Get Adobe Flash player

Kritička retrospektiva Dalibora Jelavića u zagrebačkoj Modernoj galeriji

 
 
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik i donedavni profesor na zagrebačkoj ALU-u, akademski slikar Dalibor Jelavić, kreator značajnog i osebujnog opusa, na kraju travnja predstavio se javnosti s Kritičkom retrospektivom u zagrebačkoj Modernoj galeriji, koja ostaje otvorena do kraja svibnja.
Vaša je retrospektiva najavljena kao kritička sinteza Vašeg opusa,  djelujete četrdesetak godina. Izložba je podijeljena na dva dijela, prvi od ALU do bolesti i drugi, razdoblje novoga Jelavića. Što je temeljna karakteristika Vašega slikarstva?
- Ova izložba pokriva razdoblje od 1976. do 2016.godine. Na Vaše pitanje mogu odgovoriti sljedeće, riječ je i o sintezi ali i o analizi stvaralaštva u tih četrdeset godina. Temeljna karakteristika moga slikarstva jesu stalne cikličke mijene i istraživanja u mediju slikarstva. Na početku moram istaknuti kako je izlagački prostor Moderne galerije ograničen te sam se morao postavom njemu prilagoditi. Dakle, Kritička retrospektiva je izbor djela iz mojih slikarskih opusa.
 
Vi ste odabrali radove?
- Koncept sam napravio ja a povjesničari umjetnosti Tonko Maroević i Željko Marciuš su se držali moga koncepta jer su ga smatrali dobrim. Odabir pojedina djela, prezentirali smo postavom da definira moj rad u tom prvotnom razdoblju od 76. do 99. godine. Počevši od Crno bijelih slika u tehnici monokromije na platnu (mramorni ili saharski pjesak), zatim se pojavljuje ciklus Rosa oko trokuta, potom Trag Svjetlosti te Svemirski teatar (niz crno–bijelih uljanih slika). Ja sam poslije u svom životu, nakon osobne kalvarije (bolesti jetre) opet okrenuo kolorizmu, koji me definira kao slikara žestokih boja.
Drugi dio Vaše retrospektive pokazuje jednog sasvim novog Jelavića. Novi život, novi slikar.
- Neminovno je bilo da poslije jednog takvog razdoblja, život emanira želju slikara da napravi puno toga. Nastavio sam rad na Svemirskom teatru (ciklus Veliki prasak) i na kraju u posljednjem ciklusu Rog izobilja.
 
Kolor je prosto buknuo, eruptirao?
- Jest, upravo tako. Oslobodila se nova pozitivna energija, prepustio joj sam se bez zadrške. Kroz njega sam definirao i specifičan tehnološki pristup.
 
Ulje i enkaustika.
- Da, ulje u kombinaciji s enkaustikom.
To je rijetka tehnika.
- Rijetka, ali stara. Ona je ponešto i tehnološki opasna jer se pri kuhanju voska sa razrjeđivačima oslobađaju kancerogene pare. No ona ima svojstvo da u potpunosti zadrži pigmentaciju, boje ostaju svježe i sa protekom vremena ne mijenja se tonalitet .
 
Volite vrlo veliki format.
- Dobar slikar se mora moći izraziti i na minijaturnom formatu kao i na velikom. Nije lako uvijek savladati veliki format. Često je to pravi izazov, a ja to volim.
 
Što je trenutačno novo u atelijeru?
- Mislio sam ga malo urediti, dobar dio slika je vani. Pripremam novi ciklus, nastavljam ciklus Rog izobilja. U planu mi je izložba na kojoj bi pokazao crteže nastalih u razdoblju od četrdeset godina. Okrenuo sam se i novim medijima i napravio sam veliki broj digitalnih grafika, to će biti iznenađenje jer će pokazati moj slikarski svijet u novom suvremenom mediju izražavanja.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

Tko nadzire DORH?

Petak, 05/06/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1719 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević