Get Adobe Flash player

MLADI ČUVARI HRVATSKE BAŠTINE - Zajednički uspjeh Hrvata iz Tavankuta i Josipdola

 
 
GLAGOLJSKI KALENDAR za 2020. godinu projektna je aktivnost u eTwinning projektu Glagoljamo koju su proveli učenici OŠ „Josipdol“iz Josipdola i OŠ „Matija Gubec“ iz Tavankuta pod voditeljstvom mentorica Morene Rendulić, Andreje Matijašić i Mirjane Grubišić.
https://ogportal.com/wp-content/uploads/2020/02/glagoljica-pu%C4%8Dko-ist-800x445.jpg
Kalendar je rezultat istraživanja hrvatske materijalne i nematerijalne baštine i učenja starog hrvatskog pisma glagoljice koje su učenici realizirali kroz izvannastavne aktivnosti u okviru Školskih kurikula te  izvanškolskih aktivnosti uz potporu Dobrotvornog podupirajućeg društva „Sveti Ivan Pavao II.“ te Župe Blažene Djevice Marije od Čudesa iz Oštarija.
 
U izradi kalendara sudjelovali su i učenici OŠ Matija Gubec Tavankut koji pohađaju redovitu nastavu na hrvatskome jeziku te učenici koji slušaju izborni predmet Hrvatski jezik s elementima nacionalne kulture, ali i članovi Kulturno-umjetničkoga društva Vladimir Nazor iz Sombora koji u prostorijama Hrvatskoga doma Vladimir Nazor Sombor pohađaju izvanškolsku aktivnost Hrvatski jezik s elementima nacionalne kulture.
https://ogportal.com/wp-content/uploads/2020/02/87450374_198114141256768_3040114432068812800_n.jpg
Učenici OŠ Matija Gubec Tavankut imali su priliku posjetiti Ogulin i Oštarije te sudjelovati u studenome 2018. godine na radionicama glagoljice koje su za njih pripremili njihovi prijatelji Maći oštarski glagoljaši.
Oduševljeni posjećenim radionicama, tavankutski su se učenici i sami dali u istraživanje najstarijega hrvatskoga pisma te su pod vodstvom nastavnice hrvatskoga jezika Morene Rendulić sudjelovali u izradi ovogodišnjega kalendara.
Mjesece su popratili slikovnim prikazima različitih znamenitosti i običaja svojstvenih hrvatskome narodu i njihovome kulturnom krugu. (m.g.)

            I spasili ste čovječanstvo

 
                                      
                Vjerujem.
                I vjerovat ću dovijeka:
                (A to nije vjere pijanstvo.)
                Spasite, spasite čovjeka,
                I spasili ste ČOVJEČANSTVO!!
https://media.swncdn.com/cms/CCOM/5319-prayer_sunrise_630x313.630w.tn.jpg
                Znam: Ne pretjerujem.
                Ni mišlju, ni djelom!
                Jer ja vjerujem!
                Vjerujem
                (Dok još mogu)
                I Bogu,
                I čovječanstvu cijelom.
 

Malkica Dugeč, 30. 3. 2020.

Antonija Petričušić optužila Ministarstvo znanosti i obrazovanja za lošu organizaciju Nastave na daljinu

 
 
Antonija Petričušić, docentica na Katedri sociologije Pravnog fakulteta u Zagrebu, upozorila je u pismu dječjoj pravobraniteljici da su djeca opterećenija nastavom na daljinu nego u redovitoj nastavi, te da se takvom nastavom krše prava djece, a neka djeca se i diskriminiraju. »Online školu mnogi roditelji diljem Hrvatske smatraju prezahtjevnom i neprilagođenom okolnostima izvanredne situacije u kojoj se društvo nalazi«, ustvrdila je Petričušić, dodajući da se to može vidjeti i u Facebook grupi Roditelji o koronaškoli koja zasad ima 1200 članova.
https://www.pravo.unizg.hr/images/users_profiles/antonija.petricusic.jpeg
Antonija Petričušić
 
U pismu Helenci Pirnat Dragičević ocijenila je da je organizacija Nastave na daljinu u potpunosti previdjela uvažiti situaciju da se cjelokupno društvo pa tako i djeca, nalaze u izvanrednom stanju nametnutog socijalnog i tjelesnog distanciranja te izolacije u domovima, što generira stres, strah, napetost i druga nepoželjna psihička stanja. Pritužba se odnosi na odluke Ministarstvo znanosti i obrazovanja u pogledu organiziranja i koncipiranja Nastave na daljinu i na "povrjedu prava djece" zbog "nerazumnog obima gradiva kojeg su dužni usvajati i neprilagođenosti online nastave ovim izvanrednim kriznim okolnostima i vrlo stresnim životnim uvjetima u kojima se učenice i učenici ovih dana nalaze i žive." Po njezinim riječima, kako otprilike četvrtina hrvatskih đaka živi u Zagrebu, mnoga su djeca doživjela niz jakih potresa i stresova, a nastava se odvijala nesmiljeno, ne uvažavajući životne okolnosti, kao ni psihološke posljedice prirodne kataklizme, ni činjenicu da su mnogi bili prisiljena napustiti svoje domove.

Smatra i da takav oblik nastave pretpostavlja da su sva djeca, počevši od petog razreda osnovne škole, ovladala zavidnom razinom informacijsko-komunikacijskih tehnologija te posjeduju digitalne kompetencije koje im omogućuju samostalno korištenje nekoliko programa za rad i kretanje iz jednog virtualnog programa u drugi. »Ovakva pretpostavka je potencijalno diskriminatorna jer stavlja u neravnopravan položaj one učenike koji ili nemaju informacijsko-komunikacijsku tehnologiju ili njome nisu ovladali  jer je predmet Informatika do ove godine bio izborni u svim osnovnim školama, a trenutačno je obvezan tek za pete razrede« - ustvrdila je.

Smatra da je ovakav oblik nastave potencijalno diskriminatoran prema učenicima nižeg socio-ekonomskog statusa, kao i prema djeci čiji roditelji ne rade od kuće i ne mogu im pomoći te onoj koja inače nastavu pohađaju prema individualiziranom programu. »Čini mi se da program Nastave na daljinu nije ni na koji način uvažio pravo učenika s teškoćama u razvoju na primjerene programe i oblike školovanja te primjerene oblike pomoći tijekom školovanja« - naglasila je. Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je u petak preporuke o organizaciji radnoga dana učenika, s obzirom na povratne informacije da neki učenici imaju više, a neki manje opterećenja po pitanju isporuke obrazovnih sadržaja. (Hina)

Anketa

Čega se više bojite?

Subota, 04/04/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1287 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević