Get Adobe Flash player
SPC na čelu noćnih kolona u Crnoj Gori i Srbiji

SPC na čelu noćnih kolona u Crnoj Gori i Srbiji

Srbija ponavlja jogurt i balvan revolucije iz osamdesetih i devedesetih...

Zašto su svi naši športaši domoljubi?

Zašto su svi naši športaši domoljubi?

Nakon svake pobjede slave svi Hrvati koji Hrvatsku osjećaju...

Hrvatskom vladaju pioniri komunizma

Hrvatskom vladaju pioniri komunizma

Hrvati bi morali voljeti Hrvatsku onoliko koliko Slovenci i Srbi žude za...

Lažne Plenkovićeve poruke iz Ludine

Lažne Plenkovićeve poruke iz Ludine

Sve što je predsjednik HDZ-a izrekao u Velikoj Ludini velika je...

Uzrok slučaja Zavadlav je u političarima

Uzrok slučaja Zavadlav je u političarima

Tragedija je posljedak nefunkcioniranja...

  • SPC na čelu noćnih kolona u Crnoj Gori i Srbiji

    SPC na čelu noćnih kolona u Crnoj Gori i Srbiji

    četvrtak, 23. siječnja 2020. 15:12
  • Zašto su svi naši športaši domoljubi?

    Zašto su svi naši športaši domoljubi?

    četvrtak, 23. siječnja 2020. 15:09
  • Hrvatskom vladaju pioniri komunizma

    Hrvatskom vladaju pioniri komunizma

    srijeda, 22. siječnja 2020. 10:52
  • Lažne Plenkovićeve poruke iz Ludine

    Lažne Plenkovićeve poruke iz Ludine

    srijeda, 22. siječnja 2020. 10:45
  • Uzrok slučaja Zavadlav je u političarima

    Uzrok slučaja Zavadlav je u političarima

    srijeda, 22. siječnja 2020. 10:39

Slika Domovinskog rata u hrvatskom kazalištu 1990. – 2016.

 
 
Ova je knjiga završetak autoričinog dvadesetogodišnjeg istraživanja teme ratne drame u hrvatskoj drami i kazalištu koje je rezultiralo s tri antologije Antologija ratne drame 1991. – 1995. (Alfa, Zagreb, 2011.); Antologija ratne komedije 1991. – 1997. (Privlačica, Vinkovci, 2013.); Antologija poratne drame 1996. – 2011. (Alfa, Zagreb, 2014.). kao i dvije teorijske knjige. Prva je bila Kako prikazati rane na sceni. Ratne teme u hrvatskoj, bosanskoj i angloameričkoj drami (Alfa, Zagreb, 2016.) u kojoj je analizirala hrvatske  pisce i drame o ratu koje smatra važnima jer govore o ozbiljnim i teškim temama na umjetnički relevantan način istodobno poštujući istinu, ali nedovoljno su poznate i prisutne u glavnoj struji (Tomislav Bakarić, Lydia Scheuermann Hodak, Miroslav Međimorec, Marijan Gubina, Dubravko Jelačić Bužimski), ali i polemizirala (Mate Matišić). U knjizi je prikazan i odjek našeg rata u svjetskim dramama, ali i nekim drugim ratovima (npr. bosanski u prikazu drame Zlatka Topčića, ili odjek terorizma u američkoj drami). 
http://www.sanjanikcevic.com/uploads/9/6/7/7/96772256/published/slika-domovinskog-rata-nikcevic-kor_2.jpg?1535368482
Knjiga Slika Domovinskog rata u hrvatskom kazalištu 1990. – 2016. Od svetišta do nametnute krivnje završava istraživanje. U prvom dijelu knjige autorica analizira kazalište u ratu - djelovanje umjetnika i publike u ratom pogođenim gradovima i dokazuje da je kazalište postalo svetište, životno važno kao snaga i poticaj za daljnji život, mjesto otpora  agresoru, odmor ratniku, utjeha prognaniku.
 
U drugom dijelu knjige analizira cjelokupan korpus hrvatske drame koja se bavila temom Domovinskoga rata (javno dostupne profesionalno potvrđene drame: izvedene u kazalištu ili na radiju i /ili objavljene u časopisima, nagrađene) od stotinu i trideset naslova dijeleći ga na ratne  drame (1990. – 1995. njih tridesetak različitih žanrova od drame, komedije do mjuzikla) koje u sebi nose  afirmaciju svijeta i života, pozitivne emocije i katarzu  i poratne drame (1996. – 2016. preko devedeset) koje uz jasno izraženi politički stav prikazuju  razočaranje suvremenim životom. Posebno se analiziraju teme recepcije hrvatske ratne  komedije kao i recepcija hrvatske drame o ratu u svijetu.
 
U trećem dijelu analizira odnos poratnog kazališta prema temi Domovinskog rata i pokazuje kako su kazališta glavne struje tu temu zloupotrebljavala ili krivo interpretirala slijedeći europske  (umjetničke) i lokalne (političke) trendove od prikazivanja bezlične slike svijeta do nametnute hrvatske krivnje.
Četvrti, zaključni dio analizira problem nepostojanja junaka u ranom kazalištu i dolazi do zaključka o važnosti katarze u ratnom vremenu, njezinom potjerivanju u poratnom te  pledira za njezin povratak za koji je nužna društvena slika stvarnosti koja u sebi nosi viši smisao.  
 
Knjiga je opremljena brojnim fotografijama i preglednim tablicama, a na kraju slijede detaljni popisi kronologije Domovinskog rata, ratnih repertoara i stotinu trideset naslova hrvatske drame na temu Domovinskoga rata od 1990. do 2016. koji osim naziva, žanra i kratkog opisa teme donose i sve podatke o životu pojedine  drame.   
 
Iz recenzije:
Sanja Nikčević u svojoj knjizi Slika Domovinskog rata u hrvatskom kazalištu 1990. – 2016. Od svetišta do nametnute krivnjebavi se teatrološki iznimno važnom i dosad vrlo slabo obrađenom temom jer su se rijetki autori njome bavili tek parcijalno. Stoga je ovo jedino sveobuhvatno istraživanje hrvatskoga kazališta u Domovinskom ratu i drame na temu Domovinskoga rata, nezaobilazno u svim daljnjim bavljenjima tom temom, ali i inspirativno za daljnja istraživanja. Autorica to radi sustavno, a analiza ovako široka korpusa provedena je znalački, metodološki i znanstveno temeljito. Uz neupitnu stručnost i spisateljsku kompetenciju, rukopis je vrjedniji jer njime zaključuje svoje petnaestogodišnje istraživanje. Pritom je hipoteza koju je autorica postavila i po kojoj kazalište u reakciji na stvarnost ima i svoju etičku funkciju i odgovornost, što se najbolje vidi upravo u drastičnim situacijama poput rata – dokazana. (akademik Boris Senker)
 
Odjel za kazalište i film i Alfa d. d.
Matice hrvatske
pozivaju Vas
u utorak 4. rujna 2018. u 19 h
u Veliku dvoranu Matice hrvatske,
Ulica Matice hrvatske 2, Zagreb
na
KAZALIŠNI MOZAIK Sanje Nikčević
na temu
SLIKA DOMOVINSKOG RATA
U HRVATSKOM KAZALIŠTU
(1990. – 2016.)
povodom izlaska istoimene knjige u izdanju Alfe, uz uvodnu riječ
urednika Božidara Petrača i gosta iznenađenja na kraju!
 
PROGRAM VEČERI:

 

1. Hrvatsko kazalište u ratu (Osijek, Zadar, Dubrovnik) ili svetište, otpor, zaštita i meta
2. Hrvatska drama u ratu ili afirmacija života i temeljnih ljudskih vrijednosti
3. Hrvatska drama nakon rata ili crna slika svijeta s političkim predznakom lijevo/desno
4. Kazalište glavne struje nakon rata ili namjerno iskrivljena slika od bezličnog nasilja do
nametanja hrvatske krivnje
5. Zaključak: kako smo izgubili sliku hrvatske žrtve i junaka ili čekajući povratak katarze!

 

Sanja Nikčević

Anketa

Tko na unutarstranačkim izborima HDZ-a može pobijediti Andreja Plenkovića?

Utorak, 28/01/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1252 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević