Get Adobe Flash player
Lignja nam mozak friga

Lignja nam mozak friga

Josipović bi trebao znati da su partizani pobili za i nakon Drugoga...

Lakše je izazivati kaos nego graditi odnose!

Lakše je izazivati kaos nego graditi odnose!

Američke intervencije i promašeni ratovi na Istoku stvorili su...

Plenković i HDZ uvjerljivo poraženi i poniženi

Plenković i HDZ uvjerljivo poraženi i poniženi

Plenković na izborima pobijedio Milinovića i izgubio od HDZ-a iz svibnja...

Jedva čekam da SDP dođe na vlast

Jedva čekam da SDP dođe na vlast

Pa da više ne bude korupcije, "ustaša" i...

Papa sluša četničke koljače

Papa sluša četničke koljače

Razočaravajući postupak Petrova...

  • Lignja nam mozak friga

    Lignja nam mozak friga

    srijeda, 20. ožujka 2019. 15:09
  • Lakše je izazivati kaos nego graditi odnose!

    Lakše je izazivati kaos nego graditi odnose!

    srijeda, 20. ožujka 2019. 14:58
  • Plenković i HDZ uvjerljivo poraženi i poniženi

    Plenković i HDZ uvjerljivo poraženi i poniženi

    srijeda, 20. ožujka 2019. 14:55
  • Jedva čekam da SDP dođe na vlast

    Jedva čekam da SDP dođe na vlast

    srijeda, 20. ožujka 2019. 14:50
  • Papa sluša četničke koljače

    Papa sluša četničke koljače

    četvrtak, 21. ožujka 2019. 12:14

Kako zaustaviti propast lučkoga prometa?

 
 
Rotterdam je najveća luka u Europi i sedma u svijetu koja godišnje ostvari oko 300 milijuna tona prometa. Kroz luku godišnje prođe oko 430 milijuna tona tereta, a godišnji joj je promet oko 11 milijardi eura. Na prvom mjestu po pretovarenoj robi posljednjih su se desetljeća izmjenjivali Rotterdam i Singapur, a prošle ih je prestigao Šangaj. U Rotterdamu je 2004. prekrcano 354 milijuna tona tereta. Luka ima čak pet rafinerija nafte. Sisak ima samo jednu, i tu jednu žele nam ugasiti. Zato sam se svojevremeno začudio i zabrinuo da Kinezi traže novu veliku luku u Europi i to na Rijeci u Hrvatskoj. Odmah sam znao da nam taj pokušaj Nizozemci ne će oprostiti. Jer to nizozemsko posredništvo preko njihovih luka ima korijene u kolonijalnom dobu.
https://www.vesselfinder.com/ports/photo/AUPHE/1
Sigurno je Rotterdam među najvećim lukama svijeta, ali nije zlato sve što sija. Toje jako loša i nesigurna luka, oprema je sve starija itd. Stagnira jer nema prostora za razvoj. Inače teret se može evidentirati  na razne načine a ne samo u metričkim tonama. Primjerice, dijelovi ili krila za vjetrenjače za proizvodnju struje su ogromni i manipulacija komplicirana, a teže samo 15 tona. Njima se vozarina naplaćuje u stvarnim prostornim tonama odnosno metrima kubnim itd.
 
Šanghai danas ne možemo izdvojti od njegove okolice - dakle prostor koji zauzima zajedno s terminalima na rijekama i kanalima je kao pola Hrvatske. Tereti su sve što postoji na svijetu. Sve kupuju i sve izvoze. To je daleko najviši lučki promet u svijetu. Inače najveća luka na svijetu po izvozu je Port Hedland Australija, slijedi Sao Luis Brazil, Tubarao Brazi (izvoz željezne rudače). U Port Hedland West Ausu većina brodova je od 200.000 tona nosivosti pa naviše.
 
Luka Bar ima sve veće šanse za veliki promet - usput gradi se autocesta od Bara do srpske granice. Grade ju Kinezi i bit će ubrzo gotovo. Luka ima ogromne prostore, veliki gaz za superbrodove. Zadar i Maslenica isto tako imaju puno prostora za razvoj, blizinu autoceste... Tu bi trebala biti jasna strategija razvoja, pa i sklopljeni ugovori. Sve drugo su male lokalne luke uključujući i Rijeku s Bakrom. Mala protočnost tereta, mali skladišni prostor, bez državne strategije za razvoj, a u taj se dio Hrvatske utuklo toliko novca. Luka odavno stagnira jer ne može konkurirati Kopru i Trstu, a pogotovo po protoku tereta
 

Cvijeto Božović

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osvježi

Anketa

Hoće li u Bleiburgu 18. svibnja 2019., na komemoraciji za pobijene Hrvate 1945. bez suđenja, biti više ili manje ljudi?

Ponedjeljak, 25/03/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 978 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević