Podignite glas protiv određenih naslova lektire za hrvatski jezik predloženih novim predmetnim kurikulom, a koji svojim sadržajem nikako nisu prikladni za djecu i mlade. Za hrvatski jezik u prijedlogu novog kurikula ne postoji sadržaj, gradivo koje je potrebno svladati, kao da hrvatski služi isključivo za stjecanje vještina čitanja, pisanja, komuniciranja, izražavanja, a da zapravo ništa nije potrebno naučiti i u konačnici zapamtiti.
Jedino gradivo koje je ponuđeno je popis lektire. No zapravo izbora u ponuđenom nema, jer sva djela na tom popisu govore da je svijet jedno ružno mjesto u kojem pojedinac strada, umjesto da nude smisao i optimizam. Neka od tih djela obiluju perverzijama, pornografijom, pedofilijom, vulgarizmima i neprimjerena su nastavi jer nisu u skladu niti s dobi niti s kulturnim i životnim iskustvom učenika, a krše i estetski kriterij te su u suprotnosti s uljuđenim komuniciranjem i bontonom u nastavi.
Predmet: Primjedbe i prijedlozi na Nacrt prijedloga predmetnog kurikula Hrvatski jezik! Nužno je napraviti izbor kanonskih tekstova koji će biti obvezujući za sve, a u izbornom dijelu lektire ponuditi djela koja osim umjetničke vrijednosti moraju biti primjerena nastavi i pedagoško-psihološkom kriteriju. Potrebno je u cijelosti dobro revidirati popis lektirnih naslova, te izbaciti sve koji su: a) štetni za duševno (emocionalno), duhovno i intelektualno zdravlje učenika jer je njihov izbor u sukobu s ishodima međupredmetne teme Zdravlje koja govori o ovim vrstama zdravlja i skrbi za nj; b) djela neprimjerena nastavi tematski, sadržajno i jezično (perverzije, pornografija, pedofilija, vampirizam, kanibalizam… vulgarizmi) jer su u suprotnosti s principom primjerenosti dobi učenika i njihovu kulturnome i životnom iskustvu, koji se utvrđuje u kurikulu kao bitan za izbor djela; c) djela koja su ispunjena vulgarizmima jer krše estetski kriterij i u suprotnosti su s traženjem poštivanja uljuđenog komuniciranja i bontona u nastavi; d) djela koja mlade navlači na teme seksualnosti i svih mogućih devijacija na tom području i uz to obrađene tako da će mladi prije steći ovisnost o pornografiji, nego želju za čitanjem klasika i proširivanjem spoznajnih vidika, što je suprotno odgojnoj dimenziji škole i nastave hrvatskoga jezika.
To su svakako djela čiju neprimjerenost demonstriramo citatima u nastavku: Slijedi ovu poveznicu za predočene citate iz knjiga u cijelosti: https://www.scribd.com/doc/314464613/Primjedbe-%C5%BDeljke-Marki%C4%87-n…Silvija Šesto, Debela – lektira za 8. razred osnove škole – u prijedlogu kurikula planirana za 3. ciklus, tj. u dobi od 12 do 14 godina Zoran Ferić, Anđeo u ofsajdu, Zagreb: MD, 2001 – četvrti i peti ciklus (srednja škola) Haruki Murakami, Kafka na žalu – četvrti i peti ciklus (srednja škola) Kristian Novak, Črna mati zemla – četvrti i peti ciklus (srednja škola) Patrick Süskind: Parfem – povijest jednog ubojice, Zagreb, Znanje, 2010. – četvrti i peti ciklus (srednja škola) Slavenka Drakulić: Mramorna koža, Grafički zavod Hrvatske 1989. – četvrti i peti ciklus (srednja škola) Marguerite Duras: Ljubavnik, Globusmedia, 2004. – četvrti i peti ciklus (srednja škola) Slijedi ovu poveznicu za predočene citate iz knjiga u cijelosti: https://www.scribd.com/doc/314464613/Primjedbe-%C5%BDeljke-Marki%C4%87-n…
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više