Get Adobe Flash player

Izložba "Exhibition continues" Ignasija Aballíja

 
 
Nakon uspješne suradnje na organizaciji izložbe Juliao Sarmenta i Mimma Paladina, Galerija Kula u suradnji s Galerijom umjetnina i Zavodom HAZU-a, u ambiciji što kvalitetnije internacionalizacije programa dogovorila je pregled stvaralaštva Ignasi Aballia, jednog od najznačajnijih suvremenih španjolskih umjetnika. Izložba je postavljena na tri lokacije: Zavod HAZU, Galerija umjetnina i Galerija Kula. Kustos izložbe je Duje Mrduljaš.
http://www.abc.es/media/cultura/2015/11/02/aballi1_xoptimizadax--620x349.jpg
Ignasi Aballí rođen je u Kataloniji, Barceloni, 1958. godine, gdje je 1981. godine diplomirao na Akademiji likovnih umjetnost. Aballijeva praksa razvijena na postavkama konceptualne umjetnosti, refleksija je o zastupljenosti i percepciji medija poput slikarstva, skulpture, fotografije, fikcije, filma i videa. U svom radu Aballi prisvaja i reorganizira tekstove, slike, materijale i procese, istražuje nazočnost i odsutnost, vidljivo i nevidljivo, transparentnost i njenu suprotnost, a sve kako bi ukazao da je prekomjernost vizualnog sadržaja bez značenja jedno od ključnih obilježja suvremene epohe. 
 
Izložba u Splitu, pod nazivom Exhibition continues, fokusira se na radove nastale u posljednjih petnaest godina i predstavlja putovanje kroz umjetnikove estetske postavke kojima propitkuje konvencionalne sustave realizacije umjetničkog djela u medijima instalacije, skulpture, slike i kolaža, te eklektičnoj upotrebi nekonvencionalnih materijala poput prašine, hrđe, metala, novinskih isječaka i komadića novčanica.
 
Izložba hrvatsku javnost upoznaje s jednim od najvitalnijih suvremenih španjolskih autora, te sa specifičnom kritičko-poetskom interpretacijom života i umjetnosti u današnjem svijetu. Tijekom posljednjih desetljeća Ignasi Aballi imao je skupne izložbe diljem svijeta, između ostalog zastupao je Španjolsku na 52.Venecijanskom bijenalu (2007.), Sydney bijenalu (1998.), te samostalne izložbe u muzejima kao Pinacoteca do Estado, São Paulo (2010.), FundacióJoan Miró, Barcelona (2008., 2015.), Museu Serralvesin Porto (2006.), Ikon Galleryin Birmingham (2006.),  ZKM in Karlsruhe ( 2006.), Museum of Contemporary Art de Barcelona MACBA (2005.), i Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia MNCARS, Madrid (2002., 2015.) itd. Izložba traje do 16. lipnja 2018.
 

Nives Matijević

Dogodila se izuzetna knjiga. Progovorili hodnici, grališta, školski vrtovi, školska dvorišta…

 
 
Igrokaz, vedra igra za djecu u kojoj se na vedar i humorističan način upoznaje poroke i loše strane života. Ukoričeni igrokazi uknjizi Markice Marka Perića: Neka bude svjetlo, školski igrokazi za odrasle (OŠ Stanovi, Zadar, 2018.) ili kako se bar meni iščitava iz nje: Igrokazi za nemalu djecu i djetinjaste odrasle. U ovu zbirku igrokaza uvukli su se likovi koje će mnogi susreti po školskim hodnicima, u učionicama, pred školom, na igralištima… Ukoričio se život djece. Ukoričile se godine i godine rada u struci, u nastavi. Igrodani. Donos iznutra. Iz škole, iz školskih klupa: pjesnika, književnika, ilustratora, profesora, ravnatelja… uprizoritelja igrokaza.
http://knjizevnostuzivo.org/wp-content/uploads/samantha-gades-540984-unsplash-672x372.jpg
Putovnica je ovo (knjiga igrokaza) s kojom se ulazi u ovaj danas-svijet, svijet školaraca, ove ovdje i sada mobitel generacije.
Iz svake riječi vidi se jasno k'o dan, kako pisac igrokaza, sve te dane dijeli i živi s njima. Mnogi će se prepoznati u njima. Svojevrsno je ovo književno odavanje, igrokazivanje doživljenoga i življenoga.
(Pri)kazivanje je ovo ozbiljnih problema mladih: odavanje porocima, vršnjačko nasilja, povodljivosti, asocijalnosti, manjak samopouzdanja, ovisnosti o mobitelima, društvenim mrežama… otuđenosti. Djeca s posebnim potrebama. Eko teme… Ukradeno djetinjstvo.
S namjerom: provokativni, nedorečeni, za dodatna intelektualna promišljanja – igrokazi, kako sam autor kaže za njih. Čitajući igrokaze uključite maštu i budite praktični.
Neka bude svjetlo; Igrajmo se Zemljom – eko tema; I to će proći nasilje među djecom; Kemija je naša hrana; Tehcnointelligence; Ružan san riđeg Škarpinka, promišljanje života; Buka u mojoj glavi prati dječaka Filipa kojeg posjećuju razni likovi pa i sam Arnold Schwarzenegger, dok je u simboličnoj kutiji s hrpom udžbenika;Valcer srca;igrokaz u jednom činu;Znatiželjna pandora; Big Brother; Tinejdžerski notturno; Stanarska ježijada. 13 izabranih školskih igrokaza i jedan kratki scenarij po kojem je filmska družina OŠ Stanovi snimila film.
Osebujni likovi igrokaza: Crni Kralj, Ministar Mraka, Glas Razuma, Crna vojnička postrojba, Bijela plesna skupina, Kain, Crno Srce, Kaos – ministar napada i rata, Jeza – ministrica rata, Crkavica – ministrica lake zarade i krađe, Crno – Bijeli TV, Terabajt, Gigabajt, Virus zvani Srce, Arny – akcijski junak, Petra Cmok, Karla Kiss, Jajica… nadahnute ilustracije autora i ilustratora knjige, Markice Marka Perića. Što tek reći za lice knjige, rad likovnog pedagoga Borisa Žuže, grafičku obradu Davora Barića!?
 
Pst! Ova je zemlja bolesna i mračna. Posvuda beton i smeće.
Ovoj zemlji treba svjetlost, mladost i puno sreće!
Autor je prije sveg i nadasve – pjesnik.
 
Dogodila se izuzetna knjiga. Knjiga igrokaza Markice Marka Perića. Ukoričile su se školske klupe, učionice. Veliki i mali odmori. Progovorili hodnici. Igrališta. Školski vrtovi. Školska dvorišta…
I kako naslov knjige kaže: Neka bude svjetlo! Zasvijetliše riječi iz knjige. Kao krijesnice zasvijetliše slova, svijetle zvijezdama vodiljama.
 

Nikola Šimić Tonin

Različiti intenziteti plave boje već dvije godine sastavni su dio mojih radova

 
 
Razgovor s Anđelom Zanki, novim imenom hrvatske umjetnosti.
http://metro-portal.rtl.hr/img/repository/2018/05/web_image/andjela_zanki.jpg
• Vi ste na završnoj godini ALU u Zagrebu, no već ste imali nekoliko zapaženih samostalnih izložbi. Koliko su one značajne u Vašem umjetničkom formiranju?
= Izdvojila bih samostalnu izložbu u zagrebačkoj galeriji Academiji moderni (2017.) gdje sam izlagala s dvoje kolega. Iako je riječ o različitim medijima, spojio nas je senzibilitet likovnog izraza te smo stvorili jednu zaokruženu cjelinu kroz minimalistički pristup radu. Smatram da samostalne izložbe otvaraju novu percepciju umjetniku o njegovim radovima. U sinergiji s novim okruženjem, radovi poprimaju različita poimanja i kao takva utječu na pojedince. Iz tog čina prezentiranja prepoznajemo proces razvijanja umjetnikovog rukopisa. Meni, kao umjetnici mlađe generacije, značajna je gotovo svaka prilika gdje mogu predstaviti svoje radove, bila to samostalna ili grupna izložba. U to uključujem i umjetničke kolonije, rezidencije, projekte, radionice i ostale umjetničke aktivnosti koje ostavljaju utisak na daljne promišljanje o stvaranju, djelovanju i zajedničkoj suradnji.
 
• Dobitnica ste 2017.  Rektorove nagrade za projekt Bojom do zdravlja.
= Da. Riječ je o projektu oslikavanja prostorija bolnice Rebro, koji je nastao kao suradnja između Kliničkog bolničkog centra Rebro i Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu 2016. godine. Ideja se realizirala u siječnju 2017. godine oslikavanjem murala na zidu od dvadesetak metara dužine, te 2,5 metara visine. Mural koji sam izvela Plava u nastajanju/ Plava u nestajanju nalazi se u hodniku bolnice koji se proteže petstotinjak metara.Cilj ovog projekta je preobraženje iskustva bivanja u bolničkom prostoru, kako za pacijente, tako i za širu populaciju koja svoje vrijeme provodi među zidovima bolnice. Smatram da ova plodna suradnja Akademije likovnih umjetnosti i Kliničkog bolničkog centra Rebro otvara nove puteve prema većoj međuljudskoj komunikaciji u sinergiji tehnologije i ljudskosti.
 
• U Vašem se opusu ističu nefigurativni motivi.
= U potrazi za vlastitim likovnim izričajem, koji bi bi mi dopuštao slobodu govora, reducirala sam svoj izraz na jednostavan suživot boje i oblika. U tome pronalazim samu srž svakog predmeta, oblika, ideje i misli koji žive kroz jednostavnost prikazanog. Rezultat pomne redukcije oblika je prije svega čistoća te izrazito krhak, a opet, s druge strane čvrst izričaj koji je dovoljno jasan i artikuliran u svojoj najmeri, a opet dovoljno prozračan i nenametljiv da promatraču prepusti slobodu u interpretaciji.
https://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2018/05/An%C4%91ela-Zanki-6.jpg
• Meni je osobna vrlo privlačna i izrazito dominantna Vaša plava boja.
= Plava boja se može protumačiti kroz široki raspon simbolike koja joj se pridaje. Što se povijesnog pregleda tiče, nedavna istraživanja otkrila su da se plava boja pojavljuje još u drevnom Egiptu. Značaj te boje mijenjao se kroz povijesna razdoblja;do preokreta u poimanju plave boje u europskoj kulturi dolazi tijekom 12. i 13. stoljeća. Plava se tada počinje pojavljivati u različitim područjima života: umjetnosti, odjeći, iluminacijama i grbovima. Što se psihološkog poimanja tiče plavu boju neba i mora doživljavamo kao konstantu u životu. Ona djeluje opuštajuće, iako svi tonovi te boje nemaju isti učinak. Različiti intenziteti plave prisutni su gotovo dvije godine u mojim radovima. U jednom trenutku plavetnilo je preuzelo bjelinu platna, istovremeno je djelovalo oslobađajuće, realno i uzvišeno. To je glas kojim na platnu verbaliziram svoje misli, stanja i emocije. Iz tog razloga  nastavljam i dalje istraživati mogućnosti plave.
 
Neka se plavo nebo susretne s plavim
morem i sve postaje plavo.
Moncy Barbour (1952.)
 
• Dojma sam, kako bi se Vaš opus mogao okarakterizirati kao „razigrani geometrizam“.
= Pogledamo li bilo gdje oko sebe, uvidjet ćemo da „razigranost“ prirode stvara raznovrsne oblike simetrije, prožete spektrom nijansi boja.
 
• Vaši samo naizgled jednostavni motivi, zapravo su višeslojni i pomalo misteriozni.
= Nedvojbeno je da su umjetnički radovi odraz umjetnikovog karaktera, i samim time radovi koje stvaram rezultat su prije svega mojih svakodnevnih promišljanja, sakupljanja informacija te na kraju ruduciranje suvišnog. Višeslojnost nastaje nadogradnjom početne misli, a iz tog se razvija misterija koja leži u svakom od nas.
 
• Koliko je mladom autoru, umjetniku teško ili lako biti izvoran, originalan?
= Danas smo zatrpani sa svih strana vizualnim jezikom, prvenstveno zbog njegove lake dostupnosti. Smatram da je stvar u doziranju viđenog i promišljanja o istom. Upravo iz te međusobne povezanosti razvija se vlastiti rukopis autora.
 
• Vjerujete li u budućnost umjetnosti?
= Apsolutno! Umjetnost je oduvijek prisutna i prožima se kroz sve sfere ljudskog postojanja.
 
• Što je novo u atelijeru?
= Upravo sam započela novu seriju radova koja se nastavlja na prethodnu Stanja plave. Poveznica između te dvije serije su svakodnevni zapisi koje vodim već dugi niz godina. To je jedan proces koji iz misaonog prelazi u riječi, a riječi postaju dijelom vizualnog jezika.
https://direktno.hr/upload/publish/122659/12_5afbd893ebf34.jpg
• Planovi, izložbe, monografije...?
= Radim na nekoliko projekata trenutno. Konkretnije, asistiram na jednom umjetničko-rezidencijalnom projektu, te je u procesu projekt u suradnji s kolegicom u kojem ćemo predstaviti zajedničku, višegodišnju suradnju u kojoj se prožimaju naši likovni zapisi. Isto tako, u pripremi je samostalna izložba koja će se održati u galeriji Greta u lipnju ove godine.
 

Miroslav Pelikan

Sve pršti od dinamike, uočava se napetost unutar volumena slike

 
 
Slikar Mladen Žunjić, spada u red najaktivnih, najagilnijih suvremenih hrvatskih umjetnika, kontinuirano slika u ulju i akrilu, radeći na većim i velikim formatima platna, izmjenjujući i stalno dopunjujući i produbljujući svoja likovna istraživivanja, produbljujućui spoznaje o mogućnostima pojedinih motiva ali i cijelih ciklusa.
http://metro-portal.rtl.hr/img/repository/2018/05/medium/mladen_zunjic__f6a.jpg
Nedavno se je predstavio sa samostalnom izložbom u zagrebačkoj Galeriji 3 A, izloživši nekoliko desetaka ulja i akrila na uobičajeno velikim formatima, u prizemlju, da bi sasvim nedavno dopunio ovu izložbu s nizom slika iz novoga ciklusa koje je precizno razmjestio na prvom katu istoimenog galerijskog prostora. Riječ je o novome ciklusu u kojima Žunjić problematizira aspekt vremenskih intervala, kretanja između dvije točke, gibanja između krucijalnih događanja označenih mrljom, formom, s istaknutom i snažnom bojom.
 
Sve pršti od dinamike, uočava se napetost unutar volumena slike, mada površinu sliku možemo prepoznati i kao fliper, gdje se metalna kugla, neprestano se odbijajući klizi prema izlazu, nastojeći pobjeći igraču koji se bjesomučno trudi što duže je zadržati i igri i postići što je moguće veći broj bodova.
 
Ali život, ni svemir, nije tako jednostavan, jer i tamo je sve u pokretu, u neprestanom komešanju tajanstvenih pravaca plova kroz golemost neshvatljivog i nedokučivog volumena, plova koji ostavlja ipak utisnute tragove, koje slikar prati svojom paletom, pozorno birajući boju koja će dominirati iznad složenog sivila. Ciklus Vremenskih intervala, Mladena Žunjića, skladno se i logično uklapa i kao nastavak i kao zasebna cjelina u cjelokupni slikarev opus, u kome možemo pratiti raznolike mijene tretmana motiva, ali uz stalnost izrazitog kolorizma, za koga možemo reći kako je zaštitni znak umjetnika kao osobito prepoznatljiva dojmljiva karakteristika.
https://direktno.hr/upload/publish/122549/20180424-123150_5afa9bf889c11.jpg
Žunjić je izgradio veći dio opusa na žustroj upotrebi mrlje, snažnog ali kratkog nanosa boje, uz mnoštvo raznovrsne tvorbe nastale prskanjem, špricanjem boje na izazovnu bjelinu platna (asocijacije na nešto sasvim putenom sasvim su prikladne) u stvaranju brojnih neobičnih svijetova, svemirskih kutaka s izrazitom dominirajućim bojama koje lako natkriljuju preostalu paletu.
 
Istodobno višeslojna simbolika vješto se krije u tim naizgled jednostavnim mrljama, obojanim malim, čudnim plohama, ispod siline pravaca koji neprestano jure, s lijeva na desna i obrnuto, pa gore, dolje, pa opet iznova, stalno, zauvijek. Možemo reći kako Žunjić, na svoj način vidi i doživljava a zatim pretače na platno, motiv jednog dana u životu Nekog Nepoznatog sa svim elementima koji ga sačinjavaju, prikazujući ga kao kap u svemiru, kao dovoljno veliku mrlju, kako bi ipak bili uvjereni da to, on, postoji i živi u svom vremenskom intervalu, između dvije točke.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

Tko će postati prvak svijeta u nogometu?

Ponedjeljak, 25/06/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1112 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević