Get Adobe Flash player

Protiv ovakvoga CKR-a je većina Hrvata

 
 
Aleksandar Stanković
(urednik emisije “Nedjeljom u 2”),
Kazimir Bačić
(glavni ravnatelj Hrvatske radiotelevizije),
Ravnateljstvo Hrvatske radiotelevizije
Prisavlje 3, HR-10000 Zagreb
 
Pismo čelnicima HRT-a
Poštovani gospodine Stankoviću,
poštovani gospodine ravnatelju Bačiću,
poštovana gospodo članovi Ravnateljstva Hrvatske radiotelevizije,
htio bih istaknuti da su tvrdnje gospodina Aleksandra Stankovića, izrečene u emisiji “Nedjeljom u 2” prikazanoj 26. studenoga 2017. godine, sasvim netočne i to konkretno izjava da su kritike Cjelovite kurikularne reforme (CKR) ideološke naravi kao i da postoji suglasnost onih koji podržavaju CKR i onih koji ga kritiziraju u čak 97 posto. One nisu ni na koji način provjerene niti argumentirane, a budući da su izrečene na nacionalnoj televiziji te ih je pred hrvatskom javnošću iznio upravo predstavnik ove iste televizije, ovakve su izjave i vrlo neodgovorne. One de facto (novinarski) prezentiraju CKR u javnosti kao reformu školstva koja je u velikoj većini (97 %) svima prihvatljiva. To apsolutno nije istina i time se trivijaliziraju recenzije više od stotine akademika, sveučilišnih profesora i, znanstvenika, učitelja i pedagoga iz osnovnih i srednjih škola koji su upozorili na velike probleme s CKR-om.
https://archive.li/SaQt5/92c96076916e525bc171aab8aa17fe27ba3ffbf6/scr.png
Navodim samo neke od mnogih nedostataka koje su recenzenti istaknuli:
- neprovedivost metodologije CKR-a koja nema temelje u modernome školstvu razvijenih zemalja (posebno kulturološki bliskih srednjoeuropskih zemalja)
- neprofesionalan i površan pristup usavršavanju učitelja i nastavnika
- pogrješke u odgojno-obrazovnim očekivanjima
- manjak naglaska na STEM području i podjela predmetne satnice prema vlastitim afinitetima, a ne prema objektivnim potrebama društva
- nepostojanje programa za darovite učenike (posebno one s iznimnim postignućima)
- otvaranje vrata mogućnosti da hrvatska književnost (autori i djela koji nisu obvezni u prijedlogu CKR-a) sasvim nestane iz hrvatskih učionica (isto kao i hrvatski jezik koje se naziva “materinjim” a ne “hrvatskim” imenom)
- neodgovoran pristup poučavanju hrvatske povijesti od nacionalnoga značenja te nekorektan i netočan prikaz Domovinskoga rata.
S obzirom da već više od dvadeset godina radim u Sjedinjenim Američkim Državama u području visokoga školstva (što uključuje zadnjih dvanaest godina kao dekan fakulteta na sveučilištu), moram priznati da me CKR u svojoj cjelovitosti razočarao. To je pristup školstvu koji se u razvijenim zemljama javio u 90-im godinama prošloga stoljeća i koji je napušten upravo zbog toga što nije funkcionirao. Moju recenziju CKR-a (stručnu a ne ideološku) kao i stotine drugih recenzija jednostavno možete pronaći na internetskim stranicama Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti te se uvjeriti da se ne radi o 97 % suglasnosti recenzenata i autora CKR-a. Stoga je iznimno neodgovorno na javnoj televiziji širiti takve neistinite teze.
 
Već sam i ranije apelirao na ministra znanosti i obrazovanja kao i na državnoga tajnika da depolitiziraju reformu školstva te ju ostave struci. Ovom prilikom apeliram na Vas kao glavnoga ravnatelja HRT-a da se - kao nacionalna televizija - posvetite iznošenju istinitih činjenica te da javno (u emisiji “Nedjeljom u 2” i u ostalim medijima) opovrgnete neistinite tvrdnje jednoga od vaših novinara odnosno gospodina Aleksandra Stankovića.
 
Isto tako, upravo kao novinari možete izuzetno pridonijeti javnoj raspravi o prijedlogu Cjelovite kurikularne reforme time što ćete dati jednaki javni prostor i onima koji su radili na CKR-u kao i onima koji su iznijeli kritike, ali imaju i prijedloge kako ga poboljšati. Možete također posjetiti škole u razvijenim zemljama i raditi priloge o njihovim odgojno-obrazovnim sustavima (iako sumnjam da ćete naći nešto slično CKR-u). Ovom prilikom pozivam Vas da posjetite New Jersey (SAD), a ja ću Vam osobno organizirati posjete školama koje funkcioniraju na vrlo visokoj razini (takozvane high performing schools).
 
Školstvo je kamen temeljac svakoga naprednog društva i budućnost Hrvatske ovisi o ovoj reformi školstva (isto kao i vaše vlastite mirovine) jer bez kvalitetnoga školstva nema ni društvenoga blagostanja.
S izrazima poštovanja,
 

Boris Vilić, dekan College of Continuing Studies, Rider University2083 Lawrenceville Road, Lawrenceville, NJ 08648, USA

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osvježi

Anketa

Izjavom da je ona autor "lex Agrokora", koga štiti Martina Dalić?

Petak, 23/02/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 923 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević