Get Adobe Flash player

Kata Mijatović i MARTA u suradnji – Interaktivna VR instalacija POLJE

 
 
Interaktivna VR instalacija Polje nastala u suradnji umjetnice Kate Mijatović i projekta MARTA /Mixed Reality Kunst im öffetlichen Raum/ na Sveučilištu za primijenjene znanosti u Düsseldorfu, predstavljena je u ponedjeljak, 4. studenog 2019. godine u Galeriji umjetnina Split.
https://www.galum.hr/site/assets/files/1072/thumbnail_01_jpeg_s.jpeg
Polje je virtualna inačica on-line projektaArhiv snova realiziranog 2013. kao središnji rad izložbe Između neba i zemlje medijalne umjetnice Kate Mijatović koji je s velikim uspjehom predstavljao Republiku Hrvatsku na 55. bijenalu u Veneciji. Izbornik i kustos izložbe je povjesničar umjetnosti Branko Franceschi. Dok su stare civilizacije u spoznaju svijeta uključivale i psihičke energije iza svjesnog ja, iza racionalnog – naša civilizacija prostore nesvjesnog doživljava jedino još kao prostore potiskivanja. Gotovo pola života doslovno provodimo u snu, u nesvjesnom, što je činjenica koju zbog nekog razloga ne želimo osvijestiti. Pa ipak, sustavima masovne kontrole poput političke ili medijske manipulacije izmičemo još jedino u snovima. Nesvjesno, prvenstveno u snovima, tako postaje jedna od zadnjih oaza unutarnjeg i privatnog koje pruža otpor 'dogovorenoj' slici svijeta. Arhiv snova osvijestio je važnost psihičkih prostora nesvjesnog, tog potisnutog kompendija ljudskih 'pra-slika'.
 
U Arhiv snova, on-line domenu u koju korisnici Arhiva mogu odlagati svoje tekstualne zapise snova, do sada je zaprimljeno više od 2200 snova na različitim jezicima. Zahvaljujući globalnom odazivu stvoren je svojevrsni bazen snova, u kojem brojni introspektivni i hermetični zapisi snova, u kontekstu Arhiva, svjedoče o sposobnosti ljudskog uma da u nesvjesnom stvara slike svjetova izvan kontrole svjesnog ja. Učiniti vidljivim taj fenomen stvaranja/konstruiranja svjetova u snovima, polazišna je pretpostavka i interaktivne VR instalacije Polje. Snovi, koji nastaju kao produkti bio-virtualne stvarnosti koje stvara naše nesvjesno, u Polju se paradoksalno smještaju u polje tzv. 'prave', tehnički proizvedene virtualne stvarnosti koju stvara svjesni um. Virtualna scena blatnjava je preorana njiva u maglovito, kišno jesenje jutro, iznad koje sve do ruba horizonta lebde panoi (billboardi).
Na panoima se ispisuju izabrani snovi iz Arhiva koje posjetitelj može iščitati tijekom šetnje kroz polje. Zbunjujućem osjećaju prisutnosti u 'po-ostvarenom' virtualnom svijetu snova (dvostrukoj virtualnosti) doprinosi i činjenica da ono jedino što dolazi iz stvarnosti u tom virtualnom okruženju zapravo su tekstovi iz Arhiva snova.
Izazov stapanja osjetilnih informacija koje istovremeno dopiru iz realne i virtualne stvarnosti jedno je od glavnih obilježja mixed reality medija u kojem je realiziran i projekt Polje. U ovom slučaju on funkcionira ne samo u cilju izazivanja iznimnog fizičkog doživljaja, već, vodeći tijelo na putovanje kroz različite dimenzije istovremeno, doslovno realizira i samu simboliku projekta.
 
Trogodišnji projekt MARTA pruža interdisciplinarnu suradnju, potrebne alate i produkcijsko okruženje za stvaranje umjetnosti u mixed reality mediju /kombiniranjem virtualnih i augmentiranih medija, kinetičkih instalacija, projection mapping-a, motion capuring-a i dr./, a financiran je sredstvima za regionalni razvoj njemačke savezne pokrajine Sjeverne Rajne-Vestfalije. Projekt vodi Hochschule Düsseldorf /Mixed Reality and Visualization Team/ u suradnji s tvrtkama LAVAlabs i tennagels, te galerijom NRW-Forum, jednim od najvažnijih izložbenih prostora za digitalnu i pop kulturu u regiji.
Kata Mijatović (1956., Branjina), članica je umjetničke grupe Močvara/Baranja od 1988. do 1991., kada započinje studij na Accademia di belle arti u Firenzi. Dvije godine kasnije nastavlja studirati na Akademiji likovnih umjetnosti, gdje diplomira 1997. Od 2005. do 2010.  bila je članica Umjetničkog odbora Baranjske umjetničke kolonije, a od 2005. i voditeljica Galerije AŽ Atelieri Žitnjak Zagreb. Članica je Umjetničke grupe PLEH. Izlagala je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama.
 

Nives Matijević

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osvježi

Anketa

Zašto A. Plenković i dalje brani nepostojeći "dan antifašističke borbe" 22. lipnja?

Četvrtak, 14/11/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 984 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević