Get Adobe Flash player

Pogledajte uradak Školica kod veselog Checha

 
 
Poštovani,
danas se e-poštom proširio školski video uradak vrlo upitne kvalitete, ali i svrhe i cilja, a kamoli odgojno-obrazovnih ishoda, koji se proklamiraju u tzv. 'Školi za život' ministrice B. Divjak.
https://www.youtube.com/watch?v=xQI1PXVbiMw
https://www.sciencenewsforstudents.org/sites/default/files/2016/11/main/articles/860_main_girl_smoking.png
Uz potrebu za afirmativnim odgojno-obrazovnim sadržajima u školi, ovakav školski video pokazuje najnižu razinu kreativnosti koja se ističe kao temelj novih eksperimentalnih programa. Jučer je ministrica Divjak objavila 24 kurikul(um)a, ali među njima nema onih temeljnih na kojima počiva školski sustav, a to su Hrvatski jezik, Povijest, ali i Matematika, Fizika, Kemija, Biologija, Zemljopis itd. Također nema ni kurikula međupredmetne teme Građanskoga odgoja i obrazovanja. 'Škola za život' gradi se bez temeljnoga dokumenta, a to je nacionalni kurikul! I još uvijek nije promijenjen naziv kurikulum!
 
Uz navedeni video uradak XIII. gimnazije došlo je i pismo sljedećega sadržaja. Pitamo se gdje su sada udruge civilnoga društva, pravobraniteljstvo za djecu i svi ostali zagovornici pravne države i niže navedenih zakonskih akata. Smatrate li da o ovome u javnosti treba progovoriti, prosljeđujemo vam dopis.
Srdačan pozdrav!
www.reformaskolstva.eu
 
Molim, pogledajte i odgovorite:
Šaljem vam poveznicu, web adresu filma koji su snimili ravnatelj, neki profesori i učenici Filmske grupe jedne zagrebačke škole (XIII. gimnazija): https://www.youtube.com/watch?v=xQI1PXVbiMw; Molim, pogledajte, osobito kraj kada izgleda da je već sve gotovo.
Molim vaše stručno mišljenje. Koji je smisao i poruka ovoga filma? Zašto je snimljen? Kakva je to „satira“? Je li to ta čuvena kurikularna reforma i čuvena „Škola za život“? Ili su to nove odgojne metode bez pristanka i znanja roditelja?
Važno je i mišljenje Ministarstva znanosti i obrazovanja, pravobraniteljice za djecu, roditelja i građana te poznavatelja zakona i, najvažnije, svih onih osoba koje su stvarale hrvatsku državu. Želite li ovakve obrazovne kadrove i da ovako nastave odgajati našu djecu?!?

1. Ime filma „Školica kod veselog Checha“ – Ravnatelj: eto sve sam privatiziro, inspekcija me ne dira, prijave protiv mene odbacuju, radim što hoću – ja sam lav koji urliče kao kralj škole.

2. Profesorica sjedi u WC-u i puši (bivša članica Školskog odbora, predaje Glazbenu kulturu, na kraju filma sjedi u sredini između tri profesorice koje se nabacuju šmrkljama). Je li to reklama pušenja u školi?

3. Profesorica (predaje strani jezik) glumi pijanstvo i govori na engleskom (vidljivo iz usana je—se ), toči na nastavi viski, Je li to reklamiranje alkohola i poticanje maloljetnika na alkoholizam?

4. Mladi profesor (predaje Matematiku) izlazi iz WC-a, a za njim jedna po jedna dvije profesorice (obje predaju Hrvatski jezik, a sada su članice Školskog odbora) – izlaze raščupane, popravljaju odjeću – kao seksale su se u WC-u s kolegom. Je li to propaganda da su profesorice  k... ili je to poticanje slobodnog seksa?

5. Na kraju tri profesorice (gore već imenovane - dvije lijevo i desno predaju Hrvatski jezik, a u sredini Glazbenu kulturu) cerekaju se i nabacuju šmrkljama. Koja je poruka toga - tko vas sve šiša, radimo što hoćemo?

6. Profesori na listi s koje se križaju oni koji su sudjelovali u snimanju filma. Ostali među njima su i oni, koji nisu nikada pitani, a kamoli potpisali suglasnost da se njihovo ime i prezime nađe u takvome filmskom uratku – nije li to kršenje Zakona o zaštiti osobnih podataka?

7. Imaju li autori (nastavnici, Škola) potpise roditelja za maloljetne učenike o suglasnosti za snimanje? Ako nemaju, nije li to kršenje Zakona o maloljetnim osobama?

8. Najvažnije – koji je smisao i poruka ovoga filma? Zašto je snimljen? Kakva je to „satira“? Je li to ta čuvena kurikularna reforma i čuvena „Škola za život“?

9. Nesumnjiva nadarenost učenika, osobito potpisanog režisera, kamermana i montažera, neupitna je – naime, oni su ovdje zlorabljeni i zloupotrebljeni. Nije li to također povreda zakona?

10. Tko je odobrio financijska sredstva za taj odurni uradak?

NAPOMENA:

Desna profesorica Hrvatskoga jezika, Ana Đordić, vodi Filmsku skupinu učenika koji su ovo ostvarili: https://www.youtube.com/watch?v=xQI1PXVbiMw Većina profesora je zgrožena, ali se povlače i šute jer ravnatelj provodi mobbing. Prijavljen je već niz puta, ali ništa se nije dogodilo. Oni koji se ne slažu s ovakvom pedagogijom posve su nezaštićeni.  Ovaj je film nešto prestrašno, ponižavajuće i gadljivo, a profesorice koje su sudjelovale u izradi i snimale zaslužuju otkaz, jednako kao i ravnatelj Škole.
S poštovanjem,

Ime i prezime (na popisu u filmu bez pristanka i suglasnosti)
 
P. S. Na vrhu maila su adrese državnih službenika u MZO-u i pravobraniteljice za djecu, kojima se možete obratiti i izraziti svoje mišljenje u svezi snimljenog uratka.
<Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.>
<Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.>
<Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.>
<Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.>
<Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.>
<Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.>

Ovim akcijskim istraživanjem načinit ćemo mali, početni korak nastavničkih promišljanja nastave i činjenica

 
 
1. Uvod
Razmotrimo uvodno primjer poštara.
Poštar raznoseći pisma svakodnevno bavi se pojmom funkcije. Njegova torba je skup pisama. (Matematičari taj skup zovu domenom funkcije.) Svako pismo ima samo jednu jedinu adresu za isporuku. (Matematičari kažu: svaki član domene ima pridruženi jedan jedini element iz kodomene.) Dakle, njegov kvart (ljudi koji u kvartu stanuju) je kodomena funkcije.
U torbi nema niti jednog pisma bez adrese, niti pisma s dvije različite adrese. Naravno, da svi ljudi u kvartu ne moraju isti dan dobiti pismo, a neki mogu dobiti više pisama.
Sve ovo su značajke koje matematički pojam funkcije ima u svojoj definiciji i da je taj pojam, na određeni način, „ugrađen“ u ljudsko promišljanje i rješavanje realnih/svakodnevnih problema i postupaka.
http://www.educationkota.com/photos/maths%20classes%20kota.jpg
2. U čemu je problem?
Moje iskustvo rada u nastavi ukazuje na niz problema u poučavanju i učenju pojma funkcije. Međunarodna PISA i TIMSS ispitivanja također ukazuju da učenici s tim pojmom „dobro ne stoje“.
Nažalost, u RH nitko ni sustavno, ni sporadično ne istražuje našu nastavu i njezine rezultate. Prijedlozi koji ugledaju dnevno svjetlo su prijedlozi „od oka“. Tek je nedavno NCVVO objavio pokretanje nacionalnih ispita kojima će dobiti objektivniji uvid u stanje i temeljem tih ispita predložiti promjene.
Sadašnje promjene kurikula su promjene „od oka“ u svakom smislu: sadržajno i formalno.
Dakle, problem je što nema objektivnijeg uvida u očite probleme, a predlažu se poboljšanja ili promjene kurikula.
 
3. HUNI kao početak promjena
U proljeće ove godine napisao sam elaborat Van Hieleove razine matematičkih postignuća učenika u RH (zajedničko akcijsko djelovanje nastavnika i učenika) koji je napisan na temelju 7 svjetskih doktorskih disertacija i 40-ak znanstveno-stručnih članaka. Uputio sam zamolbu MZO-u koji je nakon preporuke AZOO-a dao odobrenje za ulazak u škole.
Branko Bognar s Filozofskog fakulteta u Osijeku napisao je:
U školi usmjerenoj na promjene učitelji bi trebali preuzeti aktivnu ulogu u procesu istraživanja za razliku od dosadašnje prakse gdje su u najboljem slučaju bili samo korisnici rezultata tuđih istraživanja. S obzirom na taj zahtjev, akcijska istraživanja u mnogočemu odgovaraju potrebama učitelja. Kroz proces akcijskih istraživanja učitelji mogu rješavati uočene probleme i unapređivati praksu u skladu s autonomno postavljenim ciljevima. U središtu akcijskih istraživanja nalazi se akcija, a prikupljeni podaci služe kao povratna informacija na temelju koje je moguće prilagođavati i mijenjati planirane aktivnosti. Time cijeli proces istraživanja postaje fleksibilan i kreativan odgovor na potrebe sudionika istraživanja. Unatoč tome što akcijska istraživanja podrazumijevaju intrinzičnu
motivaciju onih koji ih ostvaruju, važno je da u školama postoji poticajno ozračje za ostvarivanje te vrlo zahtjevne profesionalne uloge…
Tradicionalni pristupi stručnom usavršavanju polaze od pretpostavke da je za ostvarivanje promjena dovoljno informirati praktičare o novim mogućnostima koje su vrlo često osmišljene i ispitane izvan njihova profesionalnog konteksta. Za razliku od toga akcijska istraživanja podrazumijevaju aktivnu ulogu praktičara u svim etapama ostvarivanja promjena polazeći od sljedećih pretpostavki:
1. Odgoj je kompleksna djelatnost za koju je vrlo rijetko moguće unaprijed predvidjeti i propisati odgovarajuća rješenja.
2. Za ostvarivanje suštinskih promjena presudno je povoljno društveno ozračje i potpora praktičarima - agentima promjena.
3. Učenje se ostvaruje putem djelovanje i (samo)kritičke rasprave praktičara u okviru zajednica prakse ili zajednica učenja o rezultatima vlastitog djelovanja.
4. Za evaluaciju i prezentaciju vlastitog djelovanja odgovorni su prije svega praktičari.
U akcijskim istraživanjima učitelji problematiziraju uvjete svoga odgojnog djelovanja nastojeći osmisliti, primijeniti i istražiti prikladna rješenja koja su u velikoj mjeri rezultat njihove inovativnosti. Upravo takva, stvaralačka rješenja učitelja, predstavljaju vrlo često najprimjerenije odgovore za probleme s kojima se učitelji u praksi suočavaju.
 
Ovaj je projekt fokusiran na nastavničko utvrđivanje i povećanje razina postignuća učenika u temeljnom matematičkom pojmu – u pojmu funkcije i konkretnih funkcija koje se podučavaju u školskoj matematici (linearne, kvadratne, eksponencijalne, logaritamske i trigonometrijskih).
Te su funkcije i temelj uporabe matematike u prirodoslovlju (fizici, biologiji i kemiji). Pojam funkcije usko je povezan s računalnom znanošću, računalnim razmišljanjem i programiranjem i kao takav vrlo je važan segment informatike.
U svjetskoj znanosti prevladale su Bloomova taksonomija i van Hieleova teorija (uz Freudenthalova promišljanja koja su izvor RME – Realistic Mathematics Education).
RME koristi pravi problem i kontekstualnu situaciju kao početnu točku učenja. Fenomeni u kojima se matematički pojmovi pojavljuju u stvarnosti trebaju biti izvor koncepcije.
Istraživanja van Hieleovih razina puno bolje daju uvid u matematička postignuća učenika od Bloomove taksonomije (koja je danas u nastavi u RH).
Ovim projektom želimo akcijskim istraživanjem nastavnika saznati/uočiti/naslutiti van Hieleove razine učeničkih postignuća i usporediti ih s teoretskim modelom. Naslućujemo da će naši učenici dostizati jednu razinu, a preskakati neku drugu i da će u tom smislu trebati intervenirati u poučavanje i učenje.
Od objavljivanja, ova je teorija znanstveno potvrđena raznim metodama i danas više nema sumnji u njezinu valjanost. Svatko od učenika (i ne samo učenika!) nalazi se na određenoj van Hieleovoj razini mišljenja, a učenici iste dobi često su na različitim razinama. Pritom se većina učenika nižih razreda osnovne škole nalazi na nultoj razini, a rijetko koji učenik osmog razreda na razini višoj od druge. Pravilno prepoznavanje o kojim se razinama radi i usklađivanje poučavanja s tim razinama pridonijet će kvaliteti nastave i učeničkom uspjehu u savladavanju koncepata.
Istraživanja koja su provedena u svijetu ukazuju da učenici u prva tri razreda gimnazije mogu dostići najviše 3. van Hieleovu razinu. Tek u četvrtom razredu gimnazije mogu dostići 4. van Hieleovu razinu. Najviša van Hielova razina  "rezervirana" je za studente.
 
Ovim akcijskim istraživanjem, uz aktivno sudjelovanje i nastavnika i učenika, želimo utvrditi može li se prezentiranjem i rješavanjem zadataka koji su strukturirani prema van Hielovim razinama povećati postotak učenika koji dostižu 3. i 4. razinu.
Ovim akcijskim istraživanjem načinit ćemo mali, početni korak nastavničkih promišljanja nastave i činjenica vidljivih na dijagramu.
 
Za provođenje ovog projekta (kao i u drugim predmetima) utemeljili smo udrugu Hrvatska udruga nastavnika istraživača (HUNI) (http://www.huni.hr s e-adresom Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.) i pokrenuli smo kampanju  za prikupljanje sredstava za realizaciju istraživanja.
Zadatke/testove rješavat će se u sljedećim školama:
a)          Gimnazije: I. osječka, XV. i XII. zagrebačka, III. splitska, zadarska F. Petrića, riječka A. Mohorovičića, pulska, vukovarska i metkovička,
b)          Osnovne škole: osječka F. K. Frankopan, zagrebačka M. Gubec, splitska Skalice, zadarska S.  Budinića i pulska Vidikovac.
U osnovnim školama anonimno će se testirati po jedan 8. razred, a u gimnazijama po jedan 1., 2., 3. i 4. razred.
Škole i nastavnici koji se, uz ove, žele uključiti u istraživanje mogu se prijaviti na adresu HUNI-ja.
Za aktivne sudionike istraživanja organizirat će se 25. i 26. travnja 2019. godine znanstveno-stručni skup i radionice na Sveučilištu u Zadru na kojima će biti prihvaćeni testovi za pojedini razred. Sudjelovati na skupu mogu i svi ostali hrvatski nastavnici zainteresirani za ovo istraživanje.
U kreiranje testova (zajedno s nastavnicima) i u analizu rezultata uključeni su kao kritički prijatelji naši sveučilišni nastavnici i svjetski eksperti Michael de Villiers i Hannah Barnes.
Test bi se proveo u svibnju 2019. godine. Sukladno rezultatima istraživanja test bi se doradio i sljedeće školske godine proveo u istim školama, ali s drugim učenicima.
Sukladno rezultatima rješavanja zadataka i iskustvu nastavnika u ovom akcijskom istraživanju "standardizirali" bi se zadatci (tj. primjeri zadataka) sukladno van Hieleovim razinama i uzrastu učenika. Na ovaj bi se način moglo ukazati na transparentno ujednačavanje i povezanost dostignute razine sa znanjem iz matematike.
 
Nakon akcijskog istraživanja zadatci, postignute razine i iskustva uobličit će se u Priručnik za nastavnike, učenike i roditelje i na taj način povećati ujednačavanje znanja i ishoda samih učenika. Priručnik bi drugim zainteresiranim učiteljima/nastavnicima omogućio da se i sami "okušaju" u promišljanju rješavanja problema u svojoj nastavi (poučavanju i učenju).
 
Napisani bi se priručnik o razinama naše djece sa zadatcima za pojedinu funkciju za nastavnike, roditelje i ostalu javnost stavio na uporabu na web stranici HUNI-ja. Napisalo bi se i stručno izvješće za MZO i AZOO.
 

Petar Mladinić, Zagreb

Razdoblje prosvjetiteljstva i pretpreporodnog doba akademika Žarka Dadića

 
 
U Knjižnici Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u utorak 29. siječnja predstavljeni su četvrti i peti svezak knjige Povijest znanosti i prirodne filozofije u Hrvata, (s osobitim obzirom na egzaktne znanosti) posvećeni razdoblju prosvjetiteljstva i pretpreporodnog doba, autora akademika Žarka Dadića, vodećeg hrvatskog povjesničara znanosti. Knjigu je objavila nakladnička kuća Izvori i ona je rezultat autorovih dugogodišnjih istraživanja kao dio cjelovite povijesti znanosti i prirodne filozofije u Hrvata. Svoje djelo akademik Dadić zamislio je u osam knjiga, svaku u opsegu od 500 tiskanih stranica. Dosad su predstavljene prve tri knjige, Srednji vijek, Renesansa i Rani novi vijek. Preostale tri knjige bit će objavljene u iduće dvije godine. Šesta knjiga obuhvatit će razdoblje kulturnog i znanstvenog preporoda u Hrvata do kraja 19. stoljeća, sedma knjiga, koja obuhvatit će razdoblje do 1941., a osma razdoblje do otprilike 1970. Posljednjih 50 godina do danas neće biti uključene u ovo djelo jer bi se za to razdoblje moglo samo registrirati činjenice bez valorizacije, a to je u protivnosti s autorovom koncepcijom cijelog djela.
http://media02.radiovaticana.va/photo/2017/11/21/RV29666_Articolo.jpg
Predsjednik HAZU-a akademik Velimir Neidhardt istaknuo je važnost knjiga akademika Dadića o povijesti znanosti i prirodne filozofije u Hrvata, kazavši da one govore o kulturi jednog podneblja i jednog naroda, zbog čega im Akademija daje posebnu pozornost. O koncepciji knjiga akademika Dadića govorila je dr. sc. Marijana Borić iz Zavoda  za povijest i filozofiju znanosti HAZU-a koja je istaknula autorov pristup povijesti znanosti i prirodne filozofije u širokom smislu, zbog čega se obrađuje i povijest prirodnih i matematičkih znanosti s tehnikom i medicinom, a zbog povezanosti znanosti s filozofijom, u njima se razmatra i filozofija, posebno filozofska djela. Svaka knjiga ima uvodno poglavlje u kojem se prikazuje opći svjetski razvitak znanosti kako bi se u taj sklop moglo uvrstiti ulogu Hrvata. U djelu se razmatraju dva aspekta znanosti i prirodne filozofije u Hrvata, i to doprinos Hrvata razvitku, posebno u tiskanim i rukopisnim djelima, i zastupljenost znanosti i filozofije u hrvatskom društvu.
 
„Knjige su rezultat polustoljetnog istraživačkog rada akademika Dadića koji je gotovo sva znanstvena i filozofska djela osobno pročitao, analizirao i istaknuo im vrijednost. Kako je mnoga od tih djela istraživao u ranijim godinama svog rada, sada ih je većinom ponovno pregledao i dopunio ako je bilo potrebno za svrhu pisanja ovog opsežnog djela. Za neka istraživanja pojedinih knjiga i problema autor je koristio i dosadašnja istraživanja drugih istraživača, ali ih je kritički razmotrio. U djelu se stalno ukazuje na još otvorena pitanja i neriješene probleme iz povijesti znanosti u Hrvata pa se to djelo može koristiti i kao putokaz daljnjih istraživanja“, rekla je Marijana Borić. Dodala je da je većina hrvatskih znanstvenika obrađenih u ovim knjigama djelovala je u inozemstvu, posebno u Mađarskoj i Slovačkoj, budući da u Hrvatskoj tada nije bilo važnog znanstvenog središta. Napori u rom smislu pouzimaju se upravo u pretpreporodno doba.
 
Prof. dr. sc. Željko Dugac iz Zavoda za povijest i filozofiju znanosti HAZU istaknuo je doprinos koji je akademik Dadić dao povijesti medicine i zdravstva prikazom liječnika u pojedinim hrvatskim gradovima, a dr. sc. Bojan Marotti iz Zavoda za povijest i filozofiju znanosti HAZU govorio je o utjecaju pojedinih filozofskih pravaca i shvaćanja na razvoj znanosti. Od hrvatskih mislilaca posebno mjesto u ove dvije knjige zauzima Ruđer Bošković.
Akademik Žarko Dadić istaknuo je da u pretpreporodno doba dolazi do specijalizacije pojedinih znanstvenih struka, pri čemu filozofija i dalje ima velik utjecaj na znanost. Pojasnio je da je u svojim knjigama obuhvatio cijeli hrvatski etnički prostor pa je obradio i hrvatske znanstvenike koji su djelovali na područjima pod osmanskom vlašću.
 

Marijan Lipovac

Anketa

Treba li M. Bandić podnijeti ostavku na dužnost gradonačelnika zbog odlikovanja Budimira Lončara?

Ponedjeljak, 18/02/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 959 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević