Hrvatski Fokus
Religija

Molitvene slike Miljenka Romića

U Alkarskim dvorima traje izložba slika posvećena 300. obljetnici krunidbe slike Gospe Sinjske

 
 
Sinjskoj publici predstavio s Miljenko Romić s 20 slika različitih formata u tehnici ulje na platnu. Riječ je o izabranim slikama koje su nastale posljednjih deset godina, u okviru priprema za veliki sinjski jubilej. Motiv njegovih slika je lik žene, uvijek postojane i vrlo stabilne impostirane na Romićev krajolik ili na površinu slike ispunjene ornamentalnim cvjetnim oglavljem odnosno pokrivačem. Tu nije riječ o poeziji ženskog lika koje postaje tijelom, a prestaje biti zidom već obratno to su iskipareni, okamenjeni likovi, povijeni oštrom povojnicom čiji zid puca pod magnetizmom lebdeće ili zakriljene crkvice. Odsutnost osobnosti i putenosti ženskog lika, a kroz zamah senzibiliziranih crta lica, Romić oblikuje arhetip žene i u suodnosu s tvorbenim sastavnicama kompozicije, uspostavlja metaforu univerzuma. Njegove žene su heroine koje nas molećljivo, majčinski gledaju. U semiotičkom tumačenju one su naše žene, majke, čuvarice ognjišta i duhovnosti, one su naša Bogorodica s ružičnjakom na oglavlju koje postaje svetokrug.
http://hrvatskifokus-2021.ga/wp-content/uploads/2016/08/izlozba_romic.jpg
„Izložene slike odabrao sam iz radova nastalih posljednjih desetak godina od kada sam krenuo s ovim ciklusom. Kroz lik žene želio sam prikazati bit savršenosti, vrijednosti, postojanja, vjere, ljubavi, rađanja, opstanka, plakanja, patnje, zapravo svega života. Sliku blaženog Alojzija Stepinca nazvao sam 'Vrline i čuda mojega sveca'  jer osobno smatram da je blaženik Stepinac nadrastao sve ove političke i medijske spekulacije i da nam šalje poruku nade i mira koji su nam izuzetno potrebni kao naciji i narodu“, kazao je autor Miljenko Romić.
 
Miljenko Romić rođen je u Vrlici 1959. godine, slikarstvo je završio u Splitu, a nakon toga radio u Majstorskoj radionici Vilima Svečnjaka. Živi i radi u Zagrebu. Bavi se likovnim uređenjem knjiga i monografija. Autor je projekta Spomen doma – muzeja Ovčara u Vukovaru. „Njegove slike bez obzira na iskustvene izazove struja moderna umjetnosti nose arhaični i tradicionalni veo kao vlastitu spoznaju. On upija i prelijeva snagu kamena i vode rodne Vrlike i Dalmacije. Simboličko slikarstvo prožeto vrijednostima tradicije motiva i forme osnove su njegovog likovnog izraza. Monumentalnost bliska skulpturi, kipar u slikarstvu u čijim djelima su čovjek i priroda srasli u jedno i neodoljivo.
 

Nives Matijević

Povezani članci

Zašto u meni “spava” dijete?

HF

Gospe od Prizidnice

HF

Sveci i blaženici u hrvatskom narodu

HF

Proučavanje srednjovjekovnih kodeksa

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...