Tko dopušta takvo obrazovanje?

 
 
U završnoj je fazi javno savjetovanje o sadržaju reforme obrazovnog sustava na razinama osnovnoga i srednjeg obrazovanja. Koja jednom rečenicom uvodi novu podjelu Hrvatske. Kojim zakonom je to pravo stekla vrlo ekspeditivna Ministrica znanosti i obrazovanja?
https://i.stack.imgur.com/3XpPN.png
Stotine uglednika jasno se izjasnilo protiv predložene kurikulne reforme. To se moglo djelomično pročitati i na stranicama „Hrvatskog fokusa“. Koji je još 2012. ukazao na nesuvislost tako zamišljene reforme. Kako se ozbiljno pristupa tom projektu, svjedoči izjava jedne sudionice rasprave. „U sastavu radne skupine koja će proučavati primjedbe na sadržaj predmeta Fizika, nema nijedne osobe sa sveučilišta“. Konstatirana je izočnost ili je barem nedovoljno naglašena odgojna sastavnica reforme. Zato imamo ovih dana aferu o fizičkom sukobu nastavnika i učenika. Očito problem nije drugo od činjenice da neodgojena djeca, posebno od uglednih roditelja, mogu maltretirati, kako ostale učenike, tako i nastavnike.
 
Nije ni čudo, kada je cjelokupna reforma u funkciji podjele novčanog plijena između tiskara i digitalaca. No postoje ipak neke granice koje se ne bi smjelo prijeći. A to pitanje hoće li se obrazovni sustav pridržavati hrvatskih i međunarodnih normi? Da se i ne govori o nepoštivanju pravila hrvatskog jezika, pa se nameće neispravni naziv kurikularna, umjesto kurikulna reforma. I da nikada MZO nije ispravno prevelo složenu kraticu STEM. Posebno nije uzelo u obzir da treba u taj akronim dodati i A – art. Naime u tom slučaju bi se uvesti predmet Tehnologija, a uvelo se informatika.
 
Ovim tekstom zadnji puta se osvrćem na dvojbu, treba li decimalne brojeve pisati s decimalnom točkom ili prema hrvatskim i međunarodnim normama decimalnim zarezom.
Evo kako Ministrica razriješila dvojbu. »Preporuka za ostvarivanje odgojno - obrazovnog ishoda: OŠ MAT. A. 5. 5 Mentalno računati i procjenjivati rezultat kad je god moguće. Istaknuti da decimalna točka u matematici odgovara decimalnomu zarezu u nekim područjima
Dakle, matematičari moraju predavati, upotrebljavajući decimalnu točku a svi ostali su „neka područja.
 
Ukratko geneza problema. Jedna udruga građana nametnula je 2000. upotrebu decimalne točke u matematici. Dva desetljeća kasnije pitanje glasi. Odakle pravo manjini, jer koliko matematičara djeluje u Hrvatskoj, nametati označavanje decimalnom točkom. Usprkos činjenici da je u Hrvatskoj normiran decimalni zarez, prema međunarodnim normama? Unositi nepotrebni dualizam u temeljno obrazovanje. Postoje brojni nastavnici koji istodobno predaju matematiku i fiziku. U jednom predmetu je decimalna točka, u drugom decimalni zarez.
To je izvrstan primjer kako si neki uzimaju pravo da dijele, u ovom slučaju Hrvatsku na matematičare i ostale (u nekim područjima).
Zadnje pitanje glasi. Tko dopušta takvo obrazovanje?
 

Igor Čatić, profesor emeritus