Get Adobe Flash player

Raspršenost i blagost pomno odabrane kolorističke palete ukazuje na vrlo senzibilnog umjetnika

 
 
Akademski slikar Bojan Dolenec, agilni je pripadnik srednje generacije suvremenih hrvatskih likovnih umjetnika, autor je nekoliko zanimljivih i intrigantnih ciklusa, posvećenih krajobrazu, intimi, arhitekturi, izlagao je na nizu zapaženih samostalnih izložbi. U posljednje je vrijeme posvećen izradi slikarskih reljefa (riječ je formama u gipsu, koloriranim, posebice sa zlatnom bojom) i akrilima u malom i manjem formatu s izrazito apstraktnim motivima.
https://direktno.hr/upload/publish/122830/-dsc2507-1_5afd5e06a91e1.jpg
Mnogi autori ističu kako je najteže realizirati sliku u malom formatu, u ulju i akrilu, posebno, kako je zapravo uvijek problematično složiti u jedinstvenu cjelinu taj novostvoreni svijet ideja na jedva dostatnoj površini. Dolenec je na formatu 20 x 20 cm, predočio uzburkani svijet mrlja, fleka, obojanih malih prostora, u kontinuiranoj tektonskoj aktivnosti, koji se miješa , mijenjajući i lice i naličje slike.
 
Izrazita dinamika malog volumena, snažne i dojmljive boje dočaravaju i doživljaj ukazivanja udaljenog tla , visoko s neba , ali i dojam zamućenog pogleda na šarenilo i bogatstvo spontanosti engleskog vrta, izrazite ljepote. Istodobno, na malim se formatima uvijek krije više simbola i teže ih je dešifrirati, doživjeti, onako kako je umjetnik izvorno zamislio, no priča o prikrivenim ljepotama engleskog vrta na akrila Bojana Doleneca a koji djeluju vrlo smireno, opušteno, blago, doima se približno točnom.
http://m.metro-portal.rtl.hr/img/repository/2018/05/web_image/bojan_dolenec_1.jpg
Raspršenost i blagost pomno odabrane kolorističke palete ukazuje na vrlo senzibilnog umjetnika, koji svoje mnogostruke emocije vrlo vješto tka s bojom i platnom, tvoreći u svakoj novoj slici oživotvoreni svijet vlastitih ideja, promišljanja, osjećaja. Zanimljivo će biti vidjeti kako će se razvijati ovaj ciklus, hoće li vremenom pojaviti potreba za većim formatom ili će razvoj ići prema još manjim, uz naravno širenje ili sužavanje kolorističkog spektra? Sve ovisi koliko će slikar duboko ulaziti u unutrašnjost lijepog i njegovanog engleskog vrta, nepresušnog kolorističkog motiva.
 

Miroslav Pelikan

Zlatna boja dominira na svim izloženim slikama

 
 
Akademski slikar Damir Medvešek iz Zagreba, istaknuto je ime na aktualnoj likovnoj sceni, kako svojim umjetničkim angažmanom u HNK-u tako i atelijerskim aktivnostima i redovitim izlaganjem i kod kuće ali i češće u inozemstvu (odakle mu u posljednje vrijeme i stižu hvalospjevi).
http://m.metro-portal.rtl.hr/img/repository/2018/05/web_image/damir_medvesek_1.jpg
Najnovija samostalna izložba Damira Medvešeka nedavno je otvorena u ETK Galeriji u kompaniji Ericson Tesla u Zagrebu (od sredine svibnja do početka lipnja), kojom prigom se umjetnik predstavio s nizom nefigurativnih, apstraktnih slika u srednjem formatu pod intrigantnim nazivom ZLATNI OPUS. Doista, zlatna boja dominira na svim izloženim slikama uz blagu nazočnost diskretno umetnutih malih ali svakako vidljivih i vrlo simboličnih, obojanih ploha, koje gotovo kao da izviru ispod zlatnog pokrova ili ga možda čak i drže, pridržavaju, uz tajanstvenu prisutnost tamne ruže.
 
Zlatna boja neštedimice prekriva cijelu površinu slike (riječ je o 14 karatnom zlatnom pigmentu), dajući joj svakako izniman, nesvakidašnji svečani ton, dojam je da  uzduž poredane slike čine zlatni (pozlaćeni zastor) ili čak niz od nekoliko vratra koje vode nekamo, dalje od sjaja zlata, izvan. Što umjetnika, slikara, tjera, navodi, a koji je poznat kao klasični figurativac da povremeno u kutku svoga atelijera radi na apstraktnom ciklusu, jednako snažno uronjen u likovni problem?
 
Vjerojatno radoznalost, obična ljudska radoznalost, ovoga puta presvučena  s umjetničkom profesijom, da, radoznalost, potreba da se uroni i u druge forme i u druge svijetove u stalnoj, neprestanoj potrebi da se suoči s onom jednom slikom, s kojom će kao svaki iskreni umjetnik, biti zadovoljan, s onom slikom koja se sanja od pojave želje da svoj život posveti umjetnosti. Medvešek je svoj novi, zlatni ciklus posvetio suncu, poput mnogih civilizacija u povijesti, diveći mu se i nastojati zadržati na novostvorenim slikam njegov vreli, oživotvorujući dah.
https://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2018/05/Damir-Medve%C5%A1ek-ZLATNI-OPUS-1.jpg
Vrlo zanimljiva i nadasve intrigantna izložba akademskog slikara Damira Medvešeka, koji je svojim novim ciklusom i postavom u ETK galeriji otvorio niz pitanja, upita, dilema, u sučeljavanju sa zlatnom serijom. Istodobno ovo je doista prava prigoda da upoznamo i one manje poznate strrane pojedinog umjetnika, kao sada Damira Medvešeka, slikara figurativne orijentacije, koji nas je ovom izžbom po malo i iznenadio.
 

Miroslav Pelikan

Raskoš kolorizma i figurativnost glavna su obilježja autorove slikarske imaginacije

 
 
U redovitom programu Hrvatske Paneuropske unije, osim kontakata s europskim institucijama, političkih i kulturoloških tribina, važan su oblik djelatnosti izložbe koje prezentiraju hrvatsku baštinu svijetu i obratno. U nastojanjima da se u Zagrebu predstave mnogi hrvatski umjetnici iz cijele domovine i svijeta, 22. travnja 2012. otvorena je izložba slikara i skulptora iz Vinkovaca 
https://2.bp.blogspot.com/-aWhigJAFYoA/Ws_gVxJYcFI/AAAAAAAAUsk/cYaaQqNoEkYTe2ciM05CkygeFHV_AykcACLcBGAs/s1600/VLADIMIR.jpg
Raskoš kolorizma i figurativnost glavna su obilježja njegove slikarske imaginacije, a osnovni duhovni prostor romantičarska očaranost mimesisom. Predstavio se i kao grafičar te crtežom obuhvatio vukovarske kao i primorske teme Vladimira Živaljića.
 
Nekada vukovarski branitelj, a danas uspješni umjetnik, predstavio se bogatim opusom slika u raznim tehnikama - od ulja na platnu do akvarela, a kao skulptor plitkim reljefima u mekanome limu i figurama u gipsu i bronci. Tematski krugovi su pejzaži, portreti, mrtve prirode, a posebna zanimljivost njegova slikarstva je reinterpretacija "Po načinu starih" u kojem opusu se u novom ruhu pojavljuju hrvatski slikari: Nasta Rojc, Nikola Mašić, Jerolim Miše, Slava Raškaj, "münchenska grupa" ili europski impresionisti. Raskoš kolorizma i figurativnost glavna su obilježja njegove slikarske imaginacije, a osnovni duhovni prostor romantičarska očaranost mimesisom. Predstavio se i kao grafičar te crtežom obuhvatio vukovarske kao i primorske teme.
HPEU je još jednom pružila mogućnost da se predstavi publici raskošni i bajkoviti svijet samonikloga umjetnika koji se raduje uzbudljivim ljepotama u likovnoj umjetnosti. Izložbu su otvorili predsjednik HPEU-a dr. Pavo Barišić i kustosica prostora HPEU-a Nevenka Nekić prof., a glazbeni okvir bila je glazba Mozarta i Czernyja u izvedbi mlade pijanistice iz Vukovara Magdalene Živaljić.
 

Nevenka Nekić, https://www.hkv.hr/kultura/vijesti-kultura/11327-qtragoviq-vladimira-ivaljia.html

Izložba "Exhibition continues" Ignasija Aballíja

 
 
Nakon uspješne suradnje na organizaciji izložbe Juliao Sarmenta i Mimma Paladina, Galerija Kula u suradnji s Galerijom umjetnina i Zavodom HAZU-a, u ambiciji što kvalitetnije internacionalizacije programa dogovorila je pregled stvaralaštva Ignasi Aballia, jednog od najznačajnijih suvremenih španjolskih umjetnika. Izložba je postavljena na tri lokacije: Zavod HAZU, Galerija umjetnina i Galerija Kula. Kustos izložbe je Duje Mrduljaš.
http://www.abc.es/media/cultura/2015/11/02/aballi1_xoptimizadax--620x349.jpg
Ignasi Aballí rođen je u Kataloniji, Barceloni, 1958. godine, gdje je 1981. godine diplomirao na Akademiji likovnih umjetnost. Aballijeva praksa razvijena na postavkama konceptualne umjetnosti, refleksija je o zastupljenosti i percepciji medija poput slikarstva, skulpture, fotografije, fikcije, filma i videa. U svom radu Aballi prisvaja i reorganizira tekstove, slike, materijale i procese, istražuje nazočnost i odsutnost, vidljivo i nevidljivo, transparentnost i njenu suprotnost, a sve kako bi ukazao da je prekomjernost vizualnog sadržaja bez značenja jedno od ključnih obilježja suvremene epohe. 
 
Izložba u Splitu, pod nazivom Exhibition continues, fokusira se na radove nastale u posljednjih petnaest godina i predstavlja putovanje kroz umjetnikove estetske postavke kojima propitkuje konvencionalne sustave realizacije umjetničkog djela u medijima instalacije, skulpture, slike i kolaža, te eklektičnoj upotrebi nekonvencionalnih materijala poput prašine, hrđe, metala, novinskih isječaka i komadića novčanica.
 
Izložba hrvatsku javnost upoznaje s jednim od najvitalnijih suvremenih španjolskih autora, te sa specifičnom kritičko-poetskom interpretacijom života i umjetnosti u današnjem svijetu. Tijekom posljednjih desetljeća Ignasi Aballi imao je skupne izložbe diljem svijeta, između ostalog zastupao je Španjolsku na 52.Venecijanskom bijenalu (2007.), Sydney bijenalu (1998.), te samostalne izložbe u muzejima kao Pinacoteca do Estado, São Paulo (2010.), FundacióJoan Miró, Barcelona (2008., 2015.), Museu Serralvesin Porto (2006.), Ikon Galleryin Birmingham (2006.),  ZKM in Karlsruhe ( 2006.), Museum of Contemporary Art de Barcelona MACBA (2005.), i Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia MNCARS, Madrid (2002., 2015.) itd. Izložba traje do 16. lipnja 2018.
 

Nives Matijević

Anketa

Treba li obustaviti postojeće sudski neutemeljene postupke protiv Zdravka Mamića?

Srijeda, 18/07/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 835 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević