Ministarstvo se ne pridržava ključnih propisa odgojno-obrazovne politike

 
 
Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) 9. listopada 2017. objavilo je Izjavu za javnost u kojoj izražava zabrinutost zbog izostanka sustavne skrbi i društvenoga suglasja oko odgoja i obrazovanja. Upozoravaju na provedbu reforme koja se svodi na opremanje škola informatičkom opremom, argumente koji potvrđuju kako se Ministarstvo ne pridržava ključnih propisa odgojno-obrazovne politike i sustavno ih ne primjenjuje te ističu kako hrvatskom odgoju i obrazovanju prijeti funkcionalni kaos s nesagledivim negativnim posljedicama.
http://www.divinatix.com/wp-content/uploads/2015/02/20120413brume3redim.jpg
Aktualna ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u potpunosti je ignorirala napomenu i upozorenje najeminentnijih stručnjaka. Postavlja se pitanje u kojoj se zemlji resorna ministrica ima pravo oglušiti na javni poziv na (ne)odgovornost i upozorenje o posljedičnom prijetećem kaosu. Treba podsjetiti kako Divjak kontinuirano ignorira vodeće stručnjake HAZU-a, njihov doprinos od 150 recenzija na Cjelovitu kurikularnu reformu (CKR) te obezvređuje stavove struke. Tako ministrica u javnosti ignorira ozbiljne primjedbe na CKR, što je u potpunoj suprotnosti sa zaključkom recenzija koje argumentirano upozoravaju na neprovedivost i štetnost CKR-a. Izvjesno je kako aktualno Ministarstvo provodi politiku samovolje interesnih skupina koje u obrazovanju vide isključivo priliku za ostvarenje svojih interesa. Zato se umjesto reforme provodi digitalizacija i informatizacija škola, što je zapravo samo forma, a sadržaj očito nije predmet interesa. Što znače stručne recenzije nasuprot predviđenoj investiciji od 2,5 milijardi eura? Što znači javni poziv nasuprot natječaju o mikro računalima s definiranom veličinom 6x6, težinom ispod 10 grama, a u svijetu postoji samo jedan takav model i to samo jednog proizvođača? Suvišno je i komentirati jer bi i učenici u nižim razredima osnovne škole prepoznali korupciju i namještanje. Dakle, umjesto reforme, baca se prašina u oči. A Ministarstvo izaziva kaos!
 
Hrvatski odgoj i obrazovanje, pod parolom navodne depolitizacije obrazovanja, nikada do sada nije bio tako ispolitiziran, stručno difamiran i ignoriran. S druge strane, od dolaska Divjak nismo vidjeli ništa osim puštanja magle u vidu digitalizacije i informatizacije. I dok se druge zemlje, koje su krenule putem masovne digitalizacije nastave poput Njemačke, okreću novom trendu smanjivanja digitalnih sadržaja iz nastave, Hrvatska bezglavo srlja. Jer su odgoj i obrazovanje postali plodonosno područje interesnih skupina koje u suradnji s Ministarstvom koriste reformu za provođenje svojih ciljeva. U konačnici, izvjesno je kako aktualano Ministarstvo ne zastupa interese djece, škole, učitelja, znanosti, hrvatskoga društva. Hrvatska je opet pala na ispitu. Umjesto promjena, razvoja i poboljšanja imat ćemo isključivo pozitivne promjene na računima pojedinaca. Viva la Croatia!
 

Dr. sc. Sanja Bilač (članak je objavljen u „Školskim novinama“, broj 34, 7. 11. 2017.)