Get Adobe Flash player

Svaki umjetnik cijeli život traži ono nešto novo, što bi moglo unaprijediti njegov izričaj

 
 
Gorazd Bezjak, akademski slikar, autor je zanimljivog i osebujnog opusa.
https://www.politikaplus.com/img/s/840x490/upload/images/gallery/foto/062019/gorazdbezjak/21a1528559f3d20d98ec512f52149f3d.jpg
• Gospodine Bezjak, što je za Vas najvažnije u slikarstvu?
- Kao i u životu, puno toga je važno i u slikarstvu. Kako početi neku sliku? Kako ukomponirati likovne elemente? Čemu dati prioritet? Osjećajna crta treba pokrenuti slikarevu nutrinu, te ga upozoriti kada treba stati.
 
• Autor ste velikog i značajnog opusa. Što je njegova ključna karakteristka?
- Svakako je to osobnost koja se provlači kroz svako novo djelo. Bolji poznavaoci nekoga slikara mogu zapaziti različite pomake u slikarskom razvoju dotičnoga. Oscilacije su moguće u svakome segmentu života, pa tako i u slikarstvu. Mislim da je uporan i svakodnevni rad glavni pokretač nastanka nečega.
 
• Njegujete klasičnu figuraciju.
- Figurativno će uvijek biti aktualno u bilo kojoj grani umjetnosti. Apstraktno kao i figurativno mora imati svoje mjesto i uvijek će biti tako. Svaki umjetnik cijeli život traži ono nešto novo, što bi moglo unaprijediti njegov izričaj. Pitanja se sama nameću. Što poslije figuracije? Što poslije apstrakcije? Performans ili nešto drugo? Vrti li se umjetnost u krug? Dobro umjetničko djelo uvijek će naći svoje mjesto u ljudskome životu, bilo to slika, kip, kazalište, film, opera… Dobro samo od sebe ispliva. Jedna već odavno izrečena misao o umjetnosti:“ Umjetnost je laž koja služi da bi se otkrila istina.“ Ili: „Umjetnost je promidžba ili nije umjetnost.“ (J. Pollock). Za mene je umjetnost beskrajan izričaj pojedinca ili ljudskoga roda na osebujan način određenim sredstvima. Ustvari, umjetnost je život i kao i u životu, u umjetnosti je sve dobro koliko i loše. Sve ovisi o kutu gledanja…
 
• Slikali ste mnoge značajne teme iz povijesti. Kako slikarstvom približiti povijesni događaj?
- Velika utakmica koja se igra u svemiru, na ovoj našoj planeti, u različitim periodima, imaše različite aktere, u raznim dijelovima svijeta. Razne religije ostaviše svoj pečat kroz tisućljeća. Veliki i mali ljudi stvarali su povijest posvuda. Povijest je, ustvari, sjećanje. Slikarstvo se može definirati kao hrpa estetskih nakupina koje izazivaju određeni ugođaj u nama. Usađeni u jednu sliku, čine povijesnu sliku. Slikarstvo, film pogotovo, samim odabirom teme, može se prebaciti u sadašnjost, a time se konzument prebacuje u prošlost.
 
• Što motiv mora posjedovati da Vas privuče?
- Prije svega, motiv proizlazi iz samoga umjetnika. Motiv je ustvari samo pomoćno sredstvo za umjetnički izričaj. Završni potez može dati samo osoba izvježbana za taj posao. Svaki motiv može različito djelovati na promatrača. Onaj osjećaj koji posjeduje motiv teško je definirati, no ljudskost, estetska vrijednost, ljepota, pa čak i ružnoća, mogu privući umjetnika te biti ključna za konačni odabir.
https://www.politikaplus.com/img/s/840x490/upload/images/gallery/foto/062019/gorazdbezjak/c8ece8f50eddc84ed6bb0ad1c8d5ea54.jpg
• Vaš je kolor vrlo odmjeren.
- Plavi, ljubičasti, žuti, smeđi period kojim se izražava neki slikar traje određeno vrijeme. Picasso je upravo poznat po tim periodima. Sublimirati sva znanja, odnosno iskustvo, te osjećaje u jednu prepoznatljivu cjelinu, nije ni malo lako. Potreban je određeni period da bi od svega toga nastalo nešto. Do kada će taj period trajati te kakav će kolorit biti za neko određeno vrijeme, teško je predvidjeti. Za sada je onakav kakav je, s jasnim naznakama.
 
• Što je trenutačno novo u atelijeru?
- Odavno se bavim sakralnim i povijesnim temama pored ostaloga. Hrvatska povijest puna je značajnih događaja. Trenutačno završavam u skicama dvije vrlo značajne teme – „Vukovar“ i „Oluja“. Obraditi te teme, te postaviti povijest u likovni opus, veliki je izazov. Slike bi bile većega formata. Možda izazovu razne kritike jer mi se skupilo puno neobičnih ideja za te teme. Valjda ostvarim i tu zamisao…
 
• Planovi, izložbe, monografije...
- Puno planova, zamisli i raznih ideja, to je ono što drži slikara skoro uvijek budnim. Za izložbu je potrebna velika priprema. Za sada je ne planiram. Imam dosta materijala za monografiju. Nadam se da ću je uskoro objaviti.
 

Miroslav Pelikan

Svoju želju za bavljenjem umjetnošću slobodno mogu pripisati potrebi za istraživanjem

 
 
Akademska slikarica iz Dubrovnika, Ivana Miloglav Ivanković, osobito je vrijedna i istaknuta pripadnica mlađe generacije suvremenih hrvatskih likovnih umjetnika.
http://www.dubrovniknet.hr/data/1339444131m107.JPG
• Jeste li zadovoljni ostvarenim?
- Kako se okrećem novim medijima, a pokrećem i neke kompleksnije projekte u suradnji sa nekoliko kolega, mislim da je pravo vrijeme da se osvrnem i pogledam svoj dosadašnji rad. Svoju želju za bavljenjem umjetnošću slobodno mogu pripisati potrebi za istraživanjem, pa tako moj opus sadrži najrazličitije mogućnosti.
 
• Vrlo ste aktivni?
- Već na jednoj od prvih samostalnih izložaba šalili smo se kako imam retrospektivu jer sam već tad naslikala popriličan broj što figurativnih, što apstraktnih slika, a to je bilo samo godinu dana po završetku akademije.
http://www.dubrovniknet.hr/mdata2014/1411085917_120_velika_izlozba%20ivana%20miloglav%20ivankovic%20(4).JPG
• Nakon ALU-a niste se pribojavali budućnosti? Znali ste već tada, što želite raditi?
- Meni taj proces dolazi prirodno, pa se zato ni ne libim izražavati u različitim medijima. Iako tendenciju za istraživanjem i ostalih medija vizualnog izražavanja imam već jako dugo, bila sam mišljenja kako ulje na platnu ne ću iscrpiti za cijeloga života. Doduše ni sad kad sam se okrenula novim medijima poput videa i instalacija, ne mogu reći da sam se zasitila slikarstva.
 
• I dalje volite slikarstvo, volite slikanje?
- Nedavno sam slikajući jednu sliku za skupnu izložbu dubrovačkih slikara, sva procvjetala od sreće pri miješanju boje slikarskim nožem. Slikarski nož mi je za rad draži od kista što neki pripisuju izbjegavanju pranja kistova (mislim, pa tko voli prati kistove). Jednu sam sliku, koja prikazuje moju sestru i mlađeg brata na kupanju, cijelu naslikala špatulicom. Upotrebljavam kist tu i tamo, ali tom mi prilikom nije čak ni za sestrine trepavice poslužio. Ta slika se sad nalazi kod jednog para u Londonu.
https://dubrovackidnevnik.rtl.hr/datastore/imagestore/single_652x435/single_652x435_1481828256ivana_miloglav_ivankoviY_takenoko_izloYba_5.jpg?v=1481872664
• Vi ste popularna umjetnica, publika voli Vaše slike?
- Većinu svojih slika sam prodala, a neke sam poklonila. S obzirom na moju veliku produkciju, nemam kud sa radovima, pa ih se gledam što prije riješiti. U atelijeru mi je ostalo niti desetak slika, ali imam mnoštvo kolaža.
 
• Planovi?
- Skoro polovinu atelijera zauzela je instalacija veličine 2x2 metra koja će biti izložena krajem lipnja u galeriji Flora u Dubrovniku.
 

Miroslav Pelikan

Svaka ekspresija, svaki krik čovjeka ili umjetnika je upozorenje na našu sudbinu

 
 
U povodu retrospektive akademskog kipara Nenada Opačića u Muzeju Međimurja, polovicom svibnja, razgovoramo s istaknutim umjetnikom.
http://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2019/05/Nenad-Opa%C4%8Di%C4%87-1-630x840.jpg
• Što je osobitost izloženih radova, retrospektive?
- To je logični nastavak mog istraživanja u metalnim reljefima iz ciklusa "infernalna fuga" koju sam izložio u palači Herzer u Varaždinu 2012. godine. Ti reljefi su prvenstvano skulpture, a i slike (kromatika) i grafika istovremeno. Nakon jednog slikarskog ciklusa kiborga, osjetio sam potrebu da izađem u prostor. Uz otpadne predmete u metalu, rađale su se skulpture. Njihova karakteristika jest u tome, da slijede moju pedeset godišnju problematiku odnosa čovjeka i stroja, tj. kiborga.
 
• Iako ste vrlo vezani za skulpturu, niste se s njom kontinuirano bavili.
-Ja sam na početku svoje umjetničke karijere radio u metalu. Moj "Motorist" je početak skulpture kiborga iz 70-ih godina. Neadekvatni uvjeti u skučenom Zagrebačkom ateljeu, su bili glavni razlog što nisam nastavio kontinuitet izražavanja u skutplturi.
 
• Što je tako privlačno u metalu?
- Metal je magičan, trajan i meni privlačan, jer ga oblikujem bez posrednika. Svijet metalnih skulptura je prirodni nastavak mojeg pogleda na svijet tj, kiborga, kao metafore otuđena i u tehnološko informatičkoj civilizaciji izgubljena čovjeka.
 
• Vaše skulpture nisu baš lijepe.
- Što znači lijepo? Imamo ružnu ljepotu. Svaka ekspresija, svaki krik čovjeka ili umjetnika je upozorenje na našu sudbinu.
 
• Vaše skulpture odašilju jasne poruke.
- Intelektuano ili umjetnički upozoravamo, na našu poziciju. Umjetnost je teško podnosiva, ako nemamo određene predispozicije. Ili je doživimo, ili je razumijemo.
http://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2019/05/Nenad-Opa%C4%8Di%C4%87-2-840x630.jpg
• Izložba iz Čakovca, proširena ide u Varaždin.
- Da, u Čakovcu je izložen dio koji pokriva prostor salon i atrij muzeja. U Varaždinu mogu izložiti veći broj skulptura, preko 40, u interijeru i eksterijeru.
 
• Zatim Prelog.
- Prelog je simbolično mjesto u kojem sam radio u suradnji sa Kometom (metalskom industrijom) iz koje je nakon više godišnje suradnje realizirana impozantna skulptura "Komet" u industrijskom parku te tvrtke. Zahvaljujući suradnji, koristim materijale i usluge za svoje skulpture.
 
• Što je novo u atelijeru, planovi?
- Novo i planovi su uvijek tu. Naravno, da i redovito uz moje kiparske projekte, slikam, crtam i čudim se ovom, našem svijetu. Ars longa, vita brevis.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

Podržavate li štrajk u školama?

Utorak, 22/10/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1162 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević