Get Adobe Flash player

Protiv ovakvoga CKR-a je većina Hrvata

 
 
Aleksandar Stanković
(urednik emisije “Nedjeljom u 2”),
Kazimir Bačić
(glavni ravnatelj Hrvatske radiotelevizije),
Ravnateljstvo Hrvatske radiotelevizije
Prisavlje 3, HR-10000 Zagreb
 
Pismo čelnicima HRT-a
Poštovani gospodine Stankoviću,
poštovani gospodine ravnatelju Bačiću,
poštovana gospodo članovi Ravnateljstva Hrvatske radiotelevizije,
htio bih istaknuti da su tvrdnje gospodina Aleksandra Stankovića, izrečene u emisiji “Nedjeljom u 2” prikazanoj 26. studenoga 2017. godine, sasvim netočne i to konkretno izjava da su kritike Cjelovite kurikularne reforme (CKR) ideološke naravi kao i da postoji suglasnost onih koji podržavaju CKR i onih koji ga kritiziraju u čak 97 posto. One nisu ni na koji način provjerene niti argumentirane, a budući da su izrečene na nacionalnoj televiziji te ih je pred hrvatskom javnošću iznio upravo predstavnik ove iste televizije, ovakve su izjave i vrlo neodgovorne. One de facto (novinarski) prezentiraju CKR u javnosti kao reformu školstva koja je u velikoj većini (97 %) svima prihvatljiva. To apsolutno nije istina i time se trivijaliziraju recenzije više od stotine akademika, sveučilišnih profesora i, znanstvenika, učitelja i pedagoga iz osnovnih i srednjih škola koji su upozorili na velike probleme s CKR-om.
https://archive.li/SaQt5/92c96076916e525bc171aab8aa17fe27ba3ffbf6/scr.png
Navodim samo neke od mnogih nedostataka koje su recenzenti istaknuli:
- neprovedivost metodologije CKR-a koja nema temelje u modernome školstvu razvijenih zemalja (posebno kulturološki bliskih srednjoeuropskih zemalja)
- neprofesionalan i površan pristup usavršavanju učitelja i nastavnika
- pogrješke u odgojno-obrazovnim očekivanjima
- manjak naglaska na STEM području i podjela predmetne satnice prema vlastitim afinitetima, a ne prema objektivnim potrebama društva
- nepostojanje programa za darovite učenike (posebno one s iznimnim postignućima)
- otvaranje vrata mogućnosti da hrvatska književnost (autori i djela koji nisu obvezni u prijedlogu CKR-a) sasvim nestane iz hrvatskih učionica (isto kao i hrvatski jezik koje se naziva “materinjim” a ne “hrvatskim” imenom)
- neodgovoran pristup poučavanju hrvatske povijesti od nacionalnoga značenja te nekorektan i netočan prikaz Domovinskoga rata.
S obzirom da već više od dvadeset godina radim u Sjedinjenim Američkim Državama u području visokoga školstva (što uključuje zadnjih dvanaest godina kao dekan fakulteta na sveučilištu), moram priznati da me CKR u svojoj cjelovitosti razočarao. To je pristup školstvu koji se u razvijenim zemljama javio u 90-im godinama prošloga stoljeća i koji je napušten upravo zbog toga što nije funkcionirao. Moju recenziju CKR-a (stručnu a ne ideološku) kao i stotine drugih recenzija jednostavno možete pronaći na internetskim stranicama Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti te se uvjeriti da se ne radi o 97 % suglasnosti recenzenata i autora CKR-a. Stoga je iznimno neodgovorno na javnoj televiziji širiti takve neistinite teze.
 
Već sam i ranije apelirao na ministra znanosti i obrazovanja kao i na državnoga tajnika da depolitiziraju reformu školstva te ju ostave struci. Ovom prilikom apeliram na Vas kao glavnoga ravnatelja HRT-a da se - kao nacionalna televizija - posvetite iznošenju istinitih činjenica te da javno (u emisiji “Nedjeljom u 2” i u ostalim medijima) opovrgnete neistinite tvrdnje jednoga od vaših novinara odnosno gospodina Aleksandra Stankovića.
 
Isto tako, upravo kao novinari možete izuzetno pridonijeti javnoj raspravi o prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme time što ćete dati jednaki javni prostor i onima koji su radili na CKR-u kao i onima koji su iznijeli kritike, ali imaju i prijedloge kako ga poboljšati. Možete također posjetiti škole u razvijenim zemljama i raditi priloge o njihovim odgojno-obrazovnim sustavima (iako sumnjam da ćete naći nešto slično CKR-u). Ovom prilikom pozivam Vas da posjetite New Jersey (SAD), a ja ću Vam osobno organizirati posjete školama koje funkcioniraju na vrlo visokoj razini (takozvane high performing schools).
 
Školstvo je kamen temeljac svakoga naprednog društva i budućnost Hrvatske ovisi o ovoj reformi školstva (isto kao i vaše vlastite mirovine) jer bez kvalitetnoga školstva nema ni društvenoga blagostanja.
S izrazima poštovanja,
 

Boris Vilić, dekan College of Continuing Studies, Rider University2083 Lawrenceville Road, Lawrenceville, NJ 08648, USA

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osvježi

Anketa

Tko mora podnijeti ostavku nakon smrti mladića u Zaprešiću?

Nedjelja, 19/08/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1101 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević