Get Adobe Flash player
Zapisi iz doba Corone - Svjetski koronski rat

Zapisi iz doba Corone - Svjetski koronski rat

Nije Putin slučajno vratio Boga u ustav. Ne, ne. Bila je to priprema za...

Tko treba vladati Hrvatskom?

Tko treba vladati Hrvatskom?

Ova vremena zaslužuju katolički odgovor     Kroz...

Boji se savjeta za gospodarstvo

Boji se savjeta za gospodarstvo

Plenkovićeva demagogija o reprezentativnoj...

Nikakve koristi od gradonačelnikova

Nikakve koristi od gradonačelnikova "delanja"

Mnogi su se rodili u Petrovoj bolnici iz koje sad bježe rodilje i porađaju...

Je li sada jasno tko je Plenković?

Je li sada jasno tko je Plenković?

Nije on kriv za potres i zarazu, ali je kriv za mnoge druge...

  • Zapisi iz doba Corone - Svjetski koronski rat

    Zapisi iz doba Corone - Svjetski koronski rat

    četvrtak, 02. travnja 2020. 15:00
  • Tko treba vladati Hrvatskom?

    Tko treba vladati Hrvatskom?

    ponedjeljak, 30. ožujka 2020. 21:29
  • Boji se savjeta za gospodarstvo

    Boji se savjeta za gospodarstvo

    četvrtak, 02. travnja 2020. 14:54
  • Nikakve koristi od gradonačelnikova

    Nikakve koristi od gradonačelnikova "delanja"

    srijeda, 01. travnja 2020. 09:36
  • Je li sada jasno tko je Plenković?

    Je li sada jasno tko je Plenković?

    srijeda, 01. travnja 2020. 09:31

Velika većina baterija će nadmašiti vijek uporabe električnih vozila

 
 
Nakon nezaobilaznih pitanja o cijeni, dosegu i, među ostalim, vremenu punjenja, dežurni dušobrižnici ljubiteljima električnih automobila često postavljaju i ono o gubicima kapaciteta baterije. Jer, nije novost, sve baterije s vremenom gube dio kapaciteta za pohranu, a takvih gubitaka nisu lišena ni električna vozila. Tvrtka Geotab je napravila interaktivni 'online' alat zahvaljujući kojem je moguće vidjeti koliko je tijekom godina korištenja umanjen kapacitet baterija nekih električnih automobila. Geotab je podatke prikupio izravno iz vlastite flote koju čini 6300 ‘električara’, nedavno je objavio portal Electrek.co
https://i2.wp.com/itc.ua/wp-content/uploads/2019/12/ev-battery-degradation.png?fit=450%2C253&quality=100&strip=all&ssl=1
Prema tom alatu, kapacitet baterija električnih automobila nakon šest godina bio je prosječno manji za 12 posto. Baterija Nissan Leafa, jednog od najprodavanijih električnih vozila, nakon dvije godine korištenja je izgubila oko četiri posto, a za tri godine gotovo sedam posto kapaciteta. Nakon šest godina, pak, Leafova baterija je pokazala lošiji rezultat od prosjeka izgubivši oko 18 posto kapaciteta. Tesla Model S je, primjerice, nakon godine dana izgubio oko jedan posto, a za tri godine nešto više od osam posto kapaciteta. Baterija Volkswagen e-Golfa je nakon 12 mjeseci izgubila dva posto, a nakon dvije i pol godine oko tri posto kapaciteta. Zanimljiv je podatak kako je Renault Kangoo Z.E. nakon nešto manje od šest godina izgubio tek pet posto kapaciteta baterije. 
 
Raniji pad 
 
Zatim, podaci otkrivaju kako će velika većina baterija nadmašiti vijek uporabe električnih vozila. Jer, prosječno smanjenje baterijskog kapaciteta iznosi 2,3 posto godišnje. Tako se doseg od 240 km umanjuje za 27 km nakon pet godina. Posebice valja istaknuti kako pad kapaciteta baterija električnih vozila nije pravocrtan. Drugim riječima, on ranije pada i potom usporava u narednim godinama. Kapacitet baterija koje hladi tekućina smanjuje se sporije od onih sa zračnim hlađenjem. Međutim, električna vozila koja se koriste u područjima gdje su temperature više pokazuju brži pad kapaciteta baterije. Geotab, među ostalim, navodi kako veća uporaba električnog automobila ne mora nužno dovesti do manjeg kapaciteta.
 

B. O., www.energetika-net.com

Anketa

Čega se više bojite?

Petak, 03/04/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 4901 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević