Get Adobe Flash player

Voliću te zauvik

 
 
Dok zvona svetog Roka tužno brecaju
Žene okolo navelike jecaju
Muški su stali igrati karte i buće
Niko se nigdi s nikin ne tuče
Prsi se same od sebe nadimaju
http://www.24sata.hr/media/img/74/aa/c3eac9c4a91ec687bf5d.jpeg
Dica se za matere primaju
Otiša je dida na nu drugu bandu
A da ni popija zadnju bevandu
I kad su ga zadnji put pitali kako je
Odgovorija je tiho:
Voliću te zauvik milo misto moje
 

Marin Fuzul

Nikad tužniji bio nisam

 
 
Nikad prolazio nisam,
       da pogled ostavio ne bih,
nikad prolazio nisam;
       da ljubav ne ostavih,
       da sunce ne spustih-,
nikad tužniji bio nisam,
        kad tebe vidio ne bih.
 
        Sunce je pružilo ruke,
        a pogleda više nema-
        Mjesec je skupio usne,
        da bi pokrio njega.
http://www.gwcpics.com/reimg/resize-img.php?src=http://www.gwcpics.com/images/macro/grass-morning-dew-drops-light.jpg&h=280&w=478

 

 

Jutro

 
 
Vrhovi zlatnih planina
   grize dah sebičnog sunca
       bude se ljubičasto sivi listovi
         posuti draguljima rose.
 
Grudi liže mah plahovita vjetra,
   smiješi se morski žal
       miluje me tihi šapat maslinovih grana
        a plavo lišće pada u zagrljaj
 
Crveni oblače, otvori skute,
   ostavi melem,
      na obrazima slijepim.
 

Srđan Duhović

Svaka tehnika ima svoje prednosti i ograničenja

 
 
Susrećemo se sa suvremenim hrvatskim likovnim umjetnikom, slikarom Antunom Vuksanom, u njegovom radnom prostoru, okruženi mnoštvom radova u različitim tehnikama, brojnim akrilicima, uljima, akvarelima, pastelima, crtežima nastalih u proteklom razdoblju.
Kada razgovaramo o Vašem djelu, govorimo li o jednom vrlo raznorodnom ciklusu ili se Vaš opus dijeli na više samostalnih cjelina?
- Opus je tematski i metodološki povezan. Razlike u pojedinim cjelinama očituju se u motivu i tehnici izvedbe. Stilske mi odrednice u radu variraju od lirske apstrakcije, konstruktivizma do vlastite derivacije poetskog realizma. Radim u tehnici akvarela, akrilika, pastela, ulja, kolaža,crteža u različitim medijima, olovci, pastelu, flomasteru, crtežu kistom i perom u tušu. Tematski to su krajolici, vedute, marine, gradski motivi, panorame, ciklus Dvoje, proslave, akvareli na temu Prigorje, Primorje, Istra, Turopolje, Moslavačka sjećanja, ratni motivi iz naše povijesti....
Što je ključno u Vašem pristupu akvarelu?
- Emotivno mi je blizak akvarel zbog brze opservacije i slikanja bez korekcije. Vodeni medij daje mi kromatski vrlo učinkovite svjetlosne igre na bjelini papira, koja zamjenjuje bijelu boju, slično izvedbi u fresco buono tehnici na svježoj žbuci. Likovno mi odgovara karakter akvarela, čija prozirnost daje vibrantnu impresiju u boji koja odiše toplinom i svježinom osunčanog motiva (marine, krajolici...). Akrilik volim zbog brzine sušenja polimernog impasta, što mi omogućuje slojevitost fakture, stilizaciju motiva i hladnu ekspresivnost palete, nastale miješanjem bijele sintetičke paste i pigmenta. Ova boja daje mi pokrivne brzo sušeće mat tonove koji slici daju ambijentalnu hladnoću kod slika otuđenja: ratovi, samoća, prisilne migracije, ugroženost prirode...
Poneki motivi djeluju krajnje depresivno.
- Otuđenost samca ili dvoje zaljubljenih u gradskim anglomeracijama, tamni hladni krajolici bez ljudske figure i slično.
 
Često radite i s akrilikom.
- Akrilik mi za razliku od akvarela umjesto vedre impresije nudi ekspresiju, svijest o likovnom viđenju postaje racionalnom ili sumorno simboličnom..
Odnos akvarela i akrilika.
- Akvarel na papiru ili akrilik na platnu dva su likovna svijeta, isti motiv različitih značenja. Emocionalno ili racionalno, zaigrano ili projektirano, spontano ili konceptualno – svaka tehnika ima svoje prednosti i ograničenja ili u slikarskom ili u tehnološkom smislu.
 
Kolaž je u posljednje vrijeme vrlo nazočan u Vašem atelijeru?
- Veliki dio novijeg ciklusa radim u tehnici kolaža koji pruža bezbroj mogućnosti likovne kombinatorike bez obzira na motiv ili temu slike. Ozbiljan rad u ovoj tehnici traži postupnost, strpljivost i metodičnost izvedbe. U radu volim prozirnost vodenih boja, pastoznost akrilne disperzije, mutnu dubinu ulja, bistru slojevitost tempere ili decidiranost kolaža i njegovu čistoću... sve zavisi o trenutku, motivu i metodi rada.
Osama, simbol otoka.
- Možda bismo mogli reći da je motiv otoka u mnoštvu mojih slika huxlyevski otok samoizolacije koja omogućuje čovjeku da gleda iz vlastitog rakursa ostatak svijeta.
 
Također su vrlo vidljivi sakralni elementi u Vašem cjelokupnom opusu.
- Komponiranjem sakralnih objekata u razne vizure mojeg slikarstva, nameće se kao vizualna i duhovna vertikala, koja istovremeno nosi i likovno i kulturološke i povijesne značajke o vlastitoj pripadnosti.
Otuđenost.
- Svojim radom nastojim likovno naglasiti otuđenost suvremenog čovjeka. Tipične su slike osamljenog drveća uz vodu kao jesenski ili zimski motiv – simbol prolaznosti života i ekološkog upozorenja.
 
Pojedinac u tom otuđenom svijetu.
- Česta mi je tema mrtva priroda kao mikro svijet koji nestaje. Nameću mi se teme megapolisa u kojima se gubi osobnost samca ili intima dvoje ljudi. To su kolopleti vlastitog vrludanja u osami koja traži svoje likovne i životne razloge i smisao postojanja. Osoba samac na akvarel slici gradskog motiva postaje slikarska mrlja i točka u mojem likovnom kaleidoskopu. To je osoba (mrlja) koja je tražila svoj svijet u gradskoj gužvi ili je iz njega bježala – nije čak niti broj.
Vrlo su senzualne slike s motivom para.
- Često slikam muškarca i ženu kao simbol životne borbe i ljubavi, smisla i nade postojanja.
 
Volite jako i marine kao motiv.
- Stotine marina u raznim tehnikama pršte vedrinom, neverama, bonacama kao vizualni odmor i sanje o nepostojećim putovanjima u daleke zemlje.
 
Čega se najčešće sjećate na Vašim slikama?
- Kroz slikarska sjećanja na drage ljude i lijepe motive živim slikarsku želju za novim traganjima i likovnim spoznajama.
 
Kako vidite i doživljavate vlastiti rad?
- Danas mogu govoriti o jednom opusu i više ciklusa u različitim tehnikama slikanja te mnoštvo tema i motiva. Nekoliko tisuća akvarela i stotine slika u različitim tehnikama, pretežno u manjim ili srednjim formatima. Draži su mi i dostupniji. Iako imam dugo iskustvo rada na velikim plohama, naročito u zidnom slikarstvu, čije tehnike i metode dobro poznajem. 1989. i 1990. napisao sam skriptu i knjigu o slikarskim tehnikama prvenstveno za svoje učenike u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu.
Temeljna misao vodilja Vaše umjetnosti?
- Sve u mojem slikarskom radu podređeno je ljubavi spram čovjeka izraženoj kroz svjetlo, boju i crtež.
 
Na kraju spominjemo i kombiniranu tehniku.
- Pitate o kombiniranoj tehnici. Često je koristim: podslik akvarelom, crtež pastelom, akrilik završni redizajn forme i stilizacija oblika, što mi ponekad rezultira neokubističkim konstruktivizmom razigrane likovne teksture. Rezultat uvijek očekivano nepredvidljiv.
 

Miroslav Pelikan

Bogatstvo hrvatskog kazališnog amaterizma na pazinskim i vodičkim daskama

 
 
56. Festival hrvatskih kazališnih amatera, nacionalna manifestacija koja već 56 godina prezentira najbolja dramska ostvarenja hrvatskih amaterskih kazališta i udruga, kulture i ove će godine igrati na pazinskim i vodičkim daskama u organizaciji Hrvatskog sabora kulture.
Pazin i Vodice bit će mjesto susreta brojnih zaljubljenika u kazališnu umjetnost pa će na pozornice pazinskog Spomen doma i vodičkog Kulturnog centra stati više od 500 glumaca amatera iz Zagreba, Rijeke, Bjelovara, Đurđevca, Čakovca, Viljeva, Požege, Novog Marofa, Tuhlja, Jastrebarskog, Zeline, Vinkovaca, Siska, Vodica, Ljudevit Sela, Sv. Filipa i Jakova, Slavonskog Broda, Gospića, Dubrovnika, Slunja i Sinja.
 
Šestodnevni festivalski program ponudit će čak 23 izvrsne predstave najboljih hrvatskih amaterskih kazališta i skupina, koje su, od ukupno 180 prijavljenih, stručnim odabirom izbornika Festivala, izborile nastup na ovogodišnjem FHKA-u.
 
Svih 6 festivalskih dana u Spomen domu u Pazinu i u Kulturnom centru Vodice budno će pratiti stručno Prosudbeno povjerenstvo u sastavuAnica Tomić, redateljica,Vesna Tominac Matačić, glumica iIgor Ružić, kazališni kritičar. Odlukom Povjerenstva u završnici Festivala u Vodicama će biti dodijeljene festivalske nagrade u 9 kategorija (Nagrada za najbolju predstavu u cjelini, Nagrada  za najbolju režiju, Nagrada za najbolji novi dramski tekst ili prilagodbu, Nagrada za najbolju glavnu mušku ulogu, Nagrada za najbolju glavnu žensku ulogu, Nagrada za najbolju sporednu mušku ulogu, Nagrada za najbolju sporednu žensku ulogu, Nagrada za njegovanje kulturne baštine, Nagrada za inventivnost)
 
U okviru 2. dijela FHKA u Vodicama će 28. i 29. svibnja biti održan i 12. Međunarodni festival amaterskih kazališta „Jadran 2016.“ na kojem će se predstaviti najuspješnija amaterska kazališta iz Slovenije i BiH.
 
Održavanje 56. Festivala hrvatskih kazališnih amatera pomogli su i podržali: Ministarstvo kulture RH, Grad Pazin, Maistra d.d., Šibensko-kninska županija, Grad Vodice, Turistička zajednica Grada Vodica i Podravka d.d.
FESTIVALSKI PROGRAM S RASPOREDOM SVIH PREDSTAVA PRONAĐITE U PROGRAMSKOM LETKU U PRILOGU i word dokumentu – PROGRAM 56. FHKAULAZ NA SVE PREDSTAVE JE BESPLATAN.
DOĐITE NA 56. FHKA I UŽIVAJTE U BOGATSTVU HRVATSKOG KAZALIŠNOG AMATERIZMA.
 

Martina Brumen, mag. educ. croat.

Anketa

Znamo da Andrej Plenković ne zastupa hrvatske interese. Čije interese zastupa?

Četvrtak, 20/09/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 828 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević