Što bi se pod nazivom Informatika u obrazovnom sustavu uobičajeno trebalo podrazumijevati?

 
 
Pismo HAZU-a ministrici Blaženki Divjak
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA
REPUBLIKE HRVATSKE
Prof. dr. sc. Blaženka Divjak
Ul. Donje Svetice 38
10 000 Zagreb
 
Zagreb, 26. listopada 2017.
 
Poštovana gospođo Ministrice,
Predsjedništvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, na svojoj 8. (235.) redovitoj sjednici, održanoj 25. listopada 2017. raspravljalo je o Vašoj inicijativi za uvođenje obveznog predmeta Informatika u 5. i 6. razrede osnovnih škola u školskoj godini 2018./ 2019. i potrebi da se nakon prilagodbe propisa Informatika kao obvezni predmet uvede i u 7. i 8. razredima, te je zaključilo kako bi se pod nazivomInformatika u obrazovnom sustavu uobičajeno trebalo podrazumijevati:
- stjecanje vještina za uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije(digitalna pismenost) kojom se oblikuju, spremaju, pretražuju i prenose različiti multimedijski sadržaji;
- uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije u obrazovnom procesu(edukacijska tehnologija, e-učenje);
- rješavanje problema računalom uporabom nekog programskog jezika pri čemu su prepoznatljivi sljedeći koraci: specifikacija i raščlamba problema, analiza problema i odabir postupaka za njegovo rješavanje, priprema i izrada programa, ispitivanje programa i uporaba programa (rješavanje problema i programiranje).
http://www.hrt.hr/media/tt_news/kus1.jpg
Zvonko Kusić
 
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti posebno ističe da težište obrazovnog procesa u predmetuInformatika u osnovnim i srednjim školama mora biti na rješavanju problema i programiranju. Kod učenika je potrebno poticati razvitak računalnog načina razmišljanja koje omogućuje razumijevanje, analizu i rješavanje problema odabirom odgovarajućih strategija, algoritama i programskih rješenja. Ovaj način razmišljanja nadovezuje se na matematički način razmišljanja koji se sustavno mora razvijati u matematici. Takvi se načini razmišljanja moraju prenositi i u druga područja, posebice u područje prirodoslovlja, kao i u praktični život. Ovakav pristup oblikovanju nastave informatike, posebice u osnovnoj školi, svakako bi se trebao usmjeriti i na poboljšavanje PISA rezultata hrvatskih učenika.
 
Slijedom iznesenog, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti slobodna je sugerirati uključivanje navedenih stavova u implementiranje obveznog predmeta Informatika u hrvatski osnovnoškolski obrazovni sustav.
 
Obavijest:
- svim Razredima
- Ured za odnose s javnošću i medije -spis 10-238/ -2017.
- spis 10-103/-2017.
 

Zvonko Kusić, predsjednik HAZU-a