Get Adobe Flash player

U Zagrebu održan Tjedan turske kave

 
 
U Zagrebu je u Diana baru hotela Westin u Zagrebu održana konferencija za medije na kojoj je, uz omiljeni crni napitak i neizostavni lokum, predstavljen put turske kave. Povod za organizaciju konferencije za medije je Tjedan turske kave koja se obilježava od 16. do 21. listopada u Zagrebu, a cilj joj je promocija turske kulture i običaja. Turska kava zasigurno je najpoznatiji turski brend, koji se na ovim prostorima već stoljećima njeguje i prenosi na nove generacije. Upravo je iz tog razloga Institut Yunus Emre u Zagrebu odlučio organizirati i gostovanje uglednog turskog stručnjaka za kavu te pomoćnika predsjednika Društva za istraživanje i kulturu turske kave, g. Osmana Serima koji je prisutnim novinarima otkrio dosad nepoznate detalje o povijesti turske kave, načinu pripreme i običajima povezanima s ispijanjem kave.
Tako je, primjerice, istaknuo da turska kava kakvu piju Hrvati i ostali narodi u okruženju, zapravo nije originalna turska kava.  G. Serim je rekao kako ljudi piju kavu zbog zdravstvenih razloga, ali i  zbog sve veće prisutnosti  javne svijesti o važnosti porijekla hrane i pića koje konzumiramo.
 
Originalna turska kava se priprema od srednje prženih zrna, a ne preprženih zrna kave, kako se to radi u Hrvatskoj i drugim zemljama u kojima je turska kava popularna. Pravilna preprženost zrna, kavi daju osebujan miris, okus te posebnu aromu.  U početcima nastajanja trenda ispijanja kave, njezin okus je bio izrazito gorak. Zbog siromaštva, šećer se nije se mogao svakodnevno koristiti pa je uz gorku kavu prijalo sušeno voće i voda, od čega je kasnije nastala poznata poslastica lokum. U turskoj je tradiciji uvriježeno pravilo da djevojka svojem budućem suprugu kod kuhanja kave doda i malo soli. Ako njezin odabranik ispije kavu do dna i pritom ne spomene slanoću kave, buduća mladenka može biti sretna jer je to znak da je njezin budući muž poštuje. Osim toga, g. Serim je rekao i kako je nepisano pravilo u Turskoj da se najbolja kava uvijek priprema za punicu. Osman Serim je inače  priznati gastronomski stručnjak koji je upravljao s više od 180 projekata vezanih za hranu i piće, s posebnim fokusom na tursku kavu koja već odavno predstavlja mnogo više od običnog napitka.
 

Anđelka Felja

Izjava za javnost Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU-a

 
 
Na sedmoj sjednici Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU-a 9. listopada 2017., kojoj je predsjedavao Predsjednik ZV-HAZU-a, akademik Vladimir Paar, usvojena je izjava koju su redigirali Ante Bežen, Petar Marija Radelj, Tihomir Rajčić i Marija Rosandić.
 
Izjava za javnost Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti od 9. listopada 2017.
https://i2.wp.com/upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3d/HAZU_76_17_lipnja_2008.jpg
Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti na 7. redovitoj sjednici održanoj 9. listopada 2017. u Zagrebu raspravljalo je o kretanjima i otvorenim pitanjima reforme odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj te zaključilo da je nužno javnosti uputiti sljedeću izjavu:
 
Kronologija reforme odgoja i obrazovanja

 

1. Znanstveno vijeće podsjeća na niz činjenica koje pokazuju izostanak sustavne skrbi i društvenoga suglasja u prevažnoj stvari odgoja i obrazovanja.
Promjena nastavnih planova i programa iz 2006., započeta Hrvatskim nacionalnim obrazovnim standardom, nije dovršena i od nje se prešutno odustalo unatoč utrošenu vremenu i novcu.
Izrada Nacionalnoga kurikula stala je s donošenjem Nacionalnoga okvirnoga kurikula 2011.
Smjernice za strategiju odgoja, obrazovanja, znanosti i tehnologijeiz 2012., koje je pripremio HAZU u suradnji s Vladom, nisu implementirane u Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije iz 2014.
Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo zabrinuto je sustavnim kršenjem odgojno-obrazovnih propisa, politizacijom reforme školstva, a sve nauštrb sustavne brige za odgoj i obrazovanje.
 
2. Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije, koju je Hrvatski sabor donio prije tri godine, nije plod nacionalnoga suglasja, nema jasnoga polazišta u vrjednovanju aktualnoga stanja odgoja i obrazovanja, a nema ni ciljeve ni rokove. Donesena je bez zakonske podloge, a njome je zaobiđena uloga koju, sukladno članku 89. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, ima Nacionalno vijeće za odgoj i obrazovanje. Naime, predlaganje sadržajno preklapajuće Strategije razvoja i unaprjeđenja predškolskoga, osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja zakonom je povjereno Nacionalnomu vijeću za odgoj i obrazovanje, koje, pak, već mjesecima nije popunjeno.
Uspostava 62 radne skupine tijekom 2015. i izrada triju metodoloških priručnika i 58 kurikulnih isprava tijekom 2016. provedena je uz odstupanja od Strategije iz 2014. Savjetovanje s javnošću o tim prijedlozima nije dovršeno, a o njihovu pravnom utemeljenju nije ni započelo.
O provedbi Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije i njezinim potrebnim promjenama već tri godine nisu raspravljali ni Vlada ni Sabor.
Istodobno, najavljena je politizacija Posebnoga stručnoga povjerenstva kooptiranjem u nju čelnih ljudi izvršne i zakonodavne vlasti.
Prijedlog akcijskoga plana za provedbu Strategijeutvrđen ovoga ljeta još nije ponuđen u javnu raspravu.
 
Opasnost od "cyber-ovisnosti"
 
3. Suprotno Vladinu programu iz lipnja 2017., u kojem se izričito kaže kako je „potrebno nastaviti s cjelovitom reformom obrazovanja, uključujući kurikulnu reformu“, u ovom se trenutku provodi reforma koja se svodi na opremanje škola informatičkom opremom i uvođenje informatike kao obvezatnoga predmeta u V. i VI. razred osnovne škole, što je protivno dobroj praksi zemalja EU.
To se čini bez cjelovitoga plana digitalnoga opismenjavanja i sprječavanja loših posljedica pretjerane uporabe informacijsko-telekomunikacijske tehnologije na psihičku, fizičku i socijalnu dobrobit djece, osobito ovisnosti o internetu.
 
Zakonitost reforme je upitna
 
4. Parcijalna promjena nastavnoga plana i programa narušava sve koncepcije reforme odgoja i obrazovanja i cjelovitost zahvata u sustav. Uvođenje informatike kao novoga obvezatnoga predmeta u dva razreda dodatno je opterećenje učenika, povećanje broja predmeta i satnice, a nije usklađeno ni s najnovijim spoznajama neuroznanosti.
Uvođenje tzv. „pilot-projekta“ kurikulne reforme nema uporište ni u zakonima ni u Strategiji, pa je nejasno na što se oslanja.
Eksperimentalna provedba kurikula nad maloljetnicima, bez informiranoga pristanka roditelja i djece, može, kao neovlašteno istraživanje izazvati etičke i pravne prijepore.
 
5. Prijedlog kurikula informatike iz 2016. nema recenziranu i verificiranu metodologiju. Javna rasprava o njem, kao ni o ostala 54 kurikulna prijedloga nije dovršena, a Carnet i agencije iz sustava Ministarstva znanosti i obrazovanja već pripremaju digitalne obrazovne sadržaje prema neraspravljenom i neusvojenom prijedlogu kurikula informatike.
 
6. Ministarstvo znanosti i obrazovanja u rujnu 2017. reaktiviralo je stručne radne skupine, koje nisu bile imenovane temeljem javnoga natječaja, a u opisu posla stajalo je da im mandat završava istekom 2015. godine. Pri tom se odustalo od provedbe Strategije iz 2014. isključivanjem Posebnoga stručnoga povjerenstva i Ekspertne radne skupine.
 
Poziv na dijalog
 
7. Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo izražava čuđenje što je nekim njegovim članovima uskraćeno sudjelovanje u radu reaktiviranih stručnih radnih skupina iz 2015., iako su u njih bili izabrani ili su se sada odazvali na javne pozive predsjednika Vlade i ministrice da se u njih uključe.
 
8. Iz svega navedenoga slijedi da se ni Ministarstvo, ni Vlada, ni Sabor ne pridržavaju ne samo Strategije iz 2014., nego ni drugih ključnih propisa i isprava odgojno-obrazovne politike, niti sustavno prate njihovu primjenu. To stanje prijeti funkcionalnim kaosom, izaziva pravnu i stručnu nesigurnost svih sudionika reformskih promjena, štosmanjuje povjerenje učenika, roditelja i učitelja u sustav i može imati nesagledive negativne posljedice za budućnost obrazovne reforme.
 
9. Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo poziva ministricu obrazovanja Blaženku Divjak, predsjednika Vlade Andreja Plenkovića, Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu Hrvatskoga sabora i Predsjednicu Republike Kolindu Grabar-Kitarović na promptno uočavanje koncepcijskih, sadržajnih i (dis)funkcionalnih problema aktualnih procesa te poticanje obnove transparentnoga i argumentiranoga društvenoga i institucionalnoga dijaloga o otvorenim pitanjima razvoja odgoja i obrazovanja, koji je u posljednje vrijeme također zamro.
To je jedini pravi put za napredak hrvatskoga društva.
 
U Zagrebu 9. listopada 2017.

Predstavljanje zbornika Jakov Markijski i njegovo djelovanje u Bosni

 
 
U petak, 13. listopada u Tribini Grada Zagreba, na adresi Kaptol 27, u 19 sati, bit će upriličen kulturni događaj Deževice u Zagrebu.

 

http://www.dnevnik.ba/sites/default/files/styles/dnevnik__840x470_/public/novosti-slike/dezevice_u_zagrebu.jpeg?itok=uhddMUec
 
Program događaja:
 
• pozdravna riječ vrhbosanskog nadbiskupa metropolita Vinka kard. Puljića
• predstavljanje zbornika Jakov Markijski i njegovo djelovanje u Bosni
Zbornik predstavljaju:
 
dr. sc. Slavko Slišković, profesor na KBF-u u Zagrebu, provincijal Hrvatske dominikanske provincije
dr. sc. Anto Barišić, profesor na KBF-u u Zagrebu
dr. sc. Milenko Krešić, profesor na KBF-u u Sarajevu
 
• Kratki prikaz kulturnog i povijesnog bogatstva Lepeničke doline
• U glazbenog dijelu nastupit će: Miroslav Škoro i Tamburaški sastav TIM
• Voditeljica programa: Tanja Popec

Anketa

Slobodan Milošević je ubio Ivana Stambolića, a Aleksandar Vučić Olivera Ivanovića. Slažete li se?

Subota, 20/01/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 931 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević