Get Adobe Flash player

Moje slikarstvo ima začetke u figuraciji s naglaskom na ljudsku figuru

 
 
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, slikar Nenad Marasović, autor je opsežnog i slojevitog opusa koga čini nekoliko specifičnih i simbolima prepunih ciklusa, izlagao jena brojnim samostalnim izložbama u domovini i inozemstvu.
https://direktno.hr/upload/publish/118574/fil08466_5ac72e63b167f.jpg
• Gospodine Marasoviću, autor ste složenog opusa s prevladavajućim mediteranskim motivima.
= Moje slikarstvo ima začetke u figuraciji s naglaskom na ljudsku figuru. Kroz tih tridesetak godina računajući od prve izložbe, mijenjao sam se kao osoba i umjetnik. Moj rad također je bio podložan mijeni. Slikarski opusi, pa tako i moj, prolaze kroz periode kolorizma,zatim reducirane boje, linijskog prikaza, pa do plošnih kolorita. U jednom dijelu rada okrenuo sam se pejzažu i marini kao temi. Uz to paralelno radim i na ljudskoj figuri bilo da se radi o aktu ili primjerice balerini. Moram reći da je sada dominantniji Mediteran kao tema mojih slika.
 
• Vaši mediteranski motivi pripadaju stvarno nestvarnom svijetu, koliko oni izviru iz sjećanja, imaginacije ili iz stvarnog okruženja?
= Kad sam počeo raditi Mediteran, poželio sam da to bude stilski različito od ostale produkcije u Hrvatskoj, pa i u svijetu. Zato je taj rad morao imati odmak od realnog, već viđenog. To je zapravo najteže - pronaći originalni rukopis unutar šume postojećeg. Unutar te niše razvijao sam svoj stil,eksperimentirao i mjenjao pojedine elemente. Onda sam prije desetak godina dobio narudžbu da napravim desetak motiva Zagreba. Pomislio sam: zašto ne bi taj Zagreb slikao služeći se istim elementima kojima radim Mediteran. Tako je nastao urbani ciklus koji je pomalo odstupao od realnog i kičastog prikazivanja grada.
 
• Osobito je zanimljiv i intrigantan Vaš hiperrealistički ciklus koji se sasvim razlikuje od preostalog dijela opusa.
= Kako sam ja radoznao po prirodi i sklon eksperimentu,u jednom dijelu stvaralaštva postavio sam si izazov hiperrealistične slike. Svaki mladi umjetnik zadivljen je Dalijem ili Magritom, jer se radi o zanatskom majstorstvu. Baš iz tog razloga nastao je ciklus hiperrealističnih figura balerina, manekenki ili naprosto ljudskog akta, često konfrontiranog sa nekim predmetom iz svakodnevnice. To je zapravo neka vrsta hiperrealističkog nadrealizma. Htio sam sebi dokazati da mogu svladati neke slikarske tehnike. Osim toga taj stil daje mašti na volju da stvara naj neobični smisao slika.
 
• Radite isključivo u ulju i akrilu, u srednjim i velikim formatima.
= Kroz svoj umjetnički put slikar se naj češće opredjeli za jednu ili dvije tehnike. Iako zvanje slikara sugerira da je vrstan u svim tehnikama, to nije tako. Treba dosta vremena da se nekom tehnikom potpuno ovlada. To znači da pri realizacije neke ideje nema problema sa savladavanjem tehnologije određene slikarske tehnike.
 
• Poznati ste i po tome što se Vaše slike prelijevaju s platna na okvir i čine jedinstvenu cjelinu.
= To također spada u prepoznavanje određenog umjetnika. Na ovim prostorima sam možda jedini ili jedan od rijetkih koji prazno platno uokviruje širokim plošnim okvirom i onda konstruira sliku tako da prelazi sa platna na plohu okvira. Time se dobiva začudni efekt slike u slici. To se pokazalo kao nešto što me izdvaja od ostalih slikara i time stvara bolju percepciju moga rada na umjetničkom tržištu. Moram priznati da zadnjih tri-četiri godine manje radim na taj način.
https://direktno.hr/upload/publish/118574/fil02861_5ac72e635ae2f.jpg
• Vaš kolorje vrlo snažan i istodobno i nježan.
= Kolor je sredstvo kojim umjetnik iskazuje svoje raspoloženje. Psiholozi su to istraživali pa su došli do zaključka da umjetnici koji imaju reduciranu paletu boja, najčešće su introvertirani zatvoreni,da ne kažem namrgođeni ljudi. Obzirom da slikam Mediteran i da sam po prirodi optimista ,moje slike pršte bojom. Ali opet nije to boja nabacana radi boje nego promišljeno slaganje toplih i hladnih tonova. Na tim platnima ima puno bjeline koja zrcali kamen okupan suncem. Nebo je uvije sunčano jer želim prenjeti toplinu i boje ljetnog Mediterana.
 
• Moj je dojam kako Vaše slike šire optimizam i pozitivnu energiju.
= To sam upravo i napomenuo. Osoba koja pozitivno gleda na svijet oko sebe mora i svojim radom reflektirati to stanje. Osim toga, kad provodite tri mjeseca na prekrasnom otoku kao što je Vis, morate širiti optimizam. Iznad vas je sunce koje je moj pogonski motor, ispod vas bistro more, a vegetacija svojom bojom i mirisima potencira taj osjećaj ugode. Tu se još miješaju idilične slike iz djetinjstva i zadovoljstvo mora biti potpuno. Sad još ostaje da to uspješno prenesete preko slika drugima. Ako uspijete, ostvarili ste svoje snove.
 
• Dugo slikate, jeste li ponekad osjetili zamor od slikarstva?
= Naprotiv.Čini mi se što sam stariji da sam gladniji za slikanjem. Svaki dan kad stanem pred štafelaj i prazno platno, osjetim ponovo tu strast i užitak slikarskog postupka. U ovim godinama veliki dio posla je rutina,a to vam omogućava da se bolje posvetite motivu i temi. To je osjećaj kad znate da suvereno vladate bojom i kistom. Možda zvuči nadmeno ali to je istina. Volim prolaziti kroz postupak stvaranja i taj osjećaj me potpuno ispunjava. Uvijek mislim da ima još dosta toga za reći kistom i bojom.
 
• Što mislite kakva je budućnost klasičnog, štafelajnog slikarstva, čiji ste Vi uspješni pripadnik?
= Pitate krivu osobu. Ja sam slikar koji je odrastao na slikama na platnu, crtežu i boji. Štafelajno slikarstvo zadnjih deset-petnaest godina doživljava svoje uspone i padove. Umjetnost se raslojila na galerijsku i namijenjenu ljudima. Ova galerijska si može priuštiti sve vrste instalacija,performansa, video arta i sl. Ova druga još uvijek odolijeva vremenu i to je uglavnom štafelajno slikarstvo. Kako će se to dalje razvijati zaista ne mogu znati. Ipak mislim da za štafelajno slikarstvo ima budučnosti, što me tješi. Na kraju sve je krenulo od crteža.
https://direktno.hr/upload/publish/118574/fil12489_5ac72e6487df8.jpg
• Što je novo u atelijeru?
= Po četkom proljeća polako se spremam za odlazak na svoj otok. Tamo imam ljetni atelijer u kojemu provodim četvrtinu godine. To je okruženje koje me inspirira i nadahnjuje. Dio radova nosim iz Zagreba, a dolje skoro svakodnevno slikam. Atelijer je otvorenog tipa, pa me veseli kad ljudi pokazuju interes. Na kraju, ipak živim od novca zarađenog slikanjem.
 
• Planovi?
= Planova uvijek ima. Osim slikarstva okupira me i pisanje pa i u tom segmentu nastojim biti aktivan. Zasad je sve tek u planovima ali moj optimistični duh tjera me naprijed. U jesen planiram izložbu u Galerijskom centru u Varaždinu. Pratim natječaje i uvijek se dogodi nešto nepredviđeno. Moj radni elan ne ovisi o planovima i svakodnevno slikam jer je to nasušna potreba mog duha i tijela.
 

Miroslav Pelikan

Izbor boja odražava moje raspoloženje u tom trenutku

 
 
Suvremena hrvatska likovna umjetnica, akademska slikarica iz Dubrovnika, Romana Milutin Fabris, autorica je opsežnog i slojevitog opusa, vrlo karakterističnog rukopisa, izlagala je na brojnim zapaženim samostalnim izložbama diljem domovine i u inozemstvu, djela joj se nalaze u mnogim galerijama i muzejima.
https://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2018/04/Romana-Milutin-Fabris-2.jpg
Gospođo Milutin Fabris, kako je počela Vaša slikarska priča?
= Moje školovanje započinje srednjom Školom za primijenjenu umjetnost - Split-Zagreb, a zatim slijedi Akademija primijenjene umjetnosti u Beogradu, pa SOMMER AKADEMIA FUR BILDENE KUNST u Salzburgu, Oskara Kokoschke.
 
Vraćate se tada u Dubrovnik.
= Da, vraćam se u Dubrovnik i otvaram prvu samostalnu izložbu u Atriju palače Sponza i od tih dana izlažem do danas, naravno, kontinuirano slikam.
 
Rekli ste mi sada volite platna velikog formata.
= Da, sada volim slikati na platnima velikog formata, naime, volim da se na slici osjeti potez kista. Izbor boja odražava moje raspoloženje u tom trenutku.
http://metro-portal.rtl.hr/img/repository/2017/11/medium/romana_milutin_fabris.jpg
Kako radite, brzo, polako?
= Slike, platna radim i dugo i kratko. Slika živi dok se radi. Napraviš motiv i misliš da je slika gotova, sutra ispočetka. Slika, kao da se rađa dugo a nekada kratko.
 

Miroslav Pelikan

Čuvat ću tvoj uzdah

 
 
Zaspat ću
u mislima s tobom,
onako nježno,
kao dašak vjetra
dotaći tvoje čelo
i suzom milovati
kut usana tvojih.
https://i0.wp.com/www.netnewstimes.com/wp-content/uploads/2017/06/Why-do-we-groan-or-make-noise-when-making-love.jpg?resize=800%2C320
Ostavit ću ti
ružu bijelu
na jastuku,
nek 'te čuva,
nek' ti miriše,
nek' s tobom
zajedno uzdiše,
kad ne mogu ja..
 
Čuvat ću
tvoj uzdah
na vlažnom putu mojih suza,
gledat ću Nebo
što se plavi …
al ne kao oči tvoje.
 
Milovat ću daljine
pogledom satkanim od zala i bola
i čekat ću tu neku zoru
u kojoj će mi se osmjehnut
tvoj lik negdje u daljini..
 
I ljubit ću
tvoju siluetu
u jesenjem sumraku,
Prazne mi ruke saviti
oko vrata vjetru,
pa s njim poletjeti,
vinuti se u čežnji i bolu
što nikada uminuti ne će…
 
…ljubavi kad ne mogu ja.
 

Vladimir Živaljić

Nezadovoljan sam kakvoćom rada Marina Ivanovića

 
 
Ne samo da sam nezadovoljan kakvoćom rada gospodina Marina Ivanovića na čelu UGD, već smatram da njegov projekt kojim bi ovoga ljeta doveo izlagača Wima Delvoyea predstavlja prvorazrednu sramotu za grad Dubrovnik i njegove građane bez obzira na odnos prema religioznosti, osobno sam mlak vjernik. Prikazivanje Wim Delvoyevo Krista tetovirana na svinji, te razapetoga štakora vrijeđa ljudsko dostojanstvo, a očito da gospodin zlostavlja i živa bića, što dosta kazuje o njemu. Upravo bi Wim Delvoye trebao biti "šlag na torti" ljetne sezone Umjetničke galerije Dubrovnik.
https://cdn.theculturetrip.com/images/56-198911-dsc2131.jpg
Svinja s farme Belgijca Wima Delvoyea
 
Nije ovo slučajnost već sustav, gledajući pogotovo na Sama Kellera Slijedi moj natpis u Hrvatskom fokusu od 13. ožujka 2018. Već sam ranije javno napao mlađahnog ravnatelja UGD Dubrovnik zbog guranja sadržaja koji odavaju određeni svjetonazor i koji moguću vrijednost ne nose u boji, obliku, ritmu, crtežu, kompoziciji već u dvojbenoj avangardnoj poruci. Sada osuđujem najavu suradnje tog mlađahnog diretura M. I. sa galeristom Sam(uel)om Kellerom iz Basela (pogledati na youtubeu otvaranje tunela St. Gothard da se shvati duhovna klima bazelska). Keller je povezan sa ljudima koji su avangardni po tome što su provokativani, hedonisti, nastrani, narcisoidni i što nose antikršćansku tendenciju. Keller je povezan sa Tonijem Shafrazijem) iz Miami Beacha, ovaj opet s Davidom La Chapellom (u svojim instalacijama ruga se Kristu vrlo perverzno), Francisom Baconom koji je crtao poput djeteta od tri godine i opet je za temu imao kardinale i papu, J. M. Basquiata itd.; zatim je tu Aby Rosen, milijunaš koji je vezan uz filmskog kritičar Davida Edelsteina, arhitekta sa izgledom machofašističkog motorista Petera Marina, Kubanca Juana Carlosa Menendeza koji se ruga na svojim crtežima Isusu. Tu su još Karl Legerfeldt iz svijeta mode, Gerhard Richter koji je naslikao Sotonu sa zubima štakora i kancerogenim izraslinama nalik na rogove...
 
Gabriel Barredo (Miami - Basel, galeristica Nathalie Obadia i gnjusni autor Manuel Ocampo (opet povezan sa Art Baselom) samo su neki nasumce izvučeni autori kod kojih jedina uočljiva vrijednost jest "blasfemija". Dubrovnik kao cvijet hrvatske kulture i svjetske baštine zaslužuje samo ono najbolje,bilo domaće bilo svjetsko.
 

Teo Trostmann

Anketa

Kako treba nazvati 13. travanj 2018.?

Ponedjeljak, 23/04/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 957 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević