Get Adobe Flash player

Trio je protiv i znanosti i obrazovanja, i protiv politike utemeljene na dokazima i činjenicama

 
 
Odgovor Pametnom, Ženskoj mreži i lezbijskoj udruzi
Prof. Matko Marušić uputio je odgovor stranci Pametno, Ženskoj mreži Hrvatske i lezbijskoj udruzi “Kontra” koje su u Slobodnoj Dalmaciji napale Hrvatsku akademiju znanosti i umjetnosti osporavajući njezino priopćenje o rodnoj ideologiji. Odgovor prof. Matka Marušića, kojega je također objavila Slobodna Dalmacija, prenosimo u cijelosti:
http://genetics.thetech.org/sites/default/files/JH1Image1.jpg
Ovako otprilike izgleda protuprirodna formula "roditelja" 1 i "roditelja" 2!!!
 
TRIO VRIJEĐA A NE NUDI DOKAZE
U „Slobodnoj Dalmaciji“ od 30. prosinca 2017, na str. 9, stranka „Pametno“; Ženska mreža Hrvatske i Lezbijska udruga „Kontra“ napale su Hrvatsku akademiju znanosti i umjetnosti (HAZU) da „podržava vjerske fundamentaliste“ zato što je „nekakvo“ Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo objavilo izjavu da se protivi ratifikaciji Istambulske konvencije. Trio pametno-Ženska mreža-Lezbijska udruga u cijelom priopćenju rabi ružne i uvrjedljive izraze, etiketirajući i Vijeće i druge ljude „vjerskim fundamentalistima“, za „izmišljanje rodne teorije“ i za „sramotne stavove preuzete od retrogradnih i dogmatskih klerikalnih udruga“, a izjavu nazivaju „skandaloznom i sramotnom“.
 
Ispod časti i pristojnosti
 
Na stranu što su sve te kritike potpuno neutemeljene, želim čitateljima „Slobodne Dalmacije“ reći da jezik i ton priopćenja nisu primjereni ni stranci, niti „Slobodnoj Dalmaciji“, a vjerujem ni jednoj udruzi u uljuđenom i demokratskom društvu.Uvjeren da je svakom pristojnom čovjeku ispod časti i kućne pristojnosti uzvratiti na isti način, pa ću reagirati tek jednim pristojnim pozivom. Naime, Trio u svojemu priopćenju kaže da se „Kao stranka snažno zalažu za razvoj znanosti i obrazovanja te uopće za politike utemeljene na dokazima i činjenicama“. Molim lijepo da čitateljima „Slobodne Dalmacije“ navedu sve znanstvene dokaze i činjenice da je rodna teorija znanstveno utemeljena. I neka, s argumentima tih dokaza, odgovore na sljedeća pitanja, javno, u istoj toj našoj „Slobodnoj Dalmaciji“:
 
1. Je li točno da rodna teorija uči da postoji a) rodni identitet, b) rodna ekspresija (očitovanje), s tim da u ljudskoj populaciji ima više od pedeset rodova, c) da je spol u populaciji ravnomjerno raspoređen u svim prijelazima od muškoga do ženskoga, d) da je spolna orijentacija (nagon za tjelesnim zadovoljavanjem) u populaciji ravnomjerno raspoređena u svim kombinacijama nagona prema istom i prema suprotnom spolu?
 
2. Je li točno da su u Kanadi zabranjene (društveno nepoželjne) zamjenice „on“ i „ona“, već da se mora govoriti „zhe“ i “zher” umjesto “he” („on“) i “her” („ona“)? Podržavate li da se isto napravi u Hrvatskoj?
 
Roditelj 1 i roditelj 2!!!
 
3. Podržavate li promjenu koja umjesto riječi „trudna žena“ uvede pojam „trudna osoba“ (kao u Velikoj Britaniji)?
 
4. Podržavate li promjenu pojmova u rodnom listu tako da se pojmovi „majka“ i „otac“ zamijene drugima, poput „roditelj 1“ i „roditelj 2“ (kao što je odmah učinjeno u svim zemljama koje su prihvatile rodnu teoriju)?
 
5. Jeste li suglasni s traženjem nevladine udruge Zagreb Pride, da se odmah ukinu muški i ženski zahodi i uvedu samo miješani? (Molim navedite i objašnjenje za to traženje.)
 
6. Podržavate li ideju da se zakonski dopusti promjena spola samo na zahtjev (bez obzira na biološki spol), bez medicinskoga pregleda osobe koja to traži, i znanstveno utemeljene liječničke preporuke?
 
7. Molim da navedete statističke dokaze da je obiteljsko nasilje nad ženama u Hrvatskoj a) u porastu i b) da je veće nego u Italiji, Sloveniji i Bosni i Hercegovini. (Vjerujem da na to pitanje kvantitativno i statistički dokazivo može odgovoriti tajnik stranke Pametno.)
 

Prof. dr. sc. Matko Marušić, https://narod.hr/hrvatska/prof-matko-marusic-odgovor-pametnom-zenskoj-mrezi-i-lezbijskoj-udruzi-trio-vrijeda-a-ne-nudi-dokaze

Bilo kakav oblik nasilništva ili diskriminacije prema ženama i manjinama je neprihvatljiv!

 
 
Izjava Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo o Istanbulskoj konvenciji (demant članka iz Večernjega lista)
Budući da sam bio nazočan sjednici Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU-a, na kojoj je usvojena Izjava o Istanbulskoj konvenciji, koju u svom članku spominje Iva Boban-Valečić, molim Uredništvo Večernjeg lista (čiji sam dugogodišnji pretplatnik) da sukladno pravu na demanti o tvrdnjama koje iznose Ženska mreža Hrvatske, stranka Pametno i Boris Jokić objave sljedeće:
http://hr.n1info.com/Picture/75409/png/Untitled.png
Ivan Boban Valečić
 
• NEČUVENA JE NEPROFESIONALNOST Ive Boban-Valečić vecernji.net, koja je u svom članku u Večernjem listu od 29. prosinca 2017. prenijela "reagiranje" Ženske mreže Hrvatske, stranke Pametno, ali i Borisa Jokića u svezi s Izjavom Znanstvenog vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU-a tvrdeći da je to Vijeće protiv ratifikacije Istanbulske konvencije uz argumentaciju kakvu je u svezi s time iznosila Crkva, a ne provjeravajući argumente ZV-a za donošenje spomenute izjave! Jer istina je sljedeća i o tome valja obavijestiti javnost objavom istinite informacije o tome što se zaključilo na spomenutome Vijeću HAZU-a.
 
• Na 5.(8.) redovitoj sjednici Znanstvenog vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU-a, održanoj 11. prosinca 2017. u 15.00 sati na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, raspravljalo se o potrebi reagiranja u svezi s ratifikacijom Istanbulske konvencije iz sljedećih razloga - Hrvatska ima dostatnu zakonsku zaštitu žena od nasilja i nasilništva pa je nejasno što u tom pogledu Istanbulska konvencija donosi u poboljšanju te zaštite.
 
• Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo bilo je jedinstveno u mišljenju da je bilo kakav oblik nasilništva ili diskriminacije prema ženama i manjinama općenito neprihvatljiv! U raspravi je zauzet stav da – s obzirom da postoji mogućnost da se Istanbulska konvencija usvoji u cijelosti ili samo djelomice - predlaže se Hrvatskom saboru da se ista usvoji samo djelomično, točnije bez dijela teksta koji govori o rodnoj ideologiji! Razlog takvom stavu bila je moguća i realna bojazan da se usvajanje Istanbulske konvencije u cijelosti, s tekstom koji govori o rodnoj ideologiji, iskoristi kao argument pri mogućem uvođenju međupredmetnih tema koje bi propagirale rodnu ideologiju jer za to nalaze uporište u Istanbulskoj konvenciji, te se tako na "mala vrata" uvodi rodna ideologija i u hrvatsko školstvo! Da je takva bojazan opravdana, potvrđuje i slučaj rada na CKR-u, pri čemu je Bloomova taksonomija prihvaćena kao osnova za izradu kurikulnih dokumenata, a da njezinu primjenu prije toga nije prihvatilo bilo koje relevantno tijelo za pitanje školstva u Hrvatskoj, pa je sada mnogo negativnih recenzija CKR-a uglavno upućeno i u svezi toga.
 
• U tom smislu i kontekstu zaključeno je da se predlaže usvajanje Istanbulske konvencije bez dijela teksta koji govori o rodnoj ideologiji, odnosno 'navješćuje' rodnu ideologiju tvrdnjom da spol i rod nisu isto, pa bez obzira na spol svatko može birati kojeg je 'roda'!? A prihvaćanje da takvo što, čak i hipotetski, uđe kao tema u međupredmetnu nastavu jest neprihvatljivo.
 
• Znači ISTINA je da kritika Istanbulske konvencije nije bila s pozicija konzervativizma ili stajališta Crkve nego iz gore navedenih razloga! To da je Boris Jokić bio neprikladna, tj. „nedostojna“ osoba za vođenje ozbiljnog, znanstveno utemeljenog posla kao što je reforma obrazovnog sustava, danas je - nakon mnogih negativnih recenzija, počevši od učitelja pa do sveučilišnih profesora i akademika - vjerojatno mnogima jasno te je zato neodgovorno pa i čak netaktično da on proziva HAZU da je „nedostojan" da govori o ovoj temi, pa vjerujem po njemu i o bilo kojoj temi općenito. Uporabom izraza "nedostojan" za akademika Paara i akademika Ježića te prof. dr. sc. Bežena, koji su bili sudionici ove rasprave o Istanbulskoj konvenciji, Jokić je najsličniji žabi koja je dignula noge vidjevši da se konji potkivaju.
 
• A posebno je žalosno da se Ženska mreže Hrvatske i stranka Pametno „nepametno“ pridružuju Borisu Jokiću u "kritici" HAZU-a ne shvaćajući koliko bi čak i spominjanje rodne ideologije u školstvu moglo nanijeti štete generacijama mladih osoba. Zar je toliko brzo zaboravljen Jovanovićev pokušaj uvođenja nakaradnoga spolnog odgoja u škole?
 
Držim da javnost valja istinito informirati o tome kako se u Znanstvenome vijeću za obrazovanje i školstvo HAZU-a raspravljalo glede Istanbulske konvencije da ne bi ostao dojam da Iva Boban-Valečić "objektivno" informira javnost iznoseći poluistine. Što god tko mislio o HAZU-u, osobe minornoga intelektualnog kapaciteta poput Borisa Jokića, ne mogu HAZU nazivati "nedostojnim" po bilo kojem pitanju jer je svaki član HAZU-a vjerojatno u znanstvenom i intelektualnom pogledu kudikamo iznad razine koju posjeduje Boris Jokić.
 

Laslo Torma, dipl. ing. el. teh., član suradnik Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU-a

KURIKULSKE DVOJBE - Profesori povijesti i budući autori školskih udžbenika, moraju imati potpuno odriješene ruke

 
 
"Teme za dublju obradu su Hrvatska u drugoj Jugoslaviji, nastanak samostalne Hrvatske i Domovinski rat", piše u najnovijoj verziji kurikula Povijesti koji je objavilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH. Ovaj odličan pristup, koji sasvim odudara od kurikula iz 2016. kada je Domovinski rat prikazan kao sukob na „bivšem jugoslavenskom prostoru“, izgleda kao razuman pokušaj da se učenje povijesti u školama oslobodi ideologizacije i politizacije.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/19/Jellasics_harcosai_kozott.jpg/640px-Jellasics_harcosai_kozott.jpg
Ovakav postupak Ministarstva zanimljiv je i zbog jedne neobične promjene. Naime, iz kurikula Povijesti uklonjena je, do sada uobičajena, detaljna razrada odgojno-obrazovnih sadržaja, koja je u prošloj verziji kurikula izazvala mnoge profesionalne kontroverze. Umjesto toga razrađena je konkretna, metodička strana poučavanja uz pomoć povijesnih koncepata koja, ako je suditi prema navedenoj literaturi, počiva na širokom spektru europskih iskustava. Dakle, kako sada stvari stoje, moglo bi se dogoditi da će profesori povijesti, ali i budući autori školskih udžbenika, imati potpuno odriješene ruke u kreiranju nastavnih sadržaja. Jedino mjerilo mogao bi biti Zakon o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru, koji je od 2013. „drijemao“ u ladici i koji ministrica Blaženka Divjak u zadnje vrijeme nastoji provesti u praksi. No, ova optimistična vizija krije potencijalno nezgodne nedoumice.
 
 "Nepoželjni" povjesničari?
 
Naime, postavlja se pitanje hoće li profesori povijesti i budući autori udžbenika, ako zaista budu imali potpuno odriješene ruke, u obrazovne svrhe smjeti koristiti spoznaje i povijesne koncepte dr. Davora Marijana i dr. Ante Nazora, koji slove kao priznati stručnjaci za najnoviju hrvatsku povijest, ali koji su otvoreno i, s dosta argumenata, kritizirali Cjelovitu kurikularnu reformu pod čijim je okriljem i nastao novi kurikul Povijesti. Hoće li se možda naknadno pojaviti popis dopuštene literature koja se smije koristiti u školi? Ili će donošenje takve odluke biti decentralizirano i prepušteno nadležnim savjetnicima za Povijest u Agenciji za odgoj i obrazovanje? Ova priča može krenuti i drugačijim tijekom.
 
Balkanska ili europska povjestica
 
Naime, kurikul Povijesti može se nadopuniti inicijativama za konstruiranje zajedničke jugoslavenske povjestice, koju npr. već duže vrijeme promiče američko-britanski povjesničarski ekspert Charles Ingaro. Autori kurikula Povijesti mogli bi posegnuti i za inicijativom američke politologinje i savjetnice USAID-a Lube Fajfer koja se bavi konstruiranjem zajedničke narativne povjestice Balkana. Naravno, postoji i alternativa, projekt zajedničke europske povjestice koju piše npr. američko-francuski povjesničarski dvojac J. Winter. i A. Prost, promovirajući zanimljivu tezu da je Prvi svjetski rat zapravo bio europski građanski rat. Zajedničkom europskom povjesticom bavi se i njemački ekspert za udžbenike povijesti i savjetnik Europske unije i UN-a Falk Pingel.
 
No, što se god u budućnosti dogodi, autor ovih redaka smatra da nam je potreban stručan i argumentiran kompromis svih vrhunskih stručnjaka, ne samo kada je u pitanju kurikul Povijesti, nego i reforma školstva općenito. Tim više što je provođenje cjelovite reforme školstva jedna od bitnih točaka programa sadašnje Vlade RH. Ideološke i političke podjele i, ne daj Bože, netransparentno i samovoljno nametanje gotovih rješenja, nisu u interesu naše djece.
 

Dr. sc. Tihomir Rajčić (tekst je objavljen u „Slobodnoj Dalmaciji“ 6. siječnja 2018.; http://hrvatskonebo.com/hrvatskonebo/2018/01/06/kurikulske-dvojbe-tko-ce-nam-i-kako-pisati-skolsku-povijest/)

Anketa

Kako treba nazvati 13. travanj 2018.?

Ponedjeljak, 23/04/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 944 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević