Get Adobe Flash player
Zlokobni usklik MI ili ONI!

Zlokobni usklik MI ili ONI!

Komunističko-totalitarističko nasilje nad hrvatskim narodom nije...

Rijeka više nije samo crvena

Rijeka više nije samo crvena

Vojko Obersnel na mukama     Na konstituirajućoj...

EU ne želi pritiskati Srbiju

EU ne želi pritiskati Srbiju

Beograd ne mora promijeniti zakon o regionalnoj jurisdikciji nad ratnim...

Tko još podržava zločinca Titu

Tko još podržava zločinca Titu

Je li na pomolu rasplet oko trga sa imenom zločinca Tite u...

Dvadeset osam godina HDZ-a

Dvadeset osam godina HDZ-a

Obljetnica stranke iskorištena za opravdavanje suradnje s...

  • Zlokobni usklik MI ili ONI!

    Zlokobni usklik MI ili ONI!

    četvrtak, 22. lipnja 2017. 13:15
  • Rijeka više nije samo crvena

    Rijeka više nije samo crvena

    četvrtak, 22. lipnja 2017. 12:48
  • EU ne želi pritiskati Srbiju

    EU ne želi pritiskati Srbiju

    četvrtak, 22. lipnja 2017. 12:35
  • Tko još podržava zločinca Titu

    Tko još podržava zločinca Titu

    utorak, 20. lipnja 2017. 14:45
  • Dvadeset osam godina HDZ-a

    Dvadeset osam godina HDZ-a

    četvrtak, 22. lipnja 2017. 12:43

Hrvatska nije dužna isplaćivati mirovine agresorskim Srbima

 
 
Međunardodna organizacija rada (ILO) u svojoj preporuci tvrdi kako Hrvatska nije dužna umirovljenicima pobunjenim Srbima tijekom srpske agresije na Hrvatsku isplatiti mirovine za razdoblje od početka Domovinskog rata do 1998. nakon što je tzv. SAO Krajina okupacijom zaustavila platni promet i uspostavila vlastiti mirovinski sustav "parafond". To je odgovor ILO-a Udruženje srbijanskih umirovljenika s nekadašnjih okupiranih područja u Hrvatskoj na njihovu tužbu iz studenoga 2014.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSySKWU7SiIepHsLd5HdWgkIrL4Dv3I1LLLTyFpOeQ0Bv0R-HR05g
"One koji su otišli u Srbiju je obeštetila Srbija koja ih je uvela u svoj mirovinski sustav, a onima koji su ostali živjeti na okupiranim područjima Hrvatska je isplaćivala mirovine sve do prekida platnog prometa izazvanog okupacijom, a čak se i nakon toga pokušalo mirovine isplaćivati preko Međunarodnog crvenog križa. ILO je prihvatio hrvatsku argumentaciju da je prekid isplata bio uzrokovan višom silom", pojašnjava izvor. "ILO je ocijenio da Hrvatska nije odgovorna za isplatu tih mirovina i to je potvrda onoga što su imali za reći hrvatski sudovi i Europski sud za ljudska prava u slučaju Ljube Čekić i ostalih protiv Hrvatske 2002.", ističe hrvatski MVEP.
 
U ministarstvu opetovano ističu činjenicu, koju je potvrdio i ILO, da se mirovine nisu mogu isplaćivati iz oba fonda - hrvatskog mirovinskog sustava i "parafonda" SAO Krajine. Nadalje, Hrvatska i Srbija su to pitanje riješile bilateralnim sporazumom. ILO također smatra da se pojedini slučajevi moraju rješavati pred hrvatskim nacionalnim pravosuđem. Prema srbijanskim izvorima, isplatu zaostalih mirovina od Hrvatske je putem ILO-a zatražilo oko 22.000 umirovljenika s nekadašnjeg okupiranog hrvatskog teritorija. Špekulira se da se radi o iznosu od oko 800 milijuna eura. (Hina)

U subotu 24. lipnja 2017., s početkom u 20 sati, u crkvi Sv. Katarine u Novigradu održava se stručni skup o dagnji

 
 
Stručni skup pod nazivom „NOVIGRADSKA DAGNJA 3“ kao svojevrsni nasljednik događanja iz 2015. „NOVIGRADSKA DAGNJA – simbol kvalitete“ i radionice iz 2016. „NOVIGRADSKA DAGNJA – sadašnjost i bududnost“, održat će se u subotu 24. lipnja, 2017. godine s početkom u 20 sati u crkvi Sv. Katarine u Novigradu. Organizatori radionice su Općina Novigrad, Agencija za ruralni razvoj Zadarske županije (AGRRA), Udruga uzgajivača školjaka „Novigradska dagnja“ i Lokalna akcijska grupa u ribarstvu „Tri mora“. Na skupu de biti predstavljena Lokalna akcijska grupa u ribarstvu „Tri mora“, bit će predstavljen projekt „Blue Smart“ projektnog konzorcija kojeg čine Sveučilište u Zadru, Cromaris d.d., WWF Adria i AGRRA te će Sveučilište u Zadru u svojstvu izrađivača specifikacije za „Novigradsku dagnju“ predstaviti aktualnosti pri izradi specifikacije poljoprivrednog ili prehrambenog proizvoda za „Novigradsku dagnju“.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQbItr7znYGD6Mc-qxMXGImfQ5rEIXoQnzmW66jZIMDYS7pbSi2
Bitno je još naglasiti da je Udruga „Novigradska dagnja“ osnovana u listopadu 2015. godine na inicijativu AGRRA-e, a s ciljem podnošenja zahtjeva za Zaštićenom oznakom izvornosti (ZOI) za Novigradsku dagnju. Naziv ovogodišnjeg skupa je simboličkog značenja s obzirom da je ovo treća godina za redom da se organizira manifestacija ovog tipa. Vezano još uz broj tri je podatak da je Udruga „Novigradska dagnja“ na redovnoj godišnjoj skupštini u lipnju donijela odluku o udruživanju u Lokalnu akcijsku grupu u ribarstvu „Tri mora“. Skup i ove godine promovira uzgoj školjkaša, zdravu hranu iz mora i okolišno-prijateljsku i održivu marikulturu opdenito.
 
Kao i do sada, vezano uz datum održavanja stručnog skupa, Općina Novigrad i Turistička zajednica Općine Novigrad organiziraju gastro-turistički događaj „OKUSI NOVIGRADSKE DAGNJE“. Događaj se organizira uz financijsku potporu Turističke zajednice Zadarske županije, a organizacijskom potporom su također pridonijeli Udruga „Novigradska dagnja“, AGRRA i LAGUR „Tri mora“. I ove godine, 500 kg daganja bit će pripremljeno i podijeljeno na novigradskoj rivi počevši od 22 sata. Posjetitelje očekuje potpuni gastro ugođaj uz svu ponudu okusa koji pruža Novigradska dagnja. Dagnje će biti pripremljene na nekoliko načina prema tradicionalnoj domaćoj recepturi, a događaj će biti popraćen prigodnim glazbenim programom ispred cafe bara „Noškić“ i pozvani su svi ljudi dobre volje!
 

Branimir Baždarić, dipl. ing. - savjetnik za ribarstvo i marikulturu AGRRA-e Agencije za ruralni razvoj Zadarske županije

U Brodosplitu svečano porinut najveći jedrenjak na svijetu

 
 
U subotu, 10. lipnja u Brodograđevnoj industriji Split, s navoza br. 2 u more je porinuta Novogradnja 483, imena 'Flying Clipper', najveći jedrenjak s križnim jedrima na svijetu koji se gradi za kompaniju Star Clippers Ltd. iz Monaka.
https://www.cruiseindustrynews.com/images/stories/wire/2017/jan/FlyerClipper_slipway.jpg
Gradnja najvećeg broda s križnim jedrima na svijetu u Brodosplitu u vrhu je najznačajnijih izvoznih poslova čiju je realizaciju posljednjih godina podržala Hrvatska banka za obnovu i razvitak što je Brodosplitu osiguralo ulazak na rastuće tržište jedrenjaka i dobivanje značajnih referenci, kao i održivom poslovanju Grupe Brodosplit i očuvanju njezine temeljne djelatnosti. Prema izvješću Povjerenstva za osiguranje izvoza za protekle tri godine taj je projekt među najvrjednijima u 2015. i 2016., a 'suportiran' je sa 196 milijuna kuna osigurane svote, odnosno 155 milijuna kuna u 2016. po programu osiguranja kredita za pripremu izvoza.

 

Predsjednica Uprave HBOR- a Tamara Perko istaknula je kako joj je drago što su podržali projekt i dokazali da je potpora državne razvojne i izvozne banke neophodna u ostvarenju uspješnih izvoznih poslova. „Izvoz je ogledalo nacionalne ekonomije i svima nam je u interesu ostvarivati što bolje rezultate u tom području“, poručila je Perko.
 
„Zahvalan sam na prilici što smo mogli izgraditi ovako sofisticiran brod. U jedrenjaku je zaista mnogo opreme, ponosan sam na njegov dizajn, kvalitetu i brojnost novih sustava, te na rad naših vrijednih škverana. Projektni ured Brodosplita je napravio fenomenalan posao, bez greške, za što su dobili pohvale od strane DNV GL klasifikacije. Ovime smo otvorili jednu novu nišu, to je put u naše buduće novogradnje kruzera” istaknuo je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita, dodavši kako se splitsko brodogradilište nalazi u predugovornim fazama s većim brojem svjetskih tvrtki.
 
Star Clippers Ltd. je prisutan na europskom i američkom tržištu te je poznat po brodovima koji su vjerne reprodukcije klasičnih jedrenjaka. Tako se i novi brod koji se gradi u Brodosplitu gradio po uzoru na jedrenjak 'France II' iz 1911. godine. „Ovo je ostvarenje mog dječačkog sna kada sam jedrio Baltičkim morem. Brodosplit je prepoznat kao rijetko brodogradilište koje je u stanju izgraditi jedan ovako jedinstveni brod; od projektiranja, gradnje do opremanja složenom opremom i luksuznim interijerom“,  rekao je Mikael Krafft vlasnik kompanije Star Clippers Ltd.
Brod je dug 162 metra i širok 18,5 metara, nosivosti 2000 tona, imat će pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Ovaj tip Clipper jedrenjaka sa svojim rasporedom jedara naziva se Bark (Barque engl.). 
 
 
Na otvorenim palubama kompletno pokrivenim tikovinom su predviđena tri bara i prostrana kuhinja koja će se prostirati na tri palube. Klimatizacija na brodu će biti izvedena prema najvišim zahtjevima struke da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima. 
Na brodu su predviđena i tri bazena koji će biti punjeni slatkom ili morskom vodom. Bazeni će biti opremljeni s podvodnim svjetlima, grijanjem i mjehurićima. U jednom od bazena će se moći roniti zbog njegove dubine od 4.5 metra, a u najveći će stati 50 kubika vode.
 
Dodana vrijednost brodu su i jedra kojima će osim posade, moći upravljati i sami putnici, što je originalnost u floti brodova kompanije Star Clippers. Iako će imati dva potpuno neovisna motora električne propulzije, brod je prvenstveno namijenjen jedrenju pa preko 80% operacija se provodi u jedrenju. Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku zbog čega će biti izgrađen u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Zbog povećane globalne potražnje za krstarenjima, naročito na brodovima s jedrima naručitelj Star Clippers Ltd. će novim brodom proširiti postojeću flotu koja se trenutno sastoji od tri takva broda – Royal Clipper, Star Clipper i Star.
 

Nives Matijević

Anketa

Tko će koga prije smijeniti?

Petak, 23/06/2017

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1550 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević