Falus predstavlja plodnost u slikarstvu i nema neko erotsko značenje
Akademski slikar iz Zagreba, Ivica Malčić, istaknuti je pripadnik srednje generacije suvremenih hrvatskih likovnih umjetnika, svakodnevno je angažiran u svom gornjogradskom atelijeru, prepunom slika, uredno složenih. Njegovi se brojni ciklusi umnažaju, u različitim formatima i tehnikama, najviše u ulju ili akriliku na iverici.
- Gospodine Malčiću, gotovo da i nemate slobodnog mjesta za nove slike.
– Unatoč koroni, kontinuirano sam dolazio u proteklom razdoblju u atelijer i slikao, stalno i evo rezultati su svuda oko nas. Ja sam svako jutro u samoizolaciji u svom atelijeru, više od desetak godina. Svaka moja slika ima svoj identifikacijski broj. Najveća produkcija u jednoj godini bila je 175 slika, a prošle godine sam postigao drugi „rezultat“ od ukupno 168 slika, tako da mi pandemija nije naškodila, naprotiv, bio sam produktivniji nego obično.
- To su novi ciklusi ili nastavci starih?
– Ciklusi se međusobno provlače, isprepliću, evo, sada slikam motiv poleđine platna, imam dvadesetak takvih slika i to bih mogao nazvati novim ciklusom naziva „Platna“. Nastavljam i ciklus „Osmrtnica“, bavim se i nadalje ciklusom „Slučajnih kolaža“. Također istražujem novi ciklus „Praznine“ u kojemu se pojavljuju novi likovi.
- Uočljiva je nazočnost falusa na nizu slika?
– Falus predstavlja plodnost u slikarstvu i nema neko erotsko značenje i to je njegova ključna karakteristika na mojim slikama.
- Vaš je kolor pomalo prigušen.
– Da, moj je kolor prigušen, oduvijek je bio takav jer takvoga želim. Malo je pravih kolorista, ja ne spadam među njih pa zato slikam prigušenom paletom. Ne volim šarenilo.
- Unatoč koroni, prošle ste godine dva puta izlagali u Zagrebu.
– Da, izlagao sam u Lex Artu na skupnoj izložbi „Umjetnost je sumnja“, izložio sam dvanaest slika. Zatim, u Modernoj galeriji sudjelovao sam na izložbi „Ikonografija grada 2“, bio sam zastupljen sa šest slika. Nedavno sam izlagao u Samoboru na Trijenalu autoportreta.
- Što sada slikate?
– Nastavljam, da mi ne bi dosadio pojedini ciklus, radom na više već spomenutih ciklusa paralelno. Na većini slika i dalje su prisutni tekstovi, komentari svakodnevice.