Get Adobe Flash player

Kod većine mojih slika, uvijek je u središtu zanimanja gibanje boje

 
 
Zagrebački slikar Mladen Žunjić kontinuirano istražuje posebno mogućnosti boja iz ciklus u ciklus. Nedavno je pokazao ciklus Reljefnih kolora.
https://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2019/11/Mladen-%c5%bdunji%c4%87-2-840x630.jpg
• Gospodine Žunjiću, pred nama je novi ciklus ulja na platnu Reljefni kolori.
- Da, ovaj novi ciklus realizirao sam početkom ove godine, ali do sada on još nije prikazan publici, jer mi je ideja bila spajanje dva različita ciklusa koja bi dala jednu izrazito zanimljivu formu kod gledateljstva,ali sam trenutno pod utjecajem jednog galerista iz Austrije gosp. Dannyja Deutscha, odlučio ipak ovaj ciklus pustiti u javnost,samim time što će taj ciklus ići na samostalnu izložbu u Austriji u novoj galeriji Deutsch u Grazu.
 
• Njihova je osobitost, recimo  to tako, debeli sloj boje.
- Debeli sloj boje je karakterističan za ovaj ciklus. To je posebna slikarska smjesa, koja se miješa sa uljenim bojama, koja daje takav reljefni izražaj. To su debeli nanosi nekih 7-8 mm boje.
 
• I dalje su to veliki formati, 100 X 110. Zanimljivo je da Vi svaki ciklus slikate u određenom formatu.
- Da ovo su isto veliki formati, ali nisu moji najveći. Odlučio sam da na ovoj dimenziji platana 100 x 110 cm dobivam taj zgusnuti ritam boja, koji bi se na većim formatima, možda malo razvodnio.
 
• I dalje je u središtu zanima gibanje boje, materije.
- Kod većine mojih slika, uvijek je u središtu zanimanja gibanje boje, ali
to je kontrolirano gibanje,makar to svaki puta na prvu, tako i ne izgleda.
 
U ovom je ciklusu znatno više fluktuirajućih ploha boje.
- Primijetili ste fluktuirajuće plohe. One se preklapaju međusobno, a ipak su odvojene. Njih razdvaja crna boja, koja onda daje završni ton svakoj slici.
https://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2019/11/Mladen-%c5%bdunji%c4%87-1-840x630.jpg
• I u ovom ciklusu nastavljate istraživanje energetskih naboja.
- Energetski naboji su posebno intrigantni, jer oni otvaraju novi prostor
slikarske samosvojnosti.
 
• Postoje li slična ulja i akrili na bitno manjem formatu?
- Na žalost, na manjim formatima nemam ništa slično ovom ciklusu. Nekad sam na malim formatima radio akvarele, ali to je sad iza mene.
 

Miroslav Pelikan

U središtu zbivanja je uvijek neko zagonetno oko koje prati događanje na platnu

 
 
Ovih je dana vrlo aktivni hrvatski likovni umjetnik, slikar Mladen Žunjić predstavio novi ciklus Bijelih kolora.
http://metro-portal.hr/img/repository/2019/11/medium/mladen_zunjic.jpg
• Novi ciklus nosi izazovni naslov Ekspresije bijelih kolora.
- Ekspresija bijelih kolora je moj novi ciklus slika u kojem je karakteristična bijela podloga golog platna koja se prva uočava, a tek onda razni kolori koji određuju kompoziciju slike.
 
• Riječ je o ciklusu ulja na platnu 90 x 110.
- Da to su ulja na platnu koja su sada u jako tekućem stanju.
 
• U posljednje vrijeme više ste orijentirani na ulje.
- U zadnje vrijeme radim sa uljem, s time da ga jako razrijedim posebnim sredstvom pa onda radim razne apstraktne forme.
 
• Dojma sam kako portretirate zagonetno, mistično oko.
- Da, to ste dobro primijetili. U centru zbivanja je uvijek neko zagonetno oko koje prati događanje na platnu. Mogli bi ga nazvati mistično oko.
 
• Također, rekao bih da je cijeli ciklus posvećen samo jednom trenutku, kratkom odsječku vremena.
- Ovaj ciklus posvećen je jednom trenutku inspiracije slikara. U kratkom vremenu brzo i energično mora se izvesti cijela kompozicija slike, jer samo na taj način dobivamo taj željeni doživljaj.
https://fama.com.hr/wp-content/uploads/2018/03/Mladen-%C5%BDunji%C4%87.jpg
• Svi kažu kako je najteže slikati bijelom bojom.
- Ima u tome nešto,no ja moram priznati da meni to nije veći problem,nego kad slikam svim ostalim bojama iz spektra.
 
• I dalje njegujete iznimni ritam, on se gotovo može dodirnuti.
- Da ritam je prisutan u ovom ciklusu,a naravno i u drugim mojim dosadašnjim ciklusima. Kod svih mojih ciklusa prepoznaje se direktnost slikarskog spontaniteta, ali i doza racionalnog, odnosno kontroliranog slučaja discipliniranog poteza.
 

Miroslav Pelikan

Kamen u sebi krije priču o nastanku Zemlje od prapočetka

 
 
Bračanin, akademski kipar Ivan Jakšić nadahnuti je pripadnik mlađe generacije hrvatskih likovnih umjetnika. Autor je kompleksnog opusa.
Slikovni rezultat za ivan jakšić kipar
• Ivane, pripadate generacije mladjih hrvatskih likovnih umjetnika, no Vi već imate obiman i kompleksan opus.
- Tijekom studija radio sam na fakultetu preko tjedna, a svaki vikend na Braču sam također proveo radno te je tako nastao određen broj skulptura. Nakon što sam diplomirao baš sam intenzivno prionuo poslu sve do dan danas tako se iznjedrio taj nazovimo opus.
 
• Što motiv mora sadržavati a da bi Vas privukao?
- Što se motiva tiče važno je da me nečim privuče... može biti forma koja mi je oku ugodna... može biti i nekakva poetičnost ili čisto izazov....
 
• Njegujete figuraciju ali i nefigurativni izraz. Kako se oni nadopunjuju ili razilaze u jednom autoru, u Vama?
- Tako je, većina narudžbi je figurativnog tipa a u slobodno vrijeme njegujem nefigurativni izraz (apstrakciju). Mene trenutno zanima gdje je granica?... Gdje se razilaze...

• Radite u kamenu, u različitim vrstama kamena. O svakom o njih moglo bi se nešto posebno reći.
- Tako je. Kamen u sebi krije priču o nastanku Zemlje od prapočetka... Zanimljivi su i inspirativni  ti okamenjeni tragovi.
 
• Svakako, u Vašem slučaju važna je i obiteljska tradicija. Kako iskustva prošlih generacija utječu na Vaša likovna promišljanja?
- Poznato je da je moju užu i širu familiju priroda bogato nadarila kiparskim talentom što je vidljivo u bogatom opusu kiparskih i klesarskih radova. Naravno da me ta obiteljska talentiranost obilježila. Odrastao sam među tom ljepotom. Koliko me to odredilo kao umjetnika, ne znam. 
 
• Pored klasičnih portreta i aktova, vrlo se ističu zmijolike, valovite 
forme.
- Kažete valovitost... Možebitni tijek života ili misli... To je samo forma koja me odvela sa sobom. Pored klasičnih portreta i aktova, vrlo se ističu zmijolike, valovite 
forme.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR8DKJ3BbBWvAgr6bgcVqqM7lQfJdx58p7Xe0ncu5IU_D_4GRXK&s
• U skulpturi, kakav je odnos kamena i raznih umjetnih materijala u
produkcijama kipara?
- Danas, za razliku od prijašnjih vremena kada su kipari imali na izboru samo prirodno nastale materijale, je stvaranje daleko manje ograničeno nego ranije mislim što se materijala tiče. Zanimljive su mogućnosti rada u drugim materijalima nastalim kojekakvim industrijskim sintezama. Ali ja se ipak nekako najradije vraćam kamenu.

• Kakva je općenito pozicija skulpture danas?
- Rekao bih da se suvremena skulptura više ne pojavljuje nužno samo u obliku skulpture. Ako umjetnika pokušamo pozicionirati samo po njegovim radovima, možemo doći do rezultata različitog od njegovih promišljanja. Neki mogu zadovoljiti kiparske kriterije i da također njihova djela udovoljavaju kriterijima skulpture, ali oni se ne smatraju kiparima, niti svoja djela definiraju kao skulpture. I obrnuto drugi sebe smatraju kiparima ali to nesumnjivo ne proizlazi iz njihovog rada. Dakle, u suvremenoj skulpturi nije moguće dati opću formulu za odnos između pojmova skulpture kao umjetnosti, skulpture kao djela i kipara. Odnos tih pojmova razlikuje se gotovo u svakom slučaju.
 
Što je novo u atelijeru?
- U atelijeru trenutno izradujem jednu klasičnu bistu u Prilepskom mramoru.
https://zg-magazin.com.hr/wp-content/uploads/2019/11/ivan-jaksic3-300x424.jpg
• Planovi, izložbe, monografije...?
- U planu mi je napraviti izložbu ovo ljeto na Braču pa po mogucnosti je preseliti negdje drugdje.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

A. Plenković i T. Medved dodvoravaju se Srbima. Je li to izdaja?

Srijeda, 12/08/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1541 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević