Get Adobe Flash player

Izložba u Petrinji

 

U četvrtak, 18. 5. 2016. godine u 19 sati, u galeriji "Krsto Hegedušić" u Petrinji otvara se izložna Vere Fischer pod nazivom Cvijeće i necvijeće.
Vera Fischer (Zagreb, 27. siječnja 1925. - Zagreb, 14. srpnja 2009.) studirala je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu od 1947. kod profesora Grge Antunca i diplomirala 1951. u klasi prof. Vanje Radauša. U ciklusu erotskih crteža iz 1961. nalazi se zametak mnogih kasnijih slikarskih motiva. Godine 1968. radi zapažene fotokolaže, te istodobno slika i izlaže "Cvijeće i necvijeće", koje oblikuje u duhu Flower-Power, odnosno slika svoje žene-lutke. Godine 1989. sanja Križ pomirenja i posvećuje se radu Svjetske Konferencije Religija za mir u svijetu, u čemu ustraje do smrti 2009.
 
Ova izložba je postavljena povodom obilježavanja Međunarodnog dana muzeja (18. 5.). To je manifestacija koju je pokrenula svjetska organizacija ICOM (Međunarodni savjet za muzeje) 1977. godine, a u Hrvatskoj je pod pokroviteljstvom Muzejskog dokumentacijskog centra (MDC). Galerija "Krsto Hegedušić" neprekidno sudjeluje od 2004. godine s prigodnim izložbama. U glazbenom dijelu nastupa HPD "Slavulj" Petrinja – MVA "Petrinjski slavulji".
 

Ana Lipovac

Bogatstvo prolaznosti



Spokojno spavaš. U srcu,
zarobljena od dodira.
http://static.lexpress.fr/medias_10400/w_1779,h_1335,c_crop,x_41,y_0/w_605,h_350,c_fill,g_north/v1429618774/jogging-sport-minceur-calories_5325133.jpg
Pobjeđuješ vrijeme,
ljepotom blagosti.
 
Okrijepi tijelo,
na izvoru ratnika.
 
Koplja su naša,
slomljena u mesu.
 
Krv se cijedi
strastima spokoja.
 
Mi smo bogatstvo
Prolaznosti.
 
Sreli smo se
u koraku vremena.
 

Valerio Orlić

Piknik na Zrinjevcu

 
 
Jeste li spremni za malo dobrih vijesti, puno dobrih filmova u opuštenom društvu gostiju iz cijelog svijeta? Ako je odgovor da, onda ste spremni za 26. izdanje Animafesta, Svjetskog festivala animiranog filma, koji će se u Zagrebu odvijati od 6. do 11. lipnja. No na sjajnu festivalsku atmosferu ne morate čekati sve do tad! Možete je osjetiti i ranije, na nizu besplatnih projekcija u gradskim parkovima što ih Animafest daruje publici na obiteljskim kino-piknicima, a za koje se lani tražila ‘dekica više’. Ove će ih godine Animafest organizirati čak pet, od čega dvije na Zrinjevcu, a tri u parku Ribnjak.
http://hitportal.hr/wp-content/uploads/2016/04/AnimafestZagreb-2016.png
Pripremite stoga na vrijeme dekice & piknik-košarice i rezervirajte termin za najljepša kina u gradu, ona u gradskim parkovima! Prvi Animafestovi piknici zakazani su za 28. i 29. svibnja u parku Zrinjevac, a započinju programom za najmlađe već od 16 sati – radionicom 'Filmska početnica', namijenjenom djeci od 5 do 10 godina, u suradnji s udrugom Restart. Na njoj će djeca moći upoznati osnovne elemente filmskog i medijskog stvaralaštva, odnosno osnove filmske montaže i fotografije. Koje su sve mogućnosti i načini slaganja priče, što je kadar, kako nastaje i koje su mogućnosti otiska te kako se zabilježava vrijeme? Sve to i puno više najmlađa će publika besplatno saznati u dva termina radionice, od 16 i 18 sati. Broj polaznika je ograničen, pa su prethodne prijave nužne – poslati ih možete do 27. svibnja na adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

Potom vam Animafest u subotu 28. svibnja od 21:30 na Zrinjevcu daruje projekciju najboljeg filma lanjskog festivala po izboru publike – bajkovitu
Pjesmu moraredatelja Tomma Moorea, vizualno-glazbenu atrakciju koja je očarala publiku i kritiku diljem svijeta, a u Zagrebu izazvala ovacije. Priča je to o posljednjem djetetu-tuljanu, Saoirse, i njezinu bratu Benu, koji odlaze na epsko putovanje kako bi spasili svijet čarolije i otkrili tajne svoje prošlosti. Progoni ih sova vještica Macha i niz drevnih i mitskih stvorenja, no Saoirse i Ben utrkuju se s vremenom kako bi probudili Saoirseine moći i očuvali svijet duhova od nestajanja.

U nedjelju 29. svibnja nakon popodnevnog piknika Zrinjevac se pretvara u vremeplov i od 21:30 nudi vam priliku da pogledate bisere zlatnog doba Zagrebačke škole crtanog filma, a sve povodom obilježavanja 65 godina rođenja hrvatske animacije. Na programu je stoga i prvi hrvatski animirani film,
Veliki mitingWaltera i Norberta Neugebauera iz 1951, a slijede tri za Oscar nominirana ostvarenja hrvatske animacije – Tup-tupNedeljka Dragića, Lutka snovaBoba Godfreya i Zlatka Grgića, te IgraDušana Vukotića. Na programu je, konačno, i jedini hrvatski Oscarom nagrađeni film, također Vukotićev – Surogat.

Hrvatski oskarovci ujedno su i najava jednog od niza iznimno atraktivnih programskih blokova ovogodišnjeg Animafesta, onog posvećenog utjecaju Oscara na animaciju. Sve ostale možete detaljno proučiti na
animafest.hr, a na istom mjestu pronaći ćete i sve informacije o festivalskim ulaznicama i iskaznicama, od kojih su one najpovoljnije u prodaji do 22. svibnja, a nude vam ulaz na sve festivalske projekcije i više od 300 filmova za samo 150 kn. Koji od njih odgovaraju vašem ukusu i interesu, rado će vam tijekom prvog Animafestova vikenda na Zrinjevcu odgovoriti sam Oscar, Surogat i festivalska maskota Mandlek, stoga ne propustite spakirati piknik-košaricu i 28. i 29. svibnja se nacrtati na Zrinjevcu!(v.h.)

Prikazujem životinje u različitim prigodama u figurativnoj apstrakciji

 
 
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, akademski slikar, Ivan Domagoj Vuco, ovih je mjeseci intenzivno zaokupljen definiranjem novoga ciklusa.
Gospodine Vuco, okruženi smo velikim uljima (1,5 m x 1,0 m) u Vašem atelijeru na kojima ste radili u proteklom razdoblju.
- Da, ova su ulja nastala u proteklih pet godina.
 
Na njima još radite?
- Da, moglo bi se i tako reći. Naime, ona su u određenom smislu posve dovršena, gotova, no ja još uvijek pronalazim detalje, plohe, boje koje želim korigirati ili sasvim promijeniti.
 
Ove slike pripadaju ciklusu Životinjsko carstvo. Koja je njihova temeljna značajka?
- Ja se inače jako družim sa životinjama. Evo, ovdje u atelijeru borave i moja dva psa. Imam dugogodišnje druženje s konjima. Moja je ideja naizgled jednostavna, prikazati životinje u različitim prigodama u figurativnoj apstrakciji. Takav izraz jako volim, od figuracije se teško mičem, mada mi to „nabacivanje“ boja u apstrakciji također jako leži, ili „gaženje“ boja. Što će proizaći iz svega, vidjet ćemo.
Riječ je o snažnom, pastoznom slikarstvu. Pojedine boje dominiraju, posebice plava. Uz mnoge prikaze iz životinjskog svijeta, od pasa do bika. Sve slike karakterizira žestoko gibanje.
- Ne volim statične situacije. Bitno je kretanje koje se osjeti pri svakom kontaktu sa slikama.
 
Drugi dio ciklusa čini more. U prvi mah se čini kako je more u drugom planu no ubrzo shvatimo kako je to zabluda. Što je u moru Vama tako fascinantno?
- More volim, imam puno slika koje sam posvetio moru, slike gdje evidentno more prevladava, stijena, hrid, valovi, plavetnilo, većinom manji formati u odnosu na ovaj ciklus. Što tako volim u moru? Volim gibanje mora, volim ga raditi i lako mi ga je raditi. Prepustiti se boji i ne razmišljati, postoji li takav val u stvarnosti, samo slikati.
Dakle, ciklus se realizira isključivo u ulju i sada ste u fazi stanovitog korigiranja slika. Tražite novo gledanje slike nastale prije nekoliko godina. Što dakle te slike moraju posjedovati, da bi Vi bili zadovoljni i da je želite izložiti?
- Najprije mora posjedovati dinamičnost, naime volim tako slikati i volim takve slike. Slika mi je dosadna ako ne sadrži dinamiku i ako nije žestoka. Figurativna apstrakcija se može dorađivati vječno.
 
Ovdje vidimo i slike koje su posve samosvojne.
- Ona je nekada bila dio ciklusa posvećenog arhitekturi, s jakim apstraktnim naglaskom.
 
Trenutačno ste u pripremama za izložbu.
- Tako je, priređujem slike za izložbu, riječ je o slikama koje nisu bile izlagane, nastojih ih osvježiti i izložiti.
 
Radite na velikim formatima, galerijski su prostori često limitirani volumenom, kako odabrati najbolje?
- To nije ni malo lako, ali odabirete, instinktom.
 
Redovito slikate, svaki dan.
- Recimo, svaki dan.
 
U našim uvjetima nije lako biti slobodni, samostalni umjetnik.
- Kod nas općenito, slika je zamrla. Mislim da je slika izašla iz domena slikarstva, kod nas ni ne postoji pravo tržište umjetnina.
Nije li slikarstvo u vremenu visokih tehnologija i globalnog sela, kao klasična tehnologija u krizi?
- Možda je nastupila određena monotonost. Možda su ljudi zaokupljeni svim i svačim i nemaju vremena za iskrenu, nepatvorenu umjetnost.
 
Planovi?
- Raditi dalje i vidjeti što se zbiva.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

Čega se više bojite?

Ponedjeljak, 06/04/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1074 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević