Get Adobe Flash player

Na radost i ponos hrvatskog Drniša

 
 
                Niti suze, niti kiša,
                Ni oluje u krvi i bolu
                Nisu rijeku Čikolu
                Makle iz Drniša.
                Teče, teče Čikola,
                Teći ne prestaje
                I teći će zauvijek
                Čak i kamen da je.
https://www.tz-drnis.hr/images/galerije/cikola/01.jpg
                Valom sreće,
                Krikom bola
                Poput sivog sokola
                Uzdiže se Čikola,
                Sve viša i viša
                I nikada ne će
                Iz svoga Drniša.
                Niti snovi, niti java
                Ustavit ju ne će moći!
                Čuvaju je dane, noći
                Branitelji iz Čavoglava.
                Sva drniška zvona
                Vidaju joj prošle rane
                Pjesmom Marka Tompsona.
                Teče, teče Čikola
                U koritu svom.
                Sve bujnija i sve viša,
                Na radost i ponos
                Hrvatskog Drniša,
                Spremna je i ona
                Braniti svoj Dom.  
 

Malkica Dugeč, 5. 9. 2019.

Daleko sam od tebe

 
 
Nebo plavo
cvrkuta nema
znam
i ti si sama
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTg4dvydrQ0qt0IkNTJ-od5w26aAztDQckfbBtAOwMEQTrOEFAD&s
Sunčani dan
cvjetovi zaspali
vjetar ih miluje
daljinom
 
Daleko sam od tebe
svima stranac
netko te možda grije
blizinom
 
Šutnja
kao kamen teška
niz lice korača
 

Mijo Arapović

U ovom ciklusu ništa se ne zaustavlja, sve istodobno teče i formira iz trenutka u trenutak sve više novijih formi

 
 
U najnovijem ciklusu, vrijedni hrvatski likovni umjetnik, slikar Mladen Žunjić služi se tekućim akrilima, odnosno tehnikom lijevanja i razlijevanja boje po platnu, na formatima 120 x 100 cm.
https://www.hrsvijet.net/images2/kultura/1_miroslav_pelikan/000000000_zunjic_novo.jpg
Tekući akrili idu ruku pod ruku s umjetnikom kao što je Mladen Žunjić, brz, eksplozivan, snažnog i nezaustavljivog poteza, u kreiranju kolorističkih fantazmagorija, zamišljenog svijeta potpuno slobodnog kretanja, svijeta  koji se temelji na energiji koja kontinuirano protječe.
 
Ponekad mi se čini kako ove ciklusr slikar posvećuju slobodi ili pak možda potpunom oslobođenju. U svakom slučaju u ovom ciklusu ništa se ne zaustavlja, sve istodobno teče i formira iz trenutka u trenutak sve više novijih formi, koje nakratko zažive iznova se miješajući s drugim boja u strastvenom grču. A moguće je, kako je slikareva posveta usmjerena prolaznosti, kratkoći, nadmoći klepsidre nad svijetom ljudi.
 
Vrlo živopisni koloristički svijetovi vladaju na platnima u najnovijem ciklusu i ovom se prigodom Žunjić pokazuje kako je vrsni kolorist, istraživač prostora u kojem žive boje. Mladen Žunjić je u posljednje vrijeme realizirao nekoliko vrlo snažnih ciklusa, ulja i akrila u velikom formatu, slijedeći uporno i beskompromisno svoje artističke ideje.
 

Miroslav Pelikan

Izložba A4/2 izdanje 'Vertigo' Martine Ištvan

 
 
Izložba mlade umjetnice Martine Ištvan pod nazivom 'Vertigo' otvorena je u utorak, 12. studenoga 2019. godine u Galeriji umjetnina u Splitu. Izložba se održava u sklopu programa A4, nacionalnog natječaja koji povezuje studente diplomskog studija umjetničkih akademija i povijesti umjetnosti u svrhu organiziranja izložbe koja će povezati buduće umjetnike i buduće povjesničare umjetnosti iz cijele Hrvatske. Za izložbu Martine Ištvan tekst je napisao Leopold Rupnik. Mentorice ovog umjetničkog rada su dr. sc. Vlasta Žanić, izv. prof. art. (ALU) i dr. sc. Josipa Alviž, viša asistentica (FFZG).
https://www.galum.hr/site/assets/files/1678/1_skok_u_sebe_m.1000x0.jpg
Proces propitivanja identiteta ujedno označava i postupak ograđivanja od problema koji su dio onoga što čini bivstvo svake osobe. Analitičkim instrumentarijima poput introspekcije ili retrospekcije moguće je ponirati u vode podsvjesnog i spoznati uzroke vlastitih destruktivnih mehanizama. Proces spoznaje podsvjesnih mehanizama svojstven je svakom čovjeku, a svoju inačicu uranjanja u podsvjesno Martina Ištvan predstavlja u multimedijalnoj izložbi Vertigo. Izložbu čine dvije kiparske instalacije, kinetička skulptura i zasebni video rad kojima umjetnica bilježi trenutke osobne fragmentacije u različitim periodima života, kao i metode kojima se autokritički hvata u koštac s isplivanim fragmentima podsvijesti.

 

„U radu Skok u sebe umjetnicu simboliziraju noge odijeljene od trupa i postavljene na vrha ljestava u položaju skoka u ponor vlastite podsvijesti predstavljene bazenom s plutajućim perikama. Dezintegracija perika odražava unutrašnje procese umjetničine dezintegracije. Skok treba gledati kao autoanalitički čin prijelaza iz svjesnog stanja u nesvjesno, kako bi se proniknuli uzroci različitih unutrašnjih uvjetovanosti. Ogledalo postavljeno nad bazenom pojačava dojam propadanja svijesti, a istovremeno zrcaljenje u bazenu simbolizira i autorefleksiju umjetnice o njenom unutrašnjem životu.
 
U kinestetičkoj skulpturi Vrtnja, umjetnica sebe postavlja u kadar instalacije kroz zgrčene ruke koje se drže za rotirajuću ruču. Okretanje ruku oko ruče simbolizira vrtnju u krug oko postojećih problema. Kontinuirano snažni okreti ruku sugeriraju vrtoglavost ulaska u podsvijest i sanaciju potisnutih trauma koja može dovesti do uspostave stabilnog životnog ritma ili, pak, besmislenu dinamiku vrtnje oko problema koja vodi u (auto)destrukciju.
Udaljavanje od problema ujedno je i proces koji uključuje vlastito defragmentiranje. U suštini riječ je o ambivalentnom procesu kojim se umjetnica bavi u radu Potonuće. Dvojnost se u radu temelji na ishodu autorefleksivnih postupaka – s jedne strane umjetnica prikazuje suočavanje s podsviješću u obliku polegnutih, opuštenih nogu na postamentu, a s druge strane potiskivanje anksioznosti materijalizira u plišanim psićima koji najlonom odvojeni od ispruženih nogu cvile i međusobno se sudaraju. Rezultat gledanja u podsvijest i odmicanja od internaliziranih mehanizama sučeljavanja s problemima u umjetničinom radu se udvaja tako što se ponavljanje umjetničinih razvijenih i usvojenih rehabilitacijskih metoda ovisno o perspektivi gledanja predstavlja kao uspješan ili neuspješan autoterapijski projekt. Teme perspektive i promatranja umjetnica se dotiče i prilikom oblikovanja postamenta tako što ga u donjem dijelu ravnim rezom perspektivno mijenja, naglašavajući pritom perspektivu postamenta.
Kratkometražni eksperimentalni video rad 'Vertigo' objedinjuje predstavljene instalacije. Snimljenim kadrovima umjetničina previranja postavljena su u autobiografski kontekst, uprizorujući osobnu fragmentaciju u umjetnici bliske lokuse. Montirajući kadrove izvedbi kretnji i one-minute skulptura nasuprot bučnih kadrova laveža psića, umjetnica u narativ unosi osjećaj nervoze i nestrpljenja naglašavajući kroz video tjeskobno osjećanje koje prožima cijelu izložbu.“ (kustos Leopold Rupnik)
 
Martina Ištvan magistrica je likovne edukacije, smjer kiparstvo, na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje titulu stječe pod mentorstvom Vlaste Žanić. Svoje formalno umjetničko obrazovanje nadopunjuje studijima likovne pedagogije pri Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci i Akademiji likovnih umjetnosti u Osijeku. Sudjeluje 2017. na izložbi likovnog odjela Ogranka Matice hrvatske u Vinkovcima. U sklopu projekta Grad na drugi pogled u Karlovcu 2019. izvodi performans Zvijezda, dok nešto kasnije u 2019. također sudjeluje na međunarodnom izložbenom programu Trans-Form 2019. u Muzeju suvremene umjetnosti u Ljubljani. U pripremi su joj samostalne izložbe u Galeriji Studentskog centra i Galeriji ULUPUH u Zagrebu. Sudionica je virtualnog, internacionalnog izložbenog projekta Open Art 2019.
 
Leopold Rupnik student je povijesti umjetnosti i germanistike. Završava obrazovni program Ženski studiji Centra za ženske studije 2016. godine. Dobitnik je Rektorove nagrade za znanstveno-umjetnički projekt Deutsch-römisches Brevier: 500 godina – 400 primjeraka – 1 obljetnica 2019. godine. Suradnik je Galerije CEKAO pri Pučkom otvorenom učilištu u Zagrebu i Galerije f8 pri Akademiji za dramske umjetnosti gdje djeluje kao autor tekstova kataloga. Surađuje 2018. godine kao autor teksta na Međunarodnom studentskom bijenalu u galeriji Academia Moderna. Urednik je kulturno-umjetničkog portala Kulturflux. Objavljuje niz znanstvenih i esejističkih radova, članaka te prikaza u časopisima i na portalima među kojima se ističu časopisi Treća i Narodna umjetnost. Izlaže i sudjeluje na realizaciji niza znanstveno-umjetničkih skupova među kojima se ističe sudjelovanje na Danima Marije Jurić Zagorke 2017. godine i realizacija okruglog stola Prakse i taktike poticanja mladih umjetnika i kustosa u Institutu za suvremenu umjetnost 2018. godine.
Izložba je otvorena do 8. prosinca 2019. godina.
 

Nives Matijević

Anketa

Komu ćete dati svoj glas na predsjedničkim izborima?

Subota, 14/12/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 3103 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević