Get Adobe Flash player

Izložba Tanje Dabo u Splitu

 
 
U Galeriji umjetnina u Splitu od četvrtka, 9. siječnja 2020. splitska publika može vidjeti učinke Tanje Dabo na izložbi pod nazivom "Popravljanje Ustava Republike Hrvatske". Kritika društva koje je ušlo u ekonomsko-političku, a posebno etičko-moralnu krizu, eksplicitnije je izražena u radu u kojemu umjetnica poseže u tekst Ustava RH i nadograđuje ga prijedlozima za uvrštavanje nužnih socijalnih korektiva i ostalih za demokratsko društvo nužnih sloboda.
https://artt.hr/wp-content/uploads/2019/05/Dabo-Tanja-Popravljanje-Ustava-Republike-Hrvatske-2019-1130x841.jpg
„Ideje za sve moje radove proizlaze iz toga što promatram i promišljam o svijetu oko sebe, bilo da se radi o međuljudskim odnosima, društvenoj uvjetovanosti našeg ponašanja, društvenim normama, sustavu koji me okružuje. U posljednje vrijeme s većom pažnjom promatram našu državu i razne pojave i anomalije koje se dešavaju i na koje, zapravo, bez pogovora pristajemo, a koje tolerira, ili ih sama i proizvodi, naša vlasti“, kaže Dabo.
Ustav Republike Hrvatske temeljni je dokument i zakon koji propisuje načine funkcioniranja države, i snažno utječe na živote svakoga od nas. Posljednjih godina Ustav je postao poprište ideoloških prijepora, nižu se zahtjevi za njegovo rigidno mijenjanje, a napadi na Ustav postali su refleksija negativnih promjena u hrvatskom društvu. Iz svega proizlazi da ovakav Ustav, s nedovoljno snažno postavljenim temeljnim postulatima demokratičnosti i očuvanja ljudskih i socijalnih prava, u praksi ne funkcionira i nije dovoljno čvrst temelj države. Treba ga, dakle, popraviti. U radu popravljam dijelove hrvatskog Ustava tako da čuva ljudska prava i slobode, da bude demokratičniji, usklađen sa svim civilizacijskim dostignućima, ali i da ispravi mnoge nepravde i zastranjenja zbog kojih smo kao država danas u ovakvoj egzistencijalnoj, moralnoj, političkoj i društveno-ekonomskoj krizi. Uvođenjem ovakvog, Popravljenog Ustava, živjeli bismo u prosperitetnoj socijalnoj i svjetovnoj državi koja počiva na antifašizmu, u kojoj bi cjelokupno školovanje bilo besplatno, saborskih zastupnika bi bilo dvostruko manje i bili bi trostruko manje plaćeni. Gospodarski kriminal ne bi zastarijevao, kao ni povreda ljudskih prava, a država bi bila dužna brinuti se o prosperitetu i socijalnim pravima njenih građana, očuvanju prirodnih bogatstava, umjetnosti, znanosti i kulturi.
 
Proučavam tekst Ustava, crvenom bojom dodajem pojedine riječi ili cijele odredbe koje snažno podupiru ljudska prava, socijalnu državu, antifašizam, antikoruptivnost, etičnost, i dr., ali i križam suvišno. Tekst Ustava reproduciram tako da je vizualno identičan prvom primjerku Ustava Republike Hrvatske, tzv. Božićnom Ustavu koji se čuva na Ustavnom sudu, no s dopisanim riječima i rečenicama, iskrižanim dijelovima, fusnotama i marginalijama“, pojašnjava Dabo.
„Angažirana umjetnost svojevrsna je savjest društva. Političke ambicije nemam, i politikom se bavim samo u svrhu umjetnosti. Zato i mogu biti tako slobodna u popravljanju Ustava, nitko me ne nadgleda, ne trebam nikome biti lojalna, odgovaram samo sebi. Ovaj rad je zapravo vrlo intiman, na mnogim mjestima iznosim svoje osobne stavove o kojima inače i ne pričam i s kojima se neki zasigurno neće složiti pa se samim time i javno izlažem. Ali, ne možeš popraviti Ustav, a da u njega ne uneseš osobne stavove, pa ma koliko bili problematični za trenutak u kojem živimo“ kaže Dabo. Autorica kaže kako će izraditi i luksuznu verziju, u vlas identičnu onoj ‘pravog’ Ustava RH; isti papir, font, prijelom, iste lijeve prazne stranice kako bi jedan od najkraćih Ustava u Europi izgledao impozantnije. Pa kad danas-sutra poželite listati Ustav u Sveučilišnoj knjižnici, moći ćete birati štivo koje je jednostavno bolje.
 
Tanja Dabo (Rijeka, 1970.), multimedijalna je umjetnica, autorica umjetničkih instalacija, performansa, fotografskih radova, video radova, urbanih intervencija, umjetničkih knjiga i dr. U svom radu bavi se temama položaja pojedinca u društvu, odnosa umjetnika/ica i institucija, individualnog spram kolektivnog, nametnutih očekivanja i slično. Od 1993. godine izlaže na brojnim samostalnim i skupnim izložbama, kustoskim projektima i festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu, natječajnog i pozivnog karaktera. Svoj rad je predstavila na više javnih izlaganja i seminara u Hrvatskoj i inozemstvu (Zagreb; Headlands SAD; Prag; Tate Modern, London; Macao, Portugal itd). Samostalno realizirala ili sudjelovala u desetak grafičkih mapa.Radovi su joj uvršteni u više zbirki i muzeja u Hrvatskoj i inozemstvu. Objavila je više tekstova i radova u raznim publikacijama (Zarez, Grafika, Radionica, Performance research itd), a o njenom radu objavljeni su brojni osvrti, kritike i publikacije. Selektorica je nekoliko filmskih festivala u Hrvatskoj i inozemstvu, te autorica nekoliko izložbi. Dobitnica je 8 nagrada i priznanja za svj rad u Hrvatskoj i inozemstvu. Radi na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.
 

Nives Matijević

Ne propustite novi baletni spektakl!


 
Strastveni zagrljaj klasičnog i modernog baleta u mjesecu zaljubljenih, dvije su predstave u jednoj večeri o dvije strastvene junakinje, 16. veljače na pozornici Lisinskog.
Nakon baletnog spektakla Orašar, koji je četiri puta rasprodao Lisinski, baletna trupa Ukrainian Classical Ballet prvi puta u Zagrebu predstavlja dvije priče o snažnim ženama, različitima i jednakima u beskompromisnoj ljubavi, neutaživoj strasti, ali i nepotkupljiva ponosa koje se suprotstavljaju, svaka na svoj način, muškom svijetu posjedovanja i moći.
http://www.sound-report.com/media/cache/blog_post_cover_photo_large/blog/0001/08/7313_blog_post_cover_photo_large.jpg
Carmen i Šeherezada glavne su akterice predstave uz koje će zagrebačka publika u jednoj večeri iskusiti vruće sunce Španjolske i tajnovite noći Orijenta.
Originalnost baletnih jednočinki Carmen i Šeherezada prilika je da gledatelji dožive dva različita svijeta, dvije apsolutno različite kulture i osjete simbiozu emocijama nabijenih pokreta plesača, ali ujedno i dvije velike dramatične ljubavne priče koje dočaravaju ponajbolji ukrajinski plesni umjetnici, na čelu s Viktorom Ischukom, prvakom Nacionalne opere i baleta iz Kijeva, kojeg publika Lisinskog pamti po vrhunskim izvedbama u predstavama Radio & Juliet i Quatro.
 
Dodatna je posebnost što su predstave gotovo potpuno u suprotnosti jedna drugoj, što se očituje kroz temperamentne ritmove glazbe Georgesa Bizeta u Carmen, koju je aranžirao i za balet prilagodio Rodion Ščedrin uz oštri suvremeni koreografski tekst Alberta Alonsa, nasuprot emocijom nabijenih pokreta uz glazbu Nikolaja Rimski-Korsakova, koji propovijedaju priču o Šeherezadi, upotpunjenu libretom i koreografijom Mihaila Fokina.
 
Ne propustite baletni spektakl koji će ostaviti sve ljubitelje kazališta, drame, glazbe i baleta bez daha!
Ulaznice za ovaj spektakularni plesni vatromet emocija, po cijenama od 180, 210, 240, 270 i 300 kn, dostupne su na blagajnama Lisinskog te online na www.lisinski.hr i ulaznice.hr.
 

Anđelka Felja

            Predivan san

 
 
                Čak i kratka da je,
                Ljubav grijehom nije.
                Udomi se lako
                Baš u srce svako
                Da tu sretno traje
                Danas, sutra,
http://lovemessagesfromheart.com/wp-content/uploads/2016/01/stars.jpg
                I svakoga jutra,
                Nakon srca zova,
                Opet iznova.
                Okrunjena mirom
                I vjere dodirom.
                Ako joj se zla kob
                I smije,
                I ruga
                Za svaku je dob
                Ponajbolja druga.
                I nek se ne krije!
 
                Ljubav nije nikad
                Grijeh od Boga dan,
                Već predivan san
                Što samo kadikad
                Nije dosanjan.
 

Malkica Dugeč, 21. 10. 2019.

Vrlo snažan, eruptivni kolor izbija iz dubine slika i pokriva sve

 
 
U posljednjih nekoliko ciklusa iznimno aktivnog hrvatskog slikara Mladena Žunjića, posebno se ističe niz slika jedinstvenog naziva Sinteza ekspresije. Naravno riječ je o velikim formatima platna i kombinaciji ulja i akrila s motivom nezaustavljivog protoka i dosizanja energije, koja se kreće na ovim platnim u svim smjerovima, slijedeći svoje tajne, imaginarne pravce gibanja.
Slikovni rezultat za Sinteza ekspresije Mladena Žunjića
Rekao bih kako je ovaj ciklus posvećen i apsolutnoj slobodi ali istodobno i gotovo teško opisivoj radosti oslobođenog kretanja ali je i  niz ovih djela usmjeren prema temeljnom motivu oka koja nas promatra iz svemira i koje mi vidimo i doživljavamo.
 
Sve to homogeno živi na ovim slikama u iskonskom prostoru, u harmoničnom ali i aspektu intenzivnom dodira, suživota boja i oblika. Vrlo snažan, eruptivni kolor izbija iz dubine slika i pokriva sve, poput magme iz dubine zemlje, dajući posebnu karakteristiku ovom dijelu slikareva opusa.
http://mojzagreb.info/images/uploads/vijesti/41344/mladen_zunjic_2.jpg
Slikar nesputano slika osobne dojmove o svijetu u kojem živi, o volumenu koji ga okružuje, a svojim žestokim kolorom tumači vlastite doživljaje, snove, zamišljanja. Mladen Žunjić slikar je kontinuiteta, strastveni svakodnevni istraživač likovnih fenomena, istinski zaljubljenik u umjetnost, u stvaranje.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

Tko na unutarstranačkim izborima HDZ-a može pobijediti Andreja Plenkovića?

Ponedjeljak, 20/01/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1012 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević