža snažan doživljaj.

John Bock (rođ. 1965. Gribbohm, Germany) živi i radi u Berlinu. Bock je nagrađen Nagradom Ats Viva 1999., poznat je po svojim nadrealnim instalacijama u kojima kombinira performanse, skulpturu i film. Oslanjajući se na idiosinkratičan raspon interesa, Bock apsurdno spaja reference iz discipline ekonomije, mode, filma, politike, filozofije i glazbe. Bockova opsežna praksa neprestano izaziva publiku da shvati i ispita svakodnevne prepreke, bile one intelektualne, fizičke ili jezične.

Izlagao je na brojnim samostalnim  izložbama kao što su: Neuer Berliner Kunstverein, Berlin (2019.), Fondazione Prada, Milano (2018.), Contemporary Austin (2017.), La Panacee, Montpellier (2017.), Berlinische galerie, Berlin (2017.), Bundeskunsthalle Bonn (2013.), Kunstverein Hamburg (2013.), Stadel Museum, Frankfurt  (2012.), Temporare Kunsthalle Berlin (2010.), i brojnim drugim. Izdvojene grupne izložbe: Sammlung Falckenberg/Deichtorhallen, Hamburg (2019.), Montreal Museum of Fine Art (2017.), Kunsthalle Rostock (2017.), Marta Hartford (2017.), Schirn Kunsthalle, Frankfurt (2016.), Kunstmuseum Wolfsburg (2016.), Guggenheim museum, New York (2015.), Museum of Contemporary Art Tokyo (2011.). Sudjelovao je na Documenta XI, Kassel (2002.) te na 48., 51. i 55. Venecijanskom bijenalu.

Nives Matijević

Povezani članci

Domoljubna

HF

Posmrtna ispovijest moga Bože

hrvatski-fokus

Ne osjećam se angažiranim umjetnikom

HF

Imaginarij Josipa Trostmanna

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...