Radim seriju skulptura vezanih uz pop kulturu i film
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, Velibor Mačukatin mlađi, akademski kipar, rođen je u Zagrebu 1974. godine gdje je i diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti. Dobitnik je više nagrada. Izlagao je na niz samostalnih i skupnih izložbi. Privukao je pozornost javnosti svojim istupom na nedavnom artOmatu.
• Gospodine Mačukatine, imam dojam da ste vješto iskoristili nastup na izložbeno-prodajnom sajmu artOmat, koji je istina dopunjen edukativnim i umjetničkim programom u organizaciji HDLU-ua, fokusirajući se sa svojim izlošcima u središte jednog od najvećih problema suvremenog čovjeka, konzumerizam. Kako ste Vi predočili posjetiteljima svoje viđenje konzumerističke opasnosti?
– Na deset dana "džamija" se pretvara u robnu kuću specijaliziranu za umjetnost, a umjetnici koristeći medije i marketing pokušavaju potaknuti zainteresiranost kod ljudi, a time i veću prodaju. Koliko im to uspijeva pitanje je, ali to je period kada se najbolje vidi da je umjetnost, na žalost, roba kao i svaka druga.
• Uz brodove, koji mogu lako simbolizirati bijeg i spas iz kaosa potrošačkog društva, izložili ste i niz skulptura koje su povezane geslom SAKUPI ME DO KRAJA. Kako izbjeći te zamke, koje se nalaze u svim segmentima?
– Zapravo je geslo "sakupi ih sve", ali dobra je i ova Vaša inačica "do kraja", do zadnje lipe… Kao što ste i sami rekli, zamke su u svim segmentima, sve je marketing, sve je na prodaju, samo je pitanje do koje mjere ćemo se prepustiti.
• Koliko se konzumerizam uvukao u umjetnost? Ili kako potrošački mentalitet utječe na zbivanja u umjetnosti?
– Vjerujem da svi imamo dojam da se sve ubrzava, vrijeme, život, sve je postalo instant, pa tako i umjetnost. Ja to zovem instant umjetnost ili umjetnost dosjetke. Brzo nastaje, još brže pada u zaborav.
• Uvijek mi se sviđala Vaša produkcija brodova, malih, neobičnih, ne osobito plovnih ali tako privlačnih?
– Drago mi je da Vam se sviđaju brodovi, općenito reakcije ljudi su pozitivne… mislim da je tu dosta zaslužno drvo kao topao i plemenit materijal.
• Autor ste nekoliko ciklusa u posljenjih desetak godina. Kako su se oni u međuvremenu razvijali?
– Da, razvijaju se i dalje, recimo ciklus Mitologija ide dalje, nastaju nove skulpture, isto je i sa drvenim brodovima, forma je nešto jednostavnija, zapravo sve manje sliče na brodove…
• Na čemu trenutačno radite u atelijeru i koji su vam planovi?
– Upravo radim seriju skulptura vezanih uz pop kulturu i film, neovisno o tome realiziram pariške skice iz 2012. koje će kada budu gotove vjerojatno biti izložene ove godine u francuskoj medijateci.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. PrihvatiPogledaj više...