Get Adobe Flash player

Pred nama promiču dramatične scene, uznemirujući glasovi, zapriječeni pokreti, grč tijela uokvireni čudesnim crvenilom noći

 
 
Rekao bih da je i po obimu i po značenju, ciklus akrila na platnu Crvene noći (koji se najprije pojavio u pastelu a zatim i ulju), akademskog slikara Duška Šibla, doista jedinstven, iznimne žestine. Niz slika koje bilježe pokret tijela uz tijelo, kretnju, pomjeranje, micanje, skakanje, uvijanje, izvijanje, savijanje, jači ili slabiji, dužeg ili kraćeg trajanja, ali uvijek žestok, ponekad i nekontroliran, surov možda, sve s crvenom pozadinom, koja dočarava temperaturno usijanje tijela.
https://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2020/09/Duska-Sibl-5.jpg
Ponekad mi se pak čini, kako slikar vreba onaj posebni, čudesni i često neponovljivi trenutak, kada se zagrljaj tijela posve smiruje ali to traje toliko kratko da ga i oko jedva može zamijetiti, no ostaje upamćen jedan susret, događaj, najkraći odsjek vremena akrilom i platnom. Ciklus se slobodno može doživjeti i doživljavati i izazovnim i intrigantnim i uzbudljivim ali i koloristički iznimno snažnim opusom Duška Šibla.
 
Pred nama promiču dramatične scene, uznemirujući glasovi, zapriječeni pokreti, grč tijela uokvireni čudesnim crvenilom noći. Ovaj nas ciklus nikako nas ne ostavlja ravnodušnim, on utječe na naša osjetila.
https://otvoreno.hr/wp-content/uploads/2020/09/IMG_20190410_164113-261x420.jpg
Ponekog će uznemiriti, ponekog će privući ali nitko ne će biti bez svog osobnog, javnog ili tajnog promišljanja o viđenim slikama ovoga jakog ciklusa. Ciklus Crvene noći suvremenog hrvatskog likovnog umjetnika, akademskog slikara Duška Šibla, bilo bi svakako zanimljivo vidjeti u autorskom izboru u adekvatnom muzejsko galerijskom prostoru.
 

Miroslav Pelikan

STILLNESS - ambisonična site-specific svjetlosna instalacija

 
 
U sklopu ciklusa izložbi mladih autora u Galeriji umjetnina, splitskoj publici se po prvi put samostalno predstavljaju Ida Blažičko i Alex Brajković ambisoničnom site-specific svjetlosnom instalacijom pod nazivom Stillness.
https://www.split.com.hr/images/upload/09/stil10920.jpeg
Ida Blažičko jedna je od zanimljivijih kiparica mlađe generacije na hrvatskoj likovnoj sceni. Njezin prepoznatljiv rukopis pri oblikovanju perfektno dorađenih objekata, izraženo velikih dimenzija, inspiriran je prirodom i živim organizmima. Izložba u Galeriji umjetnina predstavlja logičan nastavak njezinih ranijih promišljanja. Ali, postoje određene novosti ili, bolje rečeno, snažnije su istaknute neke postavke što se već moglo naslutiti na prethodno realiziranim izložbama. Ovoga puta multimedijalni aspekt znatno je istaknutiji nego ranije. Suradnja s multimedijalnim umjetnikom Alexom Brajkovićem rezultirala je elegantnim paučinasto krhkim strukturama, ovoga puta dodatno oplemenjenim specijalnom rasvjetom i glazbenom kompozicijom, koje je osmislio posebno za ovaj Idin rad. Zanimljivo je da bez obzira na zvuk, skulpture u sebi već nose glazbene asocijacije. Pune su ritma i melodioznosti. Ipak, širenje zvuka prostorom potencira svjesnost o prostoru, ali i dovodi u međuodnos skulpture s prostorom. Delikatnost, profinjenost, svjetlo i osjećaj prostora Ide Blažičko rijetki su u suvremenoj umjetnosti. Lebdeće skulpture krhke građe osvijetljene su nježnim pretapanjima svjetlosnih snopova, što također doprinosi i pojačava doživljaj volumena i osjećanja samog prostora. Krajnji je učinak izvanredno prožimanje unutarnjeg prostora skulpture s izložbenim prostorom Galerije umjetnina, odnosno atrija, što posjetitelju omogućuje izvanredan vizualni užitak poigravanja načinom gledanja djela. Naime, prostor se doslovno mijenja pred gledateljevim očima. Duljim promatranjem, sva njezina djela djeluju protočno, podsjećajući na aktivan organizam u stalnom pokretu. U njezinim skulpturama osjeća se element vjetra – one kao da u svojem kretanju nose tu mehaničku energiju prirode. Stvarajući strukture nježne građe Blažičko računa na strujanja, podrhtavanja, treperenja zraka što pridonosi dojmu promjenjivoga i nematerijalnoga. Riječ je o fragilnoj građi koja gibanjem zraka stvara sjene i budi osjećaj trajne mijene. Jednostavni, čisti i prozračni kiparski organizmi bliski minimal-artu zapravo su krajnje tankoćutne kinetičke intervencije u prostoru i svojevrsni modulatori prostora. Izložba i uopće radovi Ide Blažičko, sjajan su primjer kako umjetniku, ukoliko je ideja kvalitetna, nije potrebna ni moderna tehnika, ni osobita dostupnost izvedbenih materijala, a da rezultat odiše originalnošću i kreativnošću.
 
Možemo reći da je glavni pokretački nerv ove umjetnice zanimanje za prostor, kao i usmjeravanje pažnje prema promatraču, i njegovom odnosu spram djela i okolnoga prostora. Zahvaljujući logici koja stoji iza postava, nenametljivost i čitljivost temeljne su karakteristike ovog prostora. Ne zamara niti zbunjuje posjetitelja, već mu nudi razne mogućnosti kretanja, postupnog otkrivanja i doživljavanja te pobuđuje znatiželju. Autorica tako poziva posjetitelja da sam krene u istraživanje prostora te na taj način otvara mogućnost komunikacije s promatračem koji direktno svojim kretanjem u prostoru utječe na nježno pretapanje svjetlosnih efekata i generativnu multikanalnu glazbenu kompoziciju Alexa Brajkovića. I upravo tu dolazimo do nedvojbene specifičnosti u stvaralaštvu Ide Blažičko. Svakim svojim umjetničkim radom istovremeno nudi mogućnost, ako ne i poziv, za nužnim promatračevim sudjelovanjem, beskompromisno računajući na njegov udjel u ostvarivanju svog stvaralaštva. Tek promatračevo sudioništvo, aktivno i neposredno, ostvaruje i mijenja prostor, jer je svaka ljudska akcija novo iskustvo o prostoru – drugačija očišta stvaraju drugačiju percepciju – ali i iskušavanje mogućnosti i odgovornosti vlastita djelovanja.
 
Da bi doživjeli Idine radove, da bi im mogli otvoriti pogled, da bi dozvolili da nas energija koju stvaraju ponese, moramo prestati razmišljati. Možda je to razlog što njezin rad posjeduje gotovo terapeutska svojstva. Zahvati li nas ta energija, na mjesto diskriminativnog pogleda koji razdvaja i izolira pojave jednu od druge dolazi pogled koji zahvaća cjelinu, uočava međusobnu povezanost svih stvari, njihovo međusobno proizvođenje – oblika i prostora, punog i praznog, svjetla i tame, otvorenog i zatvorenog, unutrašnjeg i vanjskog, tijela i uma.
 
Ida Blažičko diplomirala je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2007. Na temu biomimetike doktorirala je 2016. pri Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu (Biomimetika u službi umjetnosti). Na Kineskoj akademiji umjetnosti u Hangzhou 2012. doktorirala je s disertacijom na temu Sustainable Public Art: Re-creating Urban Environment te je na istoj akademiji gostujuća profesorica. U javnim prostorima realizirala je skulpture od čelika Vjetar (Šangaj, 2011.), Vjetar II (Hangzhou, 2012.) i Kakva tišina – u pećinu ponire zrika cikada (San Vito al Tagliamento, 2017.). 2018. skulptura Val uvrštena je u zbirku Fondacije Ado Furlan (Pordenone, Italija). Docentica je na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, dopredsjednica Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) u Zagrebu.
Alex Brajković je porečki multimedijalni umjetnik. Diplomirao je s pohvalom cum laude jazz bubanj na Konzervatoriju Arrigo Pedrollo u Vicenzi, Italija. Magistrirao je 2018. na Konzervatoriju u Amsterdamu, smjer Live-Electronics. Bavi se multi-instrumentalnim elektro-akustičnim solo performansima i multimedijalnim instalacijama u javnom prostoru.
 
Članica je raznih ansambala: Amsterdam Modern Orchestra (AM.OK), Ochre River (s Marcelom Wierckxom) i dua sa STEIMovim Frankom Baldéom (Studio Voor Electro-Instrumentale Muziek, Amsterdam, Nizozemska). S izraelskim dizajnerom zvuka Tomerom Baruchom stvara filmsku glazbu / multimedijalni performans (Metropolis Fritza Langa). Član je Hrvatske glazbene unije (HGU) i Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) u Zagrebu.
Izložba je otvorena do 30. rujna 2020.
 

Nives Matijević

            I priče i bajke

               
               
                Djeca vole i priče i bajke
                U toplome kutu kad su zimi
                I grije ih blag zagrljaj majke,
                Pa riječ svaka srca im se primi.
https://cdn.cdnparenting.com/articles/2019/06/21095545/Beauty-and-the-Beast.jpg
                Vole djeca i pjesme starine,
                Vole igru kad su lijepi dani,
                Vole jezik svoje domovine
                Kojim zbore već od dana ranih.
 
                Djetinjstvo im nepovratno mine.
                U zaborav mnoge priče odu,
                Ali nikad jezik domovine.
 
                Čak i u snu ponekad se ore
                Pjesme znane iz djetinjstva njina,
                Pjesme koje sve hrvatski zbore.
 

Malkica Dugeč, 20. 5. 2020.

Na slikaričinim uljima egzistira dostojanstveni svečani, mirni trenutak rijetkog sklada

 
 
Slikarica Sonja Đurić, suvremena je hrvatska likovna umjetnica, izlagala je na mnogim samostalnim i skupnim izložbama, autorica je složenog opusa ulja na platnu iznimnog senzibiliteta.
https://www.politikaplus.com/upload/images/gallery/foto/Narcise%2050X60%20ulje%20na%20platnu.jpg
Pred nama je novi ciklus slika, ulja na platnu, najvećim dijelom veliki formati 120 x 80 cm, ali i nešto manji, ali svi sa stvarno nestvarnim motivima krajobraza, koji na nas istodobno, ostavljaju dojam dočaranog, imaginarnog pejzaža ali i prostora u komu se krećemo ili smo imali zadovoljstvo negdje vidjeti i doživjeti.
 
Natura u ovom ciklusu Sonje Đurić nosi ponajprije harmonični pečat, doista na njezinim uljima egzistira rekli bi, dostojanstveni svečani, mirni trenutak rijetkog sklada, koji je vrlo uspješno slikarica prenijela na platna, kao i osjećaj da se iznad tih polja, cvijeća, šuma, voda  kreću, lebde lagani vjetrovi i raspršuju note i gotovo da se čuje glazba kada se suočavamo sa slikaričinim motivima, s njezinim jedinstvenim i posebnim svijetom.
https://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2020/09/Sonja-Duric-4-840x1200.jpg
Kolor je u ovom ciklusu, kao vrlo važan faktor slikarstva Sonje Đurić, odmjeren, rekli bi i tankoćutan, nenametljiv ali prisutan, vidljiv i opipljiv ali ne i dominantan. Ovaj je ciklus posebno zanimljiv i zbog slikaričinog povremenog približivanja nefigurativnom izrazu kada se na slikama opaža izrazitiji ritam ploha boje, koje kao da vibriraju u međuprostoru. Opus novih ulja na platnu velikih formata slikarice Sonje Đurić obilježen je snažnom autorskom ekspresijom i potvrđuje njezinu nadahnutost i darovitost.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

Vjerujete li da će Vas maske spasiti od zaraze?

Ponedjeljak, 21/09/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1597 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević