Izložba "Dijalog" dvojice suvremenih njemačkih autora, Antona Högera i Dietera Cornelsa-Veera u Galeriji Sikirica u Sinju

 
 
Galerija Sikirica u Sinju predstavlja izložbu „Dijalog“ u okviru koje će publici biti prikazani radovi dvojice suvremenih njemačkih autora, Antona Högera i Dietera Cornelsa-Veera, o čijem umjetničkom opusu danas brine zagrebački kolekcionar, ali i svestrani umjetnik, Henry Stag iz Henry Stag Art Agency. Kako ističu kritičari, Stag je u vrlo kratkom roku uspio oko sebe i agencije okupiti vrhunski tim ljudi, uglednih likovnjaka, kritičara i teoretičara, a umjetnici čije radove zastupa i predstavlja svjetski su renomirana imena suvremene umjetničke scene.
http://www.ferata.hr/wp-content/uploads/2020/01/galerija_izlozba.jpg
Radovi Antona Högera hrvatskoj su publici prvi put predstavljeni 2017. godine izložbom „Ravnoteža“ u Meštrovićevom paviljonu u Zagrebu, organiziranom u suradnji s Hrvatskim društvom likovnih umjetnika, a izložba je u javnosti pozdravljena kao sjajan primjer međunarodne kulturne suradnje i razmjene između Savezne Republike Njemačke i Republike Hrvatske. Höger je i ovogodišnji laureat ugledne međunarodne nagrade 'Leonard da Vinci – The Universal Artist Award' koja će mu biti svečano uručena 25. siječnja u palači Borghese u Firenzi.
 
Anton Franz Hoger, njemački je slikar rođen 30. listopada 1956. godine u Münchenu. Pripadnik je bečke škole fantastičnog realizma koju su osnovala petorica književnika i slikara među kojima i Ernst Fuchs. Studij završava kasnih 70-ih godina, dok se slikarstvu u potpunosti posvećuje tek u 2000. godini. Njegovi su radovi poznati po nestvarnim, sanjarskim motivima u stilu manirizmaManirizam je stil krajnje istančanosti, koji je naglašavao sklad, raznolikost i majstorstvo nauštrb sadržaja, jasnoće i jedinstva. Njegovo traganje za originalnošću preraslo je u individualnost. Fokus Hogerovih djela je u društvenim temama poput sadašnjeg položaja žena u društvu, ili pokušaja destrukcije čovjeka kroz nekvalitetan televizijski program. U njegovim djelima također nailazimo na tematske korpuse poput integracije, participacije i moći medija, kao i prerade povijesti. Slike i filozofija Antona Franza Hogera su ogledalo naše egzistencije. Höger je i ovogodišnji laureat ugledne međunarodne nagrade 'Leonard da Vinci – The Universal Artist Award' koja će mu biti svečano uručena 25. siječnja u palači Borghese u Firenzi.
 
Dieter Cornels (DC Veer) rođen je 7. srpnja 1938. u Baden-Badenu, a umro je u Berlinu 15. lipnja 2016. Šezdesetih godina prošlog stoljeća bio je kiparski naučnik kod Manita Ozera te posjećivao Picassa u Cannesu. Od 70-ih surađuje s Otmarom Altom, Josephom Beuysom, Robertom Filliouxom, Alfonsom Hüppijem, Gerhardom Richterom, Sigmarom Polkeom, Jörgom Immendorffom i mnogim drugima. Umjetnički opus Dietera Cornelsa-Veera često je uspoređivan s opusima Kandinskog, Richtera i Beuysa, a domaćoj publici predstavljen je 2017. godine na samostalnoj izložbi „Fukenschlag“ istovremeno s izložbom Joana Miroa.
 
U slikarstvu Dietersa Cornelsa - Veera prevladava Pop art izričaj kojim je umjetnik prikazivao svoje nadrealističke vizije. Veer pred nas podastire cijeli jedan živopisan fundus, riznicu simbola i slobodno lebdećih asocijacija, tjesnace i otvorene horizonte, ples, igru i labirinte. U Veerovim se slikama gotovo bez iznimke raspadaju identiteti, kao i konkretne asocijacije na bilo koje mjesto; oni prelaze u nešto drugo, često isprva neodredivo, uglavnom prerastaju u novu figuru odnosno figuralni fragment, povremeno bez ikakve promjene boje, a ponekad iščezavaju u strogo određenoj bezobličnosti dok neodlučno ostaju latentni. A potom se na pola puta ipak otkriju usta, ispod vrtloga kao da su grudi, naočale – i odmah pored, ali na drugoj površini usta, kubistički perspektiviran nos, a umjesto oka brod ili korito s naznakom lica… Lica i oči, uvijek i svuda – ako je ova pretpostavka točna, ne samo da bismo morali naučiti gledati, već bi se moralo moći vidjeti i nas; ne da samo mi promatramo stvari, već da stvari promatraju i nas. Veer slika gotovo nevjerojatnom formalnom preciznošću (na temelju koje bi se toliki naši mladi umjetnici mogli i trebali učiti etosu stvaranja rukama). No, stječe se dojam da je umjetnik započinjao ne želeći uopće znati kamo će ga to odvesti. Kroz jedan šireći, plodonosan kozmos rođen iz gestusa koji, jednom kada nađe temu, neprestano rađa nove plodove, od kojih neki očigledno naginju izvornoj viziji, a drugi mutiraju u naprosto prijeteće plodan izvorni kod ili izvor života koji u svakom trenutku pruža korijenje u tisuću i jednom pravcu.
Izložba „Dijalog“ prvo će prezentirati radove Antona Högera od 23. siječnja do 5. veljače, a potom će od 6. do 20. veljače posjetitelji moći pogledati radove Dietera Cornelsa. Naziv „Dijalog“ referenca je na istoimene radove ove dvojice autora, ali i na potencijale umjetničkog i kulturnog dijaloga europske kulturne scene (Njemačke i Hrvatske), kao i centra (Zagreba) i periferije (Sinja), ali i stilskog dijaloga dvojice raznorodnih autora.
 
Iz Kulturno umjetničkog središta Sinj i Galerije Sikirica poručuju kako su iznimno zadovoljni ovom suradnjom i nadaju se da će ovakvi projekti kulturne razmjene postati i tradicija koja će intenzivnije uključiti i manje sredine u suvremene kulturne i umjetničke tokove. – Posebno smo zadovoljni suradnjom s gospodinom Stagom, ali i podrškom koju su nam u realizaciji projekta pružili Veleposlanstvo Savezne Republike Njemačke, ali i Goethe-Institutu Zagrebu koji je također posredno doprinio realizaciji suradnje jer kontinuirano prate aktivnosti gospodina Staga. Ovakav oblik suradnje otvara vrata i drugim mogućnostima kulturne i gospodarske suradnje za grad Sinj i čitavu Cetinsku krajinu, poručila je Dragana Modrić, voditeljica Galerije Sikirica.
 

Nives Matijević