Get Adobe Flash player
Opasno traćenje vremena

Opasno traćenje vremena

EU ciljano ispražnjava Hrvatsku za naseljavanje...

Podržali Istanbulsku, podržavaju i

Podržali Istanbulsku, podržavaju i "seljenja"!

Popis HDZ-ovaca koji podržavaju »Globalni sažeti dogovor za sigurna...

Ovakav Sabor ruglo je Republike Hrvatske!

Ovakav Sabor ruglo je Republike Hrvatske!

Hrvatski sabor najodgovorniji za stanje u...

Političko preživljavanje političkih zvijezda

Političko preživljavanje političkih zvijezda

Ne ostaju i ne opstaju najjači, nego...

Klasić, Stankovićev profesor

Klasić, Stankovićev profesor "istorije"

Suspendiran zbog ljubakanja sa studenticama, a na ispitima pita studente u...

  • Opasno traćenje vremena

    Opasno traćenje vremena

    četvrtak, 15. studenoga 2018. 08:41
  • Podržali Istanbulsku, podržavaju i

    Podržali Istanbulsku, podržavaju i "seljenja"!

    četvrtak, 15. studenoga 2018. 15:48
  • Ovakav Sabor ruglo je Republike Hrvatske!

    Ovakav Sabor ruglo je Republike Hrvatske!

    srijeda, 14. studenoga 2018. 08:38
  • Političko preživljavanje političkih zvijezda

    Političko preživljavanje političkih zvijezda

    četvrtak, 15. studenoga 2018. 08:34
  • Klasić, Stankovićev profesor

    Klasić, Stankovićev profesor "istorije"

    srijeda, 14. studenoga 2018. 08:33

Sajam se održava od 11. do 14. studenog 2015. godine

 
 
Ovogodišnji, 21. međunarodni specijalizirani sajam GAST PRO 2015., vodeći sajam profesionalne hotelske i ugostiteljske opreme u Hrvatskoj, održat će se u splitskoj Spaladium Areni od 11. do 14. studenog 2015. godine. Riječ je o prvom sajmu nakon uspješne turističke sezone i nezaobilaznom mjestu za sve sudionike na hotelskom i ugostiteljskom  tržištu  koji se žele na vrijeme pripremiti za sljedeću turističku sezonu.
Sajam GAST PRO specijalizirani je sajam koji osim izlagačkog dijela nudi i konferencijski program. U okviru sajamskog konferencijskog programa, održat će se 4. turistička mreža i Konferencija za male iznajmljivače. Posebno atraktivna bit će manifestacija tečaja pravljenja domaćih čvaraka koja će se održati uz brojne poznate sudionike i goste. Ovogodišnji 21. međunarodni specijalizirani sajam GAST PRO 2015., lider sajamske industrije hotelskog i ugostiteljskog sektora, održava se pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma RH, Splitsko-dalmatinske županije, Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Grada Splita te Turističke zajednice grada Splita.
 
Kao specijalizirani sajam profesionalne i ugostiteljske opreme, GAST PRO namijenjen je proizvođačima hrane i pića, hotelima, restoranima i ugostiteljskim objektima, strukovnim udruženjima i obrazovnim institucijama te distributerima i investitorima. Mjesto je to na kojem će poslovni ljudi iz turističkog i ugostiteljskog sektora u pravo vrijeme imati priliku ostvariti kontakte s donositeljima odluka u svim segmentima turističke industrije, unaprijediti kontakte s postojećim klijentima, prezentirati vlastite proizvode i usluge ciljanom tržištu, sudjelovati u zanimljivim stručnim i zabavnim programima, koristiti inovativne platforme za promociju start up-ova te bogatu bazu hotelskih i ugostiteljskih objekata za plasman svojih proizvoda i usluga.
 
"Cilj sajma GAST PRO je pružiti uvid u aktualnu turističku ponudu profesionalcima koji već sada promišljaju i planiraju unaprjeđenje turističkih i ugostiteljskih usluga te se na vrijeme pripremaju za neophodna ulaganja za sljedeću turističku sezonu. Kako hotelijerima i ugostiteljima, tako i sve brojnijim turističkim obiteljskim gospodarstvima te privatnim iznajmljivačima, aktualno turističko tržište kontinuirano 'podiže ljestvicu', odnosno postavlja nove i složenije zahtjeve kojima se moraju prilagođavati s ciljem podizanja vlastite konkurentnosti. Upravo zato, GAST PRO mjesto je stvaranja poslovnih kontakata i upoznavanja s novim proizvodima i uslugama u svim segmentima turističke industrije" - istaknula je Sanja Vuković Veić, direktorica Sajma Split, tvrtke organizatora 21. međunarodnog specijaliziranog sajma GAST PRO 2015.
 

Ivica Luetić

Niži porezi, jeftinija energija

 
 
Godina 2016. bit će godina smanjivanja režijskih troškova u industriji – izjavio je Péter Szíjjártó na konferenciji TOP200 održanoj u organizaciji Figyelő. Mađarski ministar vanjskih poslova i trgovine je u cilju povećanja privlačenja stranog kapitala iznio paket razvoja gospodarstva od šest točaka.
http://hirportal.sikerado.hu/images/kep/201206/szijjarto_peter.jpg
1. Resursi iz EU – 60 % će se utrošiti na neposredni razvoj gospodarstva i razvoj istraživanja, do 2020.g godine ukupno 700 milijardi forinti.
2. Niži porezi, jeftinija energija – Dogodine će se porez na dohodak smanjiti na 15 %, a pored toga će 2016. godina biti „godina smanjenja režijskih troškova u industriji“.
3. Smanjivanje birokratskih tereta – Naknade za upravne usluge za kompanije smanjit će se za 10 milijardi forinti, skratit će se rokovi za rješavanje zahtjeva.
4. Sustav obrazovanja – od 1. siječnja će se jedan dio investicijskih troškova nužnih za ostvarivanje dualnog praktičnog obrazovanja moći obračunati.
5. Infrastrukturni projekti – do 2020. godine 1000 milijardi forinti utrošit će se u razvoj prometne infrastrukture, izgradit će se 515 km brzih cesta, dijelom temeljem potreba kompanija.
6. Financiranje – Program Eximbanke za poticanje izvoza: može se koristiti i za uvoz, kreditni okvir od 21 milijarde eura, u odnosu na 94 države.
 

István Váczi, Figyelő, Mađarska

Realni prihod je daleko manji

 
 
Iza učestalih glasova o rekordnom sezonskom prihodu Hrvatske krije se poražavajuća istina o inertnoj i stihijskoj ekonomskoj politici te nimalo svijetloj razvojnoj perspektivi.
http://tzigania.com/HeteaCrowdedWagon.jpg
Na izmaku turističke sezone u Hrvatskoj mediji su prenosili trijumfalnu ocjenu da se prihod u sektoru bliži brojci od rekordnih osam milijardi eura. No posrijedi je nestrukturirani podatak koji povrh sasvim apstraktne činjenice ne otkriva mnogo. „Nije to nikakva novost, samo treba ispravno tumačiti generalizirane iznose“, rekao nam je Ljubo Jurčić, nekadašnji ministar gospodarstva RH, „pa tako znamo npr. da turizam u BDP-u Hrvatske sudjeluje sa 17-18 posto, dok mu je u svijetu udio oko dva ili tri. Što to znači? Pa, netko bi rekao da nam je turizam jako razvijen, no radi se o tome da je hrvatska privreda općenito veoma nerazvijena, tj. uništena, i to vam je ustvari to čudo.“ Jurčić smatra da turizam ne smije biti strateška grana ako se ekonomija može razvijati po drugim osnovama, nego dodatna djelatnost u slučaju da zemlja ima uvjete za nju. No po njegovu mišljenju „turizam se Hrvatskoj događa, a vlada je samo evidentičar djelatnosti“. Svijet izvozi dohodovnije usluge, što se vidi po statističkoj informaciji da turizam u izvozu usluga sudjeluje u svijetu – govorimo li o prosjeku mjerodavnih primjera – s oko 30 posto, dok je u Hrvatskoj to između 60 i 70. Također, hrvatske stope rasta turističkih dolazaka samo prate one u Europi, pa se ove godine bilježi rast od četiri do pet posto, a isti trend postoji već oko pet godina. Posrijedi je dakle uglavnom prelijevanje efekta.
 
„Zemlje u još većoj krizi poput Grčke i Portugala ostvaruju po 15 posto rasta, no to ih ne spašava. Naš turizam je ipak nerazvijen, sezona je prekratka, turistički proizvod uzak, sve se bazira na moru i suncu“, nastavlja Jurčić, dodajući kako Hrvatska u novije doba bilježi – u prvom redu pasivno – novi ili obnovljeni trend mladenačkog turizma s obilascima gradova. A turistički proizvod bi trebalo razgranati i uključiti u nj dodatne perspektive i industrijske grane kao što je recimo poljoprivreda i domaći prehrambeni artikl. Zatim bi trebalo profilirati druge vidove ponude, razviti zdravstveni turizam, obrazovni, estradni, sportski. Ili kako sugerira Ljubo Jurčić, „u Gospiću otvoriti Centar 'Nikola Tesla', a u Kumrovcu Centar za istraživanje socijalizma“.
 
Na sličan način u razvojnom pogledu razmišlja i ekonomski analitičar Guste Santini: „Naslijedili smo turizam starih, jugoslavenskih kompozicija, i nismo ga nadogradili, izuzev pojedinih pothvata stranih investitora u trci za profitom. Ali svejedno političari i mediji forsiraju hvalospjeve kao da od turizma zarađujemo uslijed neke svoje ekonomske pameti“. Santini primjećuje da bi pametnije bilo isticati dosege kao što je bila jedna nedavna operacija u Rijeci, s inovacijom – 3D printanim kralješkom. Zatim bi se lakše pojmilo kako turizam zapravo treba „naslanjati“ na druge djelatnosti i razvijati ga uz npr. zdravstvo i obrazovanje.
http://dubrovacki.hr/datastore/imagestore/original/1423749539CRO_Full-of-Life_htz-hr.jpg
„Mi ne razmišljamo o transferiranju te industrije, ne razvijamo na turističkim osnovama druge načine življenja“, dodaje naš sugovornik, „već se vodimo po komparativnim zatečenim prednostima, po inerciji, i još stavljamo 'sva jaja u istu košaru'. A uz to primjećujem da nema studija o turizmu koje bi objasnile i sam taj rekordni prihod.“ Njega stoga nemalo čudi saznanje da se toliko priča o turizmu i samo njega forsira, a hrvatska znanstvena pamet se ne bavi njime. Kako je moguće da turizam čini 17 posto BDP-a, a on nije u žiži ekonomske znanosti? „Možda takvo neobaziranje nije slučajno, nego se hotimice izbjegavaju ozbiljne multidisciplinarne analize“, pretpostavlja Guste Santini.
 
Po njegovim riječima, druge industrije su diskreditirane u korist turizma koji ima povlaštenu stopu PDV-a kao neku vrst kredita. To je među ostalim ono na što treba posebno obratiti pažnju. „Vijest o rekordnom prihodu uzima se zdravo za gotovo, dok ja mislim da je on bitno manji. Taj prihod sastoji se od koječega, a nitko ga nije vidio. Ako stranac u nas kupi nekretninu, i to tretiramo kao prihod od turizma. Na koncu smo osuđeni na prividni spas od te industrije, no drugom rukom nas ona gura u ekonomsku provaliju“, zaključuje Santini. Kako zatim može izgledati totalni pad, ilustrira pak njegova pretpostavka o tome što bi se Hrvatskoj desilo u slučaju samo jednog terorističkog napada u vrijeme sezone.
 
Na indikativno netransparentnu strukturu prihoda jednako gleda Ljubo Jurčić: „To je usporedna mjera i ne može se uzeti jednoznačno. Evo primjera – na popijeni viski je dodana vrijednost razmjerno velika, no taj viski nije naš proizvod. Štoviše, niti sav prihod od prodanog mesa, benzina i telefonskih impulsa nije niti približno hrvatski, nego je ogromnim dijelom uvozna vrijednost“. Jurčić bi zato radije vjerovao da Hrvatska može izravnije računati s tek možda pola od iskazane zarade. Ostatak treba promatrati kao dodanu vrijednost koja se drukčije valorizira, ali turizam se mistificira jer je ostatak hrvatske ekonomije zakržljao pa se na sektor u kojem ipak ima novca gleda kao na čudo.
 
No primjećuje se mimo svega drugog i kako je hrvatski turizam umnogome obilježen stilom „zgrabi novac i bježi“. Kome adresirati prigovor na to – malim poduzetnicima koji iznajmljuju po dva apartmana u obiteljskoj kući ili čak prekarnom radništvu koje mukotrpno sezonski migrira po čitavoj Hrvatskoj da bi preživjelo ostatak godine, ili nekom i nečemu trećem? „Iza podataka o rekordnom broju noćenja i novom rastu turističkih prihoda krije se izrazito surova stvarnost ekonomskog stanja i društvene svakodnevice“, tumači za Deutsche Welle ekonomist Domagoj Mihaljević iz Baze za radničku inicijativu i demokratizaciju (BRID).
 
On smatra da se vladajuće lokalne i državne političke opcije reklamiraju navodno uspješnim turističkim pokazateljima, dok se ispod toga krije očajničko preživljavanje čitavog jednog društva u uvjetima duboke ekonomske depresije. „U turizam se svrstavaju razne djelatnosti: trgovina na veliko i malo, usluge smještaja, pripremanja i posluživanja hrane, zabava, umjetnost i rekreacija, što ljeti predstavlja financijsku slamku za koju se mnogi drže“, riječi su Mihaljevića, „ali je konkurencija zbog recesije brutalna, a radno je iscrpljivanje zaposlenih često nepodnošljivo“. Omasovljeno sezonsko radništvo iz npr. Slavonije na Jadranu nerijetko tako radi po dvije smjene zaredom – i to dva puna mjeseca. S druge strane, model opstaje budući da je sezona prilika da država uveća porezni prihod i osigura funkcioniranje javnih i državnih službi, a poznato je da zbog gubitka industrijske osnove u drugim granama nema alternative. Ekonomist iz BRID-a napominje da se uslijed toga disproporcionalno povećava porezni pritisak na ugostitelje općenito, dok se država s isključivim fiskalnim interesom ne obazire na činjenicu da krajnji efekt određuje opisane uvjete rada: „Iza fasade uspješne turističke sezone ipak se ne nalaze nasmiješeni domaćini i nezaboravni spektakli već intenzivna utrka prema dnu, nemilosrdno izrabljivanje i sve veća stihija neplaniranog društvenog razvoja“.
 

Igor Lasić, Deutsche Welle

Anketa

Po čijem su nalogu na granici uhićeni i pretraživani Nikola Kajkić i Zorica Gregurić?

Petak, 16/11/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 820 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević